ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:13

Erg opvallend in topics van deze TS, als er nagedacht moet worden over waar TS mee bezig is dan worden die posts genegeerd en wordt er overgegaan op ze zgn. 'grappige' reacties.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:15

Sjesus.. dit moet een geintje zijn toch? ;(

En anders, TS je moest je rot schamen! Je paard probeert je iets te vertellen maar je stopt gewoon steeds een banaan in je oren en propt hem een panty om z'n tong! Doe eens normaal!

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:16

Echt respect voor Mindfields _/-\o_ Meid wat jammer dat je ver uit de buurt woont anders was ik zeker met mijn dochter bij jou komen lessen ;)

@ TS, echt jammer voor je paard dat je toch terug grijpt naar de panty, dit terwijl ik dacht te lezen dat je dat niet meer zou doen? (vorige topic)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:16

Waves schreef:
Sjesus.. dit moet een geintje zijn toch? ;(

En anders, TS je moest je rot schamen! Je paard probeert je iets te vertellen maar je stopt gewoon steeds een banaan in je oren en propt hem een panty om z'n tong! Doe eens normaal!

Ik heb twee dagen zonder panty gereden wat eigelijk al niet mag

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:18

:? Waarom mag je NIET zonder panty rijden? Is toch eerder andersom?
(gaat zich toch maar eens verdiepen in het nut van de panty) :o

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:20

Mischien dat julllie nu na gaan denken waarom ik hem met een panty moet gaan rijden
Als ik het niet doe dan mag ik het paard niet meer rijden ;)

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:22

Mag dat niet van de eigenaar? Het is dus niet je eigen paard? Wat geeft de eigenaar als reden op dat je er mee moet rijden?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:25

angell81 schreef:
Mag dat niet van de eigenaar? Het is dus niet je eigen paard? Wat geeft de eigenaar als reden op dat je er mee moet rijden?

dat hij het af moet gaan leren, dus hij denkt er het zelfde over als de intructeur.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:27

Ach, hou toch op met die onzin TS! Dit had je in het vorige topic ook al kunnen zeggen.
Dan is het toch simpel, gewoon een ander paard zoeken om op te rijden en niet meer meewerken aan deze mishandeling.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:27

Is dit paard dan van je instructeur?? Dat zou al wat verklaren. Maar dan zou ik er direct mee stoppen en de Dierenbescherming bellen. Het moet niet veel gekker worden...

Mijn paard gooide in het begin ook vaker zijn tong naar buiten (deed ie al toen ik hem kocht) maar hoe beter het rijden gaat, hoe minder hij het doet. Enne, dat zonder panty's, honing (betwijfel ook of hij dat lust) hulpteugels en andere zooi. Gewoon door pure ontspanning en rechtrichten zonder 1 hand hoger te doen dan de ander. :o?

Oja, en respect voor Mindfields _/-\o_

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:28

Precies. Is ook mijn mening Kinke. Gewoon ermee stoppen TS en zeggen dat je niet mee wilt werken aan dierenmishandeling.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:28

Kinke schreef:
Ach, hou toch op met die onzin TS! Dit had je in het vorige topic ook al kunnen zeggen.
Dan is het toch simpel, gewoon een ander paard zoeken om op te rijden en niet meer meewerken aan deze mishandeling.

+:)+ Precies!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:29

Kinke schreef:

het is geen mishandeling hoor ;) dan weet je zelf niet wat mishandelen is als je dat al vind van een panty

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:30

Een panty om de tong doen is mishandeling. Want je negeert wat het paard je probeert te vertellen(namelijk dat hij pijn heeft), door hem nog meer pijn te doen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:33

Mindfields schreef:
Een panty om de tong doen is mishandeling. Want je negeert wat het paard je probeert te vertellen(namelijk dat hij pijn heeft), door hem nog meer pijn te doen.

Het paard verteld ons niks hij heeft nooit zijn oren plat met rijden dus dan is er ook niks aan de hand zegt de intructeur tegen mij
En hij zwiept ook niet met zijn staart

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:34

sjonge jong jonge....wat ben ik blij jou instructeur niet te zijn....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:36

is in dit geval een match made in heaven PPG, instructeur heeft blijkbaar ook niet vooraan gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:38

dior_bokt schreef:
Mindfields schreef:

Het paard verteld ons niks hij heeft nooit zijn oren plat met rijden dus dan is er ook niks aan de hand zegt de intructeur tegen mij

De tong uit de mond is een uiting van spanning en pijn. Dus dat vertelt je paard je. Daarvoor hoeven de oren niet naar achteren te gaan. Een paard met koliek heeft de oren ook niet naar achteren, en toch heel erg veel pijn.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:39

dior_bokt schreef:
Mindfields schreef:

O, nee. Maar dan... Dan is er inderdaad niets aan de hand. Dat beest pest je gewoon. Dan zou ik er toch maar een scherper bit aanhangen, met een slofteugel en een martingaal met tiedeman. En vaker en meer rijden. We zullen hem krijgen dat kreng. Luisteren zal ie. |o |o |o |o |o

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:42

zo denk ik niet hoor
Ik word er alleen erg boos van als hij ze tong er uit laat hangen om niks :(
Omdat ik geen zin heb om hem elke keer stil te moeten zetten en dan die lap weer naar binnen te moeten doen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:43

Mindfields schreef:
De tong uit de mond is een uiting van spanning en pijn. Dus dat vertelt je paard je. Daarvoor hoeven de oren niet naar achteren te gaan. Een paard met koliek heeft de oren ook niet naar achteren, en toch heel erg veel pijn.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:44

[/quote]

O, nee. Maar dan... Dan is er inderdaad niets aan de hand. Dat beest pest je gewoon. Dan zou ik er toch maar een scherper bit aanhangen, met een slofteugel en een martingaal met tiedeman. En vaker en meer rijden. We zullen hem krijgen dat kreng. Luisteren zal ie. |o |o |o |o |o[/quote]

:Y) hahaah hier moest ik echt om lachen. Straks opent ze een topic hoe je alles tegelijk kunt gebruiken.
Erg jammer dat we een erg eigenwijze TS hebben.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:48

dior_bokt schreef:
zo denk ik niet hoor
Ik word er alleen erg boos van als hij ze tong er uit laat hangen om niks :(
Omdat ik geen zin heb om hem elke keer stil te moeten zetten en dan die lap weer naar binnen te moeten doen

Dan zal ik je toch nog een serieuze tip proberen te geven. HIJ HANG ZIJN TONG ER NIET VOOR NIETS UIT!! Enne stil zetten om die tong weer naar binnen te doen is behoorlijk nutteloos. "Gewoon" goed les nemen (niet van de instructeur die je nu hebt) lost het op. Niet allerlei rare hulpmiddeltjes.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:07

Ik wil alleen weten hoe ik van het tongprobleem af kom
En dan zegen jullie dat ik moet stoppen met lessen en er geen panty meer moet gaan gebruiken.
Alleen dat lost probleem niet op omdat hij ze tong er dan weer wel uit gaat doen

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:08

dior_bokt schreef:
papagroom schreef:
Weet je......ik denk toch echt dat dit allemaal flauwe kul is en TS jullie allemaal voor het lapje houdt.....het is vast een geboren cabaratiere.....Dit had niet misstaan als een soort van penny show in de plaatselijke plattelands schouwburg......zo veel domheid en volhardendheid kan niet echt zijn...

heb jij niks beters te doen of zo

JA, ts, Ja, we hebben echt wel wat beters te doen. En het feit dat er hier bokkers zijn die de tijd nemen en het geduld hebben om toch tips aan jou te geven, al 6 hele topics lang, terwijl ze door jou afgewimpeld, niet serieus genomen worden of ronduit uitgescholden, zou ervoor moeten zorgen dat je je realiseert hoe dom je bezig bent.

Terwijl ik dit bericht aan je zit te typen zit ik me ondertussen ook af te vragen of ik inderdaad niks beters te doen heb dan dat, aangezien het toch loze woorden schijnen te zijn tegen jouw koppigheid. Als je het antwoord op de vraag toch niet wil horen, in welke vorm dan ook, stel dan verdorie geen vraag. Ik heb nou al 6 topics mee zitten lezen en op mijn handen gezeten, maar nu wordt het toch echt te gek.

Als je zo vastbesloten bent absoluut niet naar bokt en diverse pro's hier te willen luisteren, fine. Maar open dan alsjeblieft geen topics meer. Scheelt iedereen een hoop leeswerk, en typwerk om jou goedbedoelde en vaak ook echt goede, onderbouwde adviezen te geven. Ik vind het echt zielig voor je paard dat er nou weer een panty!!! met honing om zijn tong gaat worden geknoopt om Jouw rijtechnische probleem in de aanleuning op te lossen.

Dat je nog steeds niet wil zien, horen noch begrijpen dat het probleem wel eens aan jou zou kunnen liggen, heel misschien, stuit mij echt tegen de borst. Diep respect in elk geval voor de vergevingsgezindheid van je paard.