donnie13 schreef:Dani_ schreef:Ik heb zó ontzettend veel medelijden met jouw paard nadat ik de OP heb gelezen. Een ruiter die je zó niet begrijpt, die je in onnatuurlijke houdingen dwingt, die je pijn doet in de mond, die niet luistert naar wat je te vertellen hebt.![]()
Ga ALSJEBLIEFT vandaag nog op zoek naar een andere instructeur. Wat jij leert heeft niets met paardrijden en al helemaal niets met dressuur te maken, maar alles met paardje pesten.
medelijden hoef je niet met mijn paarden hebbenik kan je op briefje geven mijn paard heeft beter dan die van jou
OOIT in zijn leven zal krijgen.
maar erg oftopic niet
ach gut, wat kortzichtig van je om zo te denken.
Vind het wel een talent opzich dat jij aan de hand van Dani_ haar post kan weten dat haar paarden het minder goed zouden hebben als de jouwe.
En weer even ontopic: ja, er zijn instructeurs/instructrices die je kunnen helpen om je paard binnen no time naar ontspanning toe te rijden. Ik had eerrst ook een andere instructrice, waarbij het niet zo lekker ging. Bij wie ik nu les, heb ik vrijwel nooit problemen met mijn paard. En is er wel iets wat niet lukt, dan is dit altijd zo weer opgelost.
En nee, ik heb er geen hulpteugels aan hangen om m'n paard in de krul te trekken. Nee, ik heb geen scherp bit om hem bij me te houden als ie eens een drambui heeft. En nee, ik gebruik geen sporen/zweep om m'n paard in een luie bui actief te krijgen.
Ja, ik maak genoeg fouten, maar als iemand mij daar op wijst en me tips geeft, dan neem ik dit aan. Hier kan ik van leren. Iedereen maakt fouten en zelfs topruiters zullen af en toe tegen problemen aanlopen. Maar die zullen dan ook hulp van hun instructeur vragen om dit op te lossen. Maar dan wel van een instructeur die zij fijn les vinden geven en wat het beste bij hen en het paard past