Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna_n1 schreef:Jeeeezus jongens, wat een aanval op de ts...... Ik geloof niet dat dit topic over overgewicht ging en ook niet op het beledigen van de ts. Ik vind het zwaar overdreven dat jullie haar paard vet noemen, dit valt erg mee. Ik vind trouwens dat ts heel goed bezig is en wat doet met alle tips.
@ elines: doe álsjeblieft normaal... Ontzettend betweterige post en zeer onbeschoft. Reageer aub niet op topics als je jezelf niet op een beschaafde manier duidelijk kunt maken.....
Anna_n1 schreef:Druppeltje: sorry, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een te zwaar paard heeft ind moeite met oefeningen, maar de oefeningen worden er niet onmogelijk door. Ook vind ik het gewicht van dit paard meevallen. Er wordt hier net gedaan alsof dit paard zwaar overgewicht heeft.
Ik blijf erbij dat ik elines' bericht niet netjes vind. Het is enorm betweterig en bevelend (ik zie haar 'tips' meer als bevelen). En hoezo ziet 'zelfs zij door de bomen het bos niet meer?'. Feedback geven is iets wat je moet leren en niet per definitie kunt wanneer je jezelf ergens goed in vindt oid.
hafjesliefde schreef:Anna_n1 schreef:Druppeltje: sorry, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een te zwaar paard heeft ind moeite met oefeningen, maar de oefeningen worden er niet onmogelijk door. Ook vind ik het gewicht van dit paard meevallen. Er wordt hier net gedaan alsof dit paard zwaar overgewicht heeft.
Ik blijf erbij dat ik elines' bericht niet netjes vind. Het is enorm betweterig en bevelend (ik zie haar 'tips' meer als bevelen). En hoezo ziet 'zelfs zij door de bomen het bos niet meer?'. Feedback geven is iets wat je moet leren en niet per definitie kunt wanneer je jezelf ergens goed in vindt oid.
Hier ben ik het volledig mee eens. Mijn verzorgpaard heeft net hetzelfde probleem als Kim, en z'n bouw neigt ook naar haar type toe
Ik volg dit hier nog een tijdje
Active schreef:Tja ik vind het moeilijk om te zeggen, maar verwacht jij niet teveel van je koudbloedpaard? Buiging heeft te maken met het achterbeen gebruik. Als dat gelijk is, krijg je gelijke druk op de teugel en kun je bezig gaan met buiging. Zolang het paard scheef is in de aanleuning is deze ook scheef in het gebruik van het achterbeen.
Maar wat nou zo moeilijk is voor jouw paard, die is gefokt om een stuwend achterbeen te hebben, dus om bomen uit de bossen te slepen. Voor de dressuur, moet een paard een dragend achterbeen hebben, dus je vraagt iets vrij onnatuurlijks van jouw paard.
Ik ga met mijn stadsautootje ook niet meedoen op Zantvoort, daar is ie niet voor gemaakt.
En nogmaals, ik bedoel het niet banketstaaf.
Apple schreef:De bouw van Kim is nu eenmaal niet de bouw van het standaard Hollandse Dressuurpaard. Kim is voor haar type niet echt veel te dik, maar haar bouw werkt niet zo mee om de dressuuroefeningetjes te doen.
Anna_n1 schreef:Ik blijf erbij dat ik elines' bericht niet netjes vind. Het is enorm betweterig en bevelend (ik zie haar 'tips' meer als bevelen). En hoezo ziet 'zelfs zij door de bomen het bos niet meer?'. Feedback geven is iets wat je moet leren en niet per definitie kunt wanneer je jezelf ergens goed in vindt oid.
Apple schreef:De bouw van Kim is nu eenmaal niet de bouw van het standaard Hollandse Dressuurpaard. Kim is voor haar type niet echt veel te dik, maar haar bouw werkt niet zo mee om de dressuuroefeningetjes te doen.
Apple schreef:Ik zeg 'niet echt veel te dik'Ik zeg niet 'mager' of 'prima gewicht'
Als ik zo eens kijk naar al die veel te dikke dressuurpaarden dan vind ik Kim voor haar type eigenlijk nog wel meevallen.
Apple schreef:Ik zeg 'niet echt veel te dik'Ik zeg niet 'mager' of 'prima gewicht'
Als ik zo eens kijk naar al die veel te dikke dressuurpaarden dan vind ik Kim voor haar type eigenlijk nog wel meevallen.
Pauline schreef:Wat ik mis is impuls. Paard loopt echt gewoon niet door en ik mis dan ook een actieve ruiter. Zolang er geen enkele voorwaartse beweging in zit is stelling en buiging gewoon niet aan de orde. Het kan niet zo zijn dat je alles los moet gooien om voorwaarts te blijven en dán een verandering in de buiging kunt krijgen.
Je paard moet goed aan de hulpen staan, actiever stappen en draven en reageren op je been. Pas als dat voor elkaar is en jij het tempo kunt bepalen kun je verder.
Misschien is het een idee om haar een tijdje te laten rijden door een handige ruiter?