Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jetta schreef:Slofteugels horen op de brandstapel. Net zoals gemene bitten, luchtzuigerbanden met pinnen e.d. . Ik snap ook niet dat dat soort dingen nog verkopen in "ruitersport"winkels
mdmoiselle schreef::ZAlweer zo'n topic... Je knippert twee keer met je ogen en hij zit alweer op 5 pagina's.
Als je er mee om kunt gaan is het een goed hulpmiddel
Jetta schreef:Slofteugels horen op de brandstapel. Net zoals gemene bitten, luchtzuigerbanden met pinnen e.d. . Ik snap ook niet dat dat soort dingen nog verkopen in "ruitersport"winkels
marieketencate schreef:Ik vind het wel interessant en ik vraag me altijd af of de mensen die er nu zo fel tegen zijn er wellicht later nog eens anders over gaan denken...
AlmostBlack schreef:Wat ik me afvraag, is dat het voor mij persoonlijk veel meer een uitdaging is om een paard met mijn eigen 'rijkunsten' en op een echt vriendelijke manier gehoorzaam kan krijgen, is dat bij jullie ook zo?
Sjuimpje schreef:Geef mij toch maar de slof, heb geen zin om weken met een sterrenkijker rond te rijden als ik het sneller kan oplossen.
Iedere keer worden in dit soort topics weer voorbeelden aangehaald (vaak uit eigen ervaring) waarin verteld wordt dat het helemaal fout is gegaan met een combinatie. Dat alles kwam door het rijden met een slof.
De slof kan je inderdaad fout gebruiken, maar schuif de schuld dan niet op de slof af maar kijk naar jezelf.
Ik weet nog wel tig manieren waarmee je een paard zou kunnen vernaggelen en daar heb je helemaal geen slof bij nodig.
Beetje kort door de bocht om slofgebruik te veroordelen omdat je hem zelf niet weet toe te passen.
gijsenkim schreef:Wat een getrut nou weer! In goede handen kan een slof een hele goede uitwerking hebben. Net zoals een bitloos hoofdstel in verkeerde handen een hele slechte uitwerking kan hebben. Als iemand met een slof kan rijden zal ik er nooit een probleem mee hebben. Er zijn mensen die met een gewoon bit en een gewone teugelvoering een paard veel meer in de weg zitten. Daar heb ik persoonlijk meer problemen mee.
Maar dat is het 'm nu net.Citaat:V.w.b. de slofteugel: ik denk dat ieder (hulp) stuk voor een paard zo zacht en hard kan zijn als de ruiter zelf is!
Zep schreef:Topblad Bit![]()
Waar baseer je dat op? Als er 1 blad is waar rotzooi in staat.... "x
Uums schreef:Feit is gewoon dat veel leken zonder geduld of discipline naar een slof grijpen. Het resultaat is vrijwel altijd zichtbaar. Het blijft een trainingsmiddel, maar het moet in goede handen gebruikt worden. Maar... Wie controleert dat? Juist; niemand, daar er geen regeltjes voor gelden.
Daarom vind ik het super dat een topblad als Bit haarfijn en in woord en beeld uitlegt wat er zo kwalijk kan zijn aan een slof. Een aantal jaren terug plaatste men een dergelijk artikel over bandageren. Daarmee kun je koppige prutsers je argumenten tenminste eens onder de neus duwen!