Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Krips schreef:@ Fargo: Maar iedereen is wel weer, a la bokt, heel hard aan het schreeuwen wat het diertje wel niet allemaal heeft. Terwijl het me toch lastig lijkt dat via internet te beoordelen. Wat is struikelen? De beweging bij het verstappen/struikelen/vallen, lijkt me ook wel belangrijk om te zien voordat je van alles zegt.
We snappen toch ook wel dat de ts in een moeilijke positie zit? En ja, het lijkt mij ook het verstandigste om iig even te overleggen met een DA, die waarschijnlijk verder wil kijken. Maar om nou meteen te zeggen dat het artrose en alles is.. Dat hoeft niet zo te zijn. Maar ik heb niet het idee dat de TS in slaap gesust wil worden.. Ze wil gewoon haar verhaal kwijt. En het beste voor haar hafje.
Krips schreef:@ Fargo: Maar iedereen is wel weer, a la bokt, heel hard aan het schreeuwen wat het diertje wel niet allemaal heeft. Terwijl het me toch lastig lijkt dat via internet te beoordelen. Wat is struikelen? De beweging bij het verstappen/struikelen/vallen, lijkt me ook wel belangrijk om te zien voordat je van alles zegt.
We snappen toch ook wel dat de ts in een moeilijke positie zit? En ja, het lijkt mij ook het verstandigste om iig even te overleggen met een DA, die waarschijnlijk verder wil kijken. Maar om nou meteen te zeggen dat het artrose en alles is.. Dat hoeft niet zo te zijn. Maar ik heb niet het idee dat de TS in slaap gesust wil worden.. Ze wil gewoon haar verhaal kwijt. En het beste voor haar hafje.
...Krips schreef:@ Fargo: Maar iedereen is wel weer, a la bokt, heel hard aan het schreeuwen wat het diertje wel niet allemaal heeft. Terwijl het me toch lastig lijkt dat via internet te beoordelen. Wat is struikelen? De beweging bij het verstappen/struikelen/vallen, lijkt me ook wel belangrijk om te zien voordat je van alles zegt.
unicorn_kiss schreef:M_hartje_M schreef:Nee dat willen ze natuurlijk niet!!! Maar iedereen op stal vind dat er geen dierenarts hoeft te komen, de oude eigenaar zegt dat hij altijd gestruikeld heeft...
En omdat een dier dat altijd al gedaan heeft heeft hij geen recht op twijfel?
TS luister niet naar wat je stalgenootjes zeggen maar naar jouw gevoel.
(Misschien dan toch maar een DA en foto's laten maken ) ijssnuiver schreef:Struikelen is het teveel op de voorhand lopen. Ga je paard rechtrichten en zorg dat hij sterker wordt in zijn achterhand zodat hij meer gewicht op zijn achterhand gaat dragen ipv de voorhand, dan wordt het struikelen ook minder.
unicorn_kiss schreef:Ik weet niet precies hoe dat zit, maar met een gewone klinische keuring kan je geen artrose of inwendige aandoeningen opsporen volgens mij. Tenzij het paard onregelmatig loopt of in dit geval struikelt.
De reacties zullen toch komen
En ik lees het ook elke dag
Ik vind dat iedereen gewoon eerlijk is, en dat is ook fijn. Het heeft me toch 1 of 2 dagen echt gesloopt om dit te lezen, maar toch. Ik heb gister weer met marnix gereden. Hij ging als een trein, was niet meer te houden. We reden eerst in de binnenbak, ook daar was die al lekker snel. Toen vroeg een meisje of ik mee ging de buitenbak in. Dus ik ging lekker mee
Er was geen houden meer. Hij bleef maar doorgaan
Met veel moeite terug gekregen haha. Daarna nog eventjes op het veld uitgestapt
En nog wel het allerbelangrijkste... geen struikelpartijen
Een keer op het veld, maar dat lag aan mij
ik lette eventjes niet op
en als we terugkomen van een lange buitenrit is ze ook wat minder oplettend..

bertie schreef:Er is een oorzaak voor struikelen dat nog niet genoemd is.
Een paard dat niet voldoende schoudervrijheid heeft om het been netjes naar voren te zetten zal sneller struikelen. Het voorbeen wordt dan teveel onder de massa gezet. Met vaak ook te weinig impuls.
Meest voorkomende oorzaak? De hand van de ruiter is te stug.