Air schreef:Ah... dus om iemand geven betekend dat je diegene opzettelijk pijn moet doen?
Pijn???
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Air schreef:JoycexLynn12 schreef:Hoe kan het dan dat ik toch echt L2 met winst ben? Mag je me uitleggen
Oei, als je die vraag nog moet stellen. Al eens in het Z rondgekeken hoeveel gespannen en scheve paarden daar rondlopen?
Helaas, welk niveau je rijd heeft niks meer met je daadwerkelijke niveau te maken, niet zolang er geen correcte dressuur getoond wordt.
RoMaReToFel schreef:Even weer terug naar de vraagstelling of de slof te strak is:
Ik controleerde als ik met slof reed, altijd door tijdens het rijden gewoon even halthouden en opzij kijken en zelf kijken of de slof nog in een boog hing. zo niet gelijk corrigeren. Dit diverse malen tijdens mijn rit. Misschien een tip??
. JoycexLynn12 schreef:Air schreef:Ah... dus om iemand geven betekend dat je diegene opzettelijk pijn moet doen?
Pijn???
Miekemuis_ schreef:Blaablaa bla
dat is een reactie die even zinvol was als 90% van de reacties in dit topic!
TS: de slof is strak genoeg als hij doorhangt op het moment dat je paard nagefelijk loopt, hij mag niet de hele tijd gespannen staan.
dan praten we wel weer verder
Air schreef:Miekemuis_ schreef:Blaablaa bla
dat is een reactie die even zinvol was als 90% van de reacties in dit topic!
TS: de slof is strak genoeg als hij doorhangt op het moment dat je paard nagefelijk loopt, hij mag niet de hele tijd gespannen staan.
Nageeflijk? Vertel? Hoe verkrijg jij ontspanning met spanning? Hoe moet een paard volgend jou ontspannen terwijl jij hem spanning geeft?
Uitleg genoeg? 
Air schreef:Nageeflijk? Vertel? Hoe verkrijg jij ontspanning met spanning? Hoe moet een paard volgend jou ontspannen terwijl jij hem spanning geeft?
lovemario schreef:air, krijg zelf eerst je paard onder controledan praten we wel weer verder
RoMaReToFel schreef:Deze tip wilde ik ook geven. Daarnaast kun je de slof voor je eigen idee het beste 'superlos' vasthouden. Op deze manier heb je m vrijwel nooit te strak (en werkt de slof wel op de momenten dat je m 'nodig' hebt).Even weer terug naar de vraagstelling of de slof te strak is:
Ik controleerde als ik met slof reed, altijd door tijdens het rijden gewoon even halthouden en opzij kijken en zelf kijken of de slof nog in een boog hing. zo niet gelijk corrigeren. Dit diverse malen tijdens mijn rit. Misschien een tip??
JoycexLynn12 schreef:Maar wat nou als de slof heel los zit, paard heeft alle vrijheid en er zit waar je de slofteugel normaal vasthoud een knoop in, je rijd dus eigenlijk met de 'normale' teugels zonder dat je de slof ook maar áánraakt, hoe kun je dan spanning krijgen?
Air schreef:JoycexLynn12 schreef:Maar wat nou als de slof heel los zit, paard heeft alle vrijheid en er zit waar je de slofteugel normaal vasthoud een knoop in, je rijd dus eigenlijk met de 'normale' teugels zonder dat je de slof ook maar áánraakt, hoe kun je dan spanning krijgen?
WAAROM hang je dan een slof om? Paard is geen kerstboom
Air schreef:lovemario schreef:air, krijg zelf eerst je paard onder controledan praten we wel weer verder
Ik zou niet weten waar dit op moet slaan?
Als je om je paard geeft zoek je naar de meest vriendelijke manier van rijden, dan WIL je geen gevecht aan gaan.
Waarom zou je ook als je dondersgoed weet dat het niet nodig is?
Miekemuis_ Een krul heeft niks met nageeflijkheid te maken. Als je een paard in de krul dwingt laat deze zijn rug ook niet los.