deeva schreef:Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Ik heb geen probleem met het feit dat mensen dit gebruiken dat moet ieder voor zich weten,waar het mij om gaat is dat vaak (niet altijd b.v. bij een val)de ruiter het probleem is en nu gaan we er dingen aan binden om het paard duidelijk te maken hoe hij moet lopen maar hoe kan dat als de ruiter het probleem is.
Wat ik belangrijk vind is dat je kijkt naar je paard zijn vermogen heeft het paard van nature moeite om zijn bekken te kantelen dan doet hij dit niet om de ruiter dwars te zitten.
Mensen hebben net als paarden soms beperkingen daar moet je mee leven en natuurlijk kan je door het trainen van spieren problemen opvangen.
En fransje legt het uit die onderbouwt haar verhaal en anderen hebben het alleen over bewust wording van de achterhand daar ben ik te nuchter voor dat is voor mij geen antwoord.
En onder begeleiding van een fysio vind ik iets anders als wanneer je het zelf doet.
Daar kan ik me zeker in vinden. Ik weet ondertussen ook heel goed hoe mijn paard in elkaar zit.
Dat paarden van nature hun bekken moeilijk kantelen, is zeker ook waar, gezien het feit dat mensen dat erin trainen. Al heeft mijn paard daarop bijkomende problemen met zijn bekken ivg. met een ander paard. Dit is in ieder geval wat mijn osteopate mij vertelde en je kon het ook duidelijk zien.