slofteugel te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:45

Air schreef:
Ah... dus om iemand geven betekend dat je diegene opzettelijk pijn moet doen?

Pijn???

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:45

tja, ze rijden dan wel in het ZZL, maar hun niveau is zeker B?

dan zou bijwijze anky ook niet kunnen rijden, want die trekt ze ook in de krul

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:46

JoycexLynn12 schreef:
Air schreef:

Pijn???

idd, pijn??

nee ik zal mezelf of het paard in gevaar brenge, dan geef je er pas om

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:46

Air schreef:
JoycexLynn12 schreef:
Hoe kan het dan dat ik toch echt L2 met winst ben? Mag je me uitleggen :D

Oei, als je die vraag nog moet stellen. Al eens in het Z rondgekeken hoeveel gespannen en scheve paarden daar rondlopen?
Helaas, welk niveau je rijd heeft niks meer met je daadwerkelijke niveau te maken, niet zolang er geen correcte dressuur getoond wordt.

Toch zijn die ruiters niet voor niets Z geworden en geloof me, bij ons in de buurt rijd je je winstpunten niet zomaar hoor.

Maargoed, dat heeft niks met het onderwerp van de TS te maken.

lovemario

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:47

nee volgens air kan niemand rijden, behalfe zij zelf ;)

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:47

RoMaReToFel schreef:
Even weer terug naar de vraagstelling of de slof te strak is:

Ik controleerde als ik met slof reed, altijd door tijdens het rijden gewoon even halthouden en opzij kijken en zelf kijken of de slof nog in een boog hing. zo niet gelijk corrigeren. Dit diverse malen tijdens mijn rit. Misschien een tip??

Ontopic :D
Nogmaals voor lovemario, want door de rel valt het niet op geloof ik en misschien heb je wat aan de tip ;) .

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:49

oh sorry, die had ik idd even niet gelezen ;$ bedankt voor de tip!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:50

JoycexLynn12 schreef:
Air schreef:

Pijn???

Nee nog beter, iets gebruiken zonder dat je weet wat het doet......

Als ze een slof nodig hebben in het ZZl dan hebben ze als niveau waarschijnlijk nog nieteens B. B staat voor basis. En in die juiste basis en verdere opleiding heb je geen enkele hulpteugel nodig. Zo wel, dan is je basis niet correct.

Er zijn zat mensen die hoog hebben gereden met hun paard en dat hun paard daarna opeens lichamelijke problemen krijgt..... De ene helft laat het paard inslapen, een klein deel kijkt verder dan hun neus lang is en ontdekt wat correcte dressuur is en de redenen waarom het paard die lichamelijke problemen heeft gekregen. Voor een klein deel van de paarden is het te laat, gelukkig is het voor sommige paarden nog niet te laat en kunnen ze de juiste training krijgen waardoor ze niet verder aftakelen.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:51

Blaablaa bla

dat is een reactie die even zinvol was als 90% van de reacties in dit topic!

TS: de slof is strak genoeg als hij doorhangt op het moment dat je paard nagefelijk loopt, hij mag niet de hele tijd gespannen staan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:52

Miekemuis_ schreef:
Blaablaa bla

TS: de slof is strak genoeg als hij doorhangt op het moment dat je paard nagefelijk loopt, hij mag niet de hele tijd gespannen staan.

Nageeflijk? Vertel? Hoe verkrijg jij ontspanning met spanning? Hoe moet een paard volgend jou ontspannen terwijl jij hem spanning geeft?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:53

air, krijg zelf eerst je paard onder controle ;) dan praten we wel weer verder :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:55

TS, ik zou overstappen op een Thiedemann teugel.
Deze is in mijn ogen wat vriendelijker.
Een slof kan niet loslaten, een Thiedemann kan dat wel, mits die goed gebruikt wordt.

En, nee.
Je slof hangt niet te strak

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:56

Air wat wil je precies duidelijk maken? Dat ruiters niet met een slof mogen rijden?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:56

Air schreef:
Miekemuis_ schreef:
Blaablaa bla

Nageeflijk? Vertel? Hoe verkrijg jij ontspanning met spanning? Hoe moet een paard volgend jou ontspannen terwijl jij hem spanning geeft?

Ik rij regelmatig met slof. Ik stap op en rij 2 à 3 minuten met slof, dan loopt hij met zn neusje net voor de loodlijn en hangt de slof door. Slof eraf en hij loopt als een engeltje! Hij moet gewoon gestimuleerd worden in de juiste richting en zn rug loslaten, en dat werkt bij mij het beste door hem enkele minuten met een slof te rijden. ;) Uitleg genoeg?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:57

moelly, t is helaas niet mijn paard. deze rijd ik voor mensen. ( die weten er van )
dus ik ga niet zomaar vanalles kopen, aangezien ik hem binnenkort niet meer rijd ( ja voor een paar keer per week )

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:59

Air schreef:

Ik lees al een tijdje mee met dit topic, maar ik ben het wel degelijk eens met Air! Je paard moet eerst ontspannen zijn wil je iets bereiken. Met spanning lukt dat imo niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:00

lovemario schreef:
air, krijg zelf eerst je paard onder controle ;) dan praten we wel weer verder :)

Ik zou niet weten waar dit op moet slaan?

Als je om je paard geeft zoek je naar de meest vriendelijke manier van rijden, dan WIL je geen gevecht aan gaan.
Waarom zou je ook als je dondersgoed weet dat het niet nodig is?

Miekemuis_ Een krul heeft niks met nageeflijkheid te maken. Als je een paard in de krul dwingt laat deze zijn rug ook niet los.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:01

Maar wat nou als de slof heel los zit, paard heeft alle vrijheid en er zit waar je de slofteugel normaal vasthoud een knoop in, je rijd dus eigenlijk met de 'normale' teugels zonder dat je de slof ook maar áánraakt, hoe kun je dan spanning krijgen?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:01

RoMaReToFel schreef:
Even weer terug naar de vraagstelling of de slof te strak is:

Ik controleerde als ik met slof reed, altijd door tijdens het rijden gewoon even halthouden en opzij kijken en zelf kijken of de slof nog in een boog hing. zo niet gelijk corrigeren. Dit diverse malen tijdens mijn rit. Misschien een tip??
Deze tip wilde ik ook geven. Daarnaast kun je de slof voor je eigen idee het beste 'superlos' vasthouden. Op deze manier heb je m vrijwel nooit te strak (en werkt de slof wel op de momenten dat je m 'nodig' hebt).
Begrijp me niet verkeerd, ik rijd nooit met slof.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:02

JoycexLynn12 schreef:
Maar wat nou als de slof heel los zit, paard heeft alle vrijheid en er zit waar je de slofteugel normaal vasthoud een knoop in, je rijd dus eigenlijk met de 'normale' teugels zonder dat je de slof ook maar áánraakt, hoe kun je dan spanning krijgen?

WAAROM hang je dan een slof om? Paard is geen kerstboom :?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:03

Air schreef:
JoycexLynn12 schreef:

WAAROM hang je dan een slof om? Paard is geen kerstboom :?

niet? oliebol moet ik weer iets anders gaan zoeken voor de kerst.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:04

@air, als je zoveel om je paard geeft, waarom rij je dan nog? is niet heel natuurlijk ;)
tja, waarschijnlijk zijn er volgens jou maar een paar die om hun paard geven. we vinden hetgewoon leuk om ze "pijn" te doen :Y)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:04

Citaat:
niet? oliebol moet ik weer iets anders gaan zoeken voor de kerst.

You make my day :+

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:05

haha niena, dan doen we de wel met thiedemanteugel :D is ook leuk toch?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:05

Air schreef:
lovemario schreef:

Ik zou niet weten waar dit op moet slaan?

Als je om je paard geeft zoek je naar de meest vriendelijke manier van rijden, dan WIL je geen gevecht aan gaan.
Waarom zou je ook als je dondersgoed weet dat het niet nodig is?

Miekemuis_ Een krul heeft niks met nageeflijkheid te maken. Als je een paard in de krul dwingt laat deze zijn rug ook niet los.

Air: en welke heilige heeft jou verteld dat mijn paard in de krul gedwongen wordt? Of hebje dat gezien in je glazen bol?
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251407_2322686232696_1415809031_2748532_1993984_n.jpg (foto inzet volte, hij liep dus niet achter de LL maar gaf stelling)
Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk, met een gewone trens! Voor deze foto is hij 2à 3 minuten met slof losgereden, dat wil dus zeggen aan middellange teugels grote voltes en slangenvoltes rijden om de spieren op te warmen en los te maken.
Als je niet gewoon kan antwoorden op TS haar vraag, reageer je beter niet.
Laatst bijgewerkt door Miekemuis_ op 18-08-11 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt