Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrddin schreef:Volgens mij ging dit hele artikel vooral om de stand van het hoofd ten opzichte van de loodlijn, en daar loopt dit paard achter en dat is eigenlijk niet zo goed... een paardenhoofd moet of op de loodlijn zitten of net iets ervoor... alles wat erachter gebeurt strekt teveel en is niet natuurlijk, en geeft letsel op de lange duur.. eigenlijk heel logisch....
Lovely schreef:Aqua, aan swung, tact, souplesse en aanleuning zal het niet liggen na 2 maanden, maar ik denk dat de meeste paarden dan wel weer even nodig hebben om kracht op te bouwen. Een paard dat een normaal werkschema heeft en door bijvoorbeeld een blessure ineens terug gaat naar beperkt stapwerk, zal na die 2 maanden best wel wat laten merken qua kracht en uithoudingsvermogen.
Maar Aqua, laten we even wel wezen, jij weet niets van wat de bokkers met hun paard doen en hoe ze dat doen; net zo min als dat diezelfde bokkers enig idee hebben hoe jij met je paarden werkt. Het lijkt mij dan ook niet erg gepast om te zeggen dat 'men' het wel fout zal doen. Het blijft giswerk aan 2 kanten.
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van het diep rijden, maar dat heeft er alles mee te maken dat die methode niet de juiste is voor mijn paard. Ondanks dat heb ik wel geprobeerd de methode goed te begrijpen.
Soxje schreef:blijkt uit foto1 dat het paard totaal verkeerd gereden wordt..
Aqua8horse schreef:Ik veroordeel niemand nog hun rijstijl. Ik geef alleen aan wat ik er van vind.
Citaat:En wie wil nu horen dat de wijze waarop jij je paard rijdt het dier misschien een misvorming oplevert. En dat dat voor iedere ruiter, behalve de recreatieruiter zou gelden....Niemand toch?
Anya schreef:En zonder me uit te laten over de rijstijlen van bovengenoemde ruiters...Dat ze weliswaar goed lopende soepele fijn te rijden paarden hebben staat buiten kijf, maar zegt dat iets over de mate waarin hun paarden al dan niet enig ongemak voelen? Niemand kan echt in het brein van paarden kijken.
SuperPepeijn schreef:anya, daarom ben je altijd kritisch bezig met jezelf en je paard. ik denk juist omdat het om mijn paard zou gaan, dat ik heel erg alert zou zijn op dat soort signalen.
wat betreft de instrumenten, daar is een eenduidige verklaring voor, die hebben we alleen nog niet gevonden. tot die tijd is het vertrouwen in de conclusies die in ons vermogen liggen en niet alles in twijfel trekken.
Desiree schreef:voor zover ik het artikel in Bit begrijp, zou ook de manier waarop SP rijdt (afgaande op zijn foto) niet juist zijn omdat de nekpees dan ook teveel belast zou worden. maar ik weet niet of dat wel zo is. HEb dus erg mijn twijfels bij het artikel.
SuperPepeijn schreef:nu begrijp je mijn punt niet anya en verdraai je mijn woorden, weliswaar onopzettelijk.
wat ik zeg is dat je je zintuigen mag vertrouwen totdat het tegendeel bewezen is.