Paard is niet te rijden / gevaarlijk. Wat kan ik doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:46

piezze schreef:
Ik vind dat er wel heel makkelijk geoordeeld wordt over een dier dat wij allemaal niet kennen. Van deze foto kan ik geen gekte uit de ogen halen en al helemaal geen hoge lendenen. De TS heeft zelf geoordeeld en besloten dat ze het gaat doen. Wij kennen de TS, haar instructrice en de eigenaar allemaal niet en niemand weet hoe goed de TS kan rijden. Er zijn talloze jonge meiden en jongens die deze risico's nemen. Verstandig? nee, leuk en leerzaam? ja. De ouders bepalen het, er gaat zelfs een familielid mee. Moeten wij ons er druk om maken? Ik wens haar heel veel succes en hoop dat ze het voor elkaar krijgt.

Dat bedoel ik je kan niet echt oordelen over een paard door enkel een beschrijving en een foto.

piezze

Re: Paard is niet te rijden / gevaarlijk. Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:53

mijn eerste indruk van die foto was wel een goede. Een alerte blik, oortjes naar voren. En die tralies? die hebben ze bij ons ook op de pensionstal. Als die genoeg buiten komt en aandacht van de TS zie ik aan de foto geen barrières.
Grappig dat er zoveel verschil van interpretatie van een plaatje kan zijn. De beschrijving van de TS vind ik wel twijfelachtig. Ik bespeur angst en dat vind ik wel zorgelijk. Nogmaals, ik hoop maar dat het allemaal goed is afgelopen.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:00

Hier een stille meelezer. Ik snap niet dat je er op gaat zitten, als het verhaal is zoals je verteld (heb namelijk wel mijn twijfels) ga je er toch nooit van je leven opzitten. Als je instructrise er al niet meer op gaat zitten (en ik ga ervan uit dat je instructrise beter rijdt dan jijzelf, anders zo ik er geen les van willen hebben). Zelf heb je er geen goed gevoel bij, vindt je het eng. En dan zou je wel het paard er even lekker doorheen willen rijden. Zijn er eigenlijk medische problemen uitgesloten? Verder vraag ik me af, hoe het in hemelsnaam kan dat iedereen om je heen een 14 jarige met 5 jaar rijervaring op een "levensgevaarlijk" paard zou zetten.. maar dat is mijn bescheiden mening.

*Ik voorspel dat er zodadelijk een berichtje komt, met dat hij hartstikke wild was maar ze is blijven zitten, en gaat hem vaker rijden.*

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:01

piezze schreef:
mijn eerste indruk van die foto was wel een goede. Een alerte blik, oortjes naar voren. En die tralies? die hebben ze bij ons ook op de pensionstal. Als die genoeg buiten komt en aandacht van de TS zie ik aan de foto geen barrières.
Grappig dat er zoveel verschil van interpretatie van een plaatje kan zijn. De beschrijving van de TS vind ik wel twijfelachtig. Ik bespeur angst en dat vind ik wel zorgelijk. Nogmaals, ik hoop maar dat het allemaal goed is afgelopen.

dat hoopt iedereen hier denk ik toch

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:08

ik ben benieuwt hoe dat dit afloopt...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:08

Xjosee schreef:
Hier een stille meelezer. Ik snap niet dat je er op gaat zitten, als het verhaal is zoals je verteld (heb namelijk wel mijn twijfels) ga je er toch nooit van je leven opzitten. Als je instructrise er al niet meer op gaat zitten (en ik ga ervan uit dat je instructrise beter rijdt dan jijzelf, anders zo ik er geen les van willen hebben). Zelf heb je er geen goed gevoel bij, vindt je het eng. En dan zou je wel het paard er even lekker doorheen willen rijden. Zijn er eigenlijk medische problemen uitgesloten? Verder vraag ik me af, hoe het in hemelsnaam kan dat iedereen om je heen een 14 jarige met 5 jaar rijervaring op een "levensgevaarlijk" paard zou zetten.. maar dat is mijn bescheiden mening.

*Ik voorspel dat er zodadelijk een berichtje komt, met dat hij hartstikke wild was maar ze is blijven zitten, en gaat hem vaker rijden.*

Ja juist die 5 jaar rijervaring is hetgeen waar je niets en dan ook niets aan af kan lezen. Wie zegt mij dat zij niet net dat talent is die er niet vanaf te bokken is, net juist wat dat paard nodig heeft. Misschien heeft zij juist die zachte vriendelijke hand die dit paard nodig heeft of heeft zij met het vele borstelen juist die paardje vertrouwen gegeven waardoor hij alles wel voor haar doet en net niet voor die 15 mensen die het eerder hebben geprobeerd.
Xjosee, heb jij misschien een glazen bol of iets dergelijks?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:13

Ik heb dit topic ook meegelezen en vind het onverantwoord wat hier gebeurt. Meisje, het is je al zo vaak verteld. Je moet het niet zien als een eer dat jij hiermee aan de slag mag, nee, je wordt gewoon gebruikt door de eigenaar omdat het hem misschien centen kan schelen.. En die weet blijkbaar dat jij een zwak voor het dier hebt, wat ik me ook wel goed kan voorstellen. Ik hoop maar dat het goed afloopt en dat je alle adviezen die hier worden gegeven meeneemt in je overwegingen van wat je nu verder met het paard wilt gaan doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:28

Maar ik vind wel dat je een meisje dat pas 14 jaar is niet kan beoordelen w.b.t rijden en ervaring.
Een meisje van 14 jaar kan soms net zo goed zijn als iemand van 20 jaar.Leeftijd zegt niet alles, het gaat om het rijden,durf en ervaring.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:30

en nou maar afwachten wanneer TS weer online komt....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:40

Het zal wel goed gegaan zijn,daar ben ik niet bang voor.
TS weet heus wel waar ze mee bezig is en als haar instructrise zegt dat ze het kan en er klaar voor is?Denk niet dat die dat zomaar zal zeggen.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 18:08

hallo allemaal, ik ben er terug en ben er af gevallen hij verschoot hij begon zich te ontspannen en toen boem mega bok en viel ik eraf . ik had wel pijn maar ben er terug op gegaan en nee men oma is er niet opgegaan. mijn rug doet een beetje pijn maar voor de rest okee.
En hij deed erg maar minder erg als bij zijn eigenaar hij is verschillende keren heel erg verschoten maar was niet gemeen tegen de andere paarden mijn lesgeefster zij dat ik het goed deed . hij deed vervelend maar minder ik liet de teugels ook ietsje langer en dat deed hem ook goed blijkbaar maar toch was hij stout hij heeft in het begin geprobeerd om me eraf te kegelen en het is een keer gelukt . Maar heb er ook naast gehangen . Mijn lesgeefster zij dat ik er beter op rijdt dan de eigenaar zelf en ik hoop dat ze de waarheid zegt
grtjs demi

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:11

kamikaze.... ik begrijp uit je verhaal dat je er dus niks van geleerd hebt en stug door gaat op dit paard?
lijkt me een uitermate onverstandig plan en ik zou je dan ook aanraden om er niet meer op te stappen. je hebt maar één lijf en daar wordt je geacht nog een tijdje mee te doen...
.... "ik heb nu wel een beetje last van mijn rug"........... _/-\o_ :roll: :n
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 23-01-11 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:14

Volgende keer heeft ze misschien geen last van haar rug meer omdat ze hem niet meer voelt, jammer genoeg dan ook haar benen niet meer!
Meid dit is complete zelf vernietiging!
Dit dier moet eerst weer normaal in zijn kop worden en mag voorlopig geen ruiter op zijn rug hebben!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:15

Wat zei je oma ervan? (ik bedoel eigenlijk, vond zij het verantwoord?)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:17

Ik vind ook niet dat je er vanuit moet gaan dat een paard alleen maar om te rijden is, en hij dat allemaal maar moet accepteren als er verschillende mensen op zijn rug stappen die hem wel even de bak door krijgen.. Ga dit paard eerst eens lekker poetsen, met hem door de bak wandelen, longeren en dán pas erop.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:21

mischien mankeert dit paard iets,
jij rijdt met lossere teugels mischien last van rug of het gebit?

sluit dit bij dit paard eerst maar eens uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:32

Uit je PB bleek dat hij heel erg schrok toen de eigenaar opdook en algemeen nogal schrikkerig is.

Als hij bokt omdat hij kijkerig is en snel schrikt is dat heel wat anders dan bokken om je eraf te krijgen.

In elk geval blijf ik erbij, laat het rijden en kruip er niet meer op. Nu heb je misschien maar "een beetje" pijn (in je PB las ik toch wel iets anders?) morgen is de kans groot dat je helemaal stijf bent.
Ik vind het ook niet fair dat je in je PB naar mij toe en dan in je post hier naar de anderen gaat nuanceren ivm de pijnlijkheid van je val. Wees gewoon eerlijk, je komt nu niet geloofwaardig over.

Volgens mij is dit een paard wat proffesioneel gereden moet worden, in een rustige omgeving waar hij vertrouwen kan opdoen en mentaal wat rust kan krijgen ipv steeds van hot naar her gesleept te worden en elke keer een ander op zijn rug.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:53

ik ben blij voor je dat je er nu redelijk vanaf gekomen bent, maar miss wil je dat ik je vertel en laat zien hoe je eruit ziet als het niet zo goed afloopt?
ik ben daar zelf namelijk het levende bewijs van, en jaja ik rij inmiddels weer , maar heb moeten vechten voor mijn leven nadat een paard mijn lever en ribbenkast in elkaar trapte na een val van mij.
4 dagen op de intensive care gelegen, 1 dag in volledige coma aan de beademing, en daarna nog ruim 2 weken op de afdeling, en daarna revalideren.
mijn kansen waren klein, en mijn familie heeft doodsangsten uitgestaan.
denk daar maar eens aan voor je weer op dit paard wil stappen!!!

Paard82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:54

Als ik dit zo lees lijkt me dit een paardje voor een prof! Voorzichtig zijn, voor je het weet lig je op je :j

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:55

Ik zou mijn leven niet wagen voor paarden en pony's die niet van mij zijn.
Paard niet meer doen en andere verzorgpony zoeken zou ik zeggen...
Als een pony of paard steigert.. valt.. en bovenop je ligt kun je het misschien niet meer navertellen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:06

amsterdam_30 schreef:
Ik zou mijn leven niet wagen voor paarden en pony's die niet van mij zijn.
Paard niet meer doen en andere verzorgpony zoeken zou ik zeggen...
Als een pony of paard steigert.. valt.. en bovenop je ligt kun je het misschien niet meer navertellen.

Sterker nog, ook op paarden van mezelf ga ik mijn leven niet wagen...

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:08

Nouja,... je hebt je dus lekker laten "gebruiken' meid, daar mag je trots opzijn, en wees blij dat het met een 'sisser" lees een beetje pijn in de rug is afgelopen.
Mag hopen dat je 'iets' hebt geleerd, en dat je dus de volgende keer het uit je koppie laat om er op tegaan zitten.
Want misschien is het de volgende keer niet alleen een beetje pijn in de rug, maar verbrijselde rugwervel.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:14

Ik vind het gek dat iedereen dit verhaal zomaar gelooft?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:19

Zoals ik al zei penny gehalte tikje hoog, ik zat op je profiel te lezen, dat je met rijden van je steigerende paard via zijn kont bent afgegleden, en dergelijke dingen die er in staan, en de manier hoe?

Noou ja.. Het zal allemaal wel, maar t lijk mij allemaal heel sterk..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:37

Niinatjuh schreef:
Zoals ik al zei penny gehalte tikje hoog, ik zat op je profiel te lezen, dat je met rijden van je steigerende paard via zijn kont bent afgegleden, en dergelijke dingen die er in staan, en de manier hoe?

Noou ja.. Het zal allemaal wel, maar t lijk mij allemaal heel sterk..

nu je dat zei... als ik dat profiel lees..
wel een heel stomme uitleg. inderdaad penny gehalte