Pony bokt niet

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

niron_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:50

_Chanel_ schreef:
Sporen opdoen en dan heel hard in zijn buik schoppen en dan keihard slaan en aan het bit trekken met alle kracht die je hebt dan bokt hij denk ik wel.

ik zet dit topic er niet neer om belachelijke antwoorden te krijgen het is sirieus bedoeld en ik wil me pony niet laten bokken maar vroeg me af of er iets kan zijn blokkade etc..?
Laatst bijgewerkt door niron_amber op 18-08-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Re: Pony bokt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:51

Waarom wilhje in godsnaamje pony laten bokken

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:52

ok ik had het wel serieus opgepakt maar die snap ik ook niet waarom wil je hem laten bokken???? soort van vrijheidsdressuur ofzo??? bokken is een boze reactie of reactie op pijn ofzo dat zou ik niet op willen roepen

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:53

niron_amber schreef:
_Chanel_ schreef:
Sporen opdoen en dan heel hard in zijn buik schoppen en dan keihard slaan en aan het bit trekken met alle kracht die je hebt dan bokt hij denk ik wel.

ik zet dit topic er niet neer om belachelijke antwoorden te krijgen het is sirieus bedoeld en ik wil me pony laten bokken maar vroeg me af of er iets kan zijn blokkade etc..?

Ik neem aan dat je hier wilt zeggen dat je je pony NIET wilt laten bokken?

joey_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:53

haha , hoe dom topic??

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:54

Ik snap er ook niks meer van.
Wil je welof niet een bokkende pony?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:54

[/quote]

ik zet dit topic er niet neer om belachelijke antwoorden te krijgen het is sirieus bedoeld en ik wil me pony laten bokken maar vroeg me af of er iets kan zijn blokkade etc..?[/quote]

Ik neem aan dat je hier wilt zeggen dat je je pony NIET wilt laten bokken?[/quote]

nee ze wil hem dus WEL laten bokken maar het lukt niet

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:56

Adil18 schreef:
Ik heb trouwens wel meerdere Haflingers onder het zadel gehad en geen een van allen kon fatsoenlijk bokken, misschien ligt het wel aan het ras :P ;)

Nou geloof mij maar, haflingers kunnen prima bokken hoor :').

Ts: Mocht je nou twijfelen of je paardje vast zit of niet, het is nooit verkeerd om een osteopaat of fysio langs te laten komen.
Deze kunnen beter beoordelen of je paardje vast zit als dat wij dat kunnen.

niron_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:57

Ilse_lalala schreef:
omg wat een geweldige reacties :')

Maar ik begrijp de vraag ook niet. Mijn pony heeft het eerste jaar dat ik hem had ook niet gebokt, en dat vond ik eigenlijk wel prima :P Daarna heeft hij het zichzelf toch nog aangeleerd.

edit: ik lees nu je reactie, en ik zou je geen zorgen maken. Ik denk niet dat er lichamelijk iets mis met hem is, het is waarschijnlijk gewoon een brave pony :)

Dank je voor je reactie =)

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:57

RM94 schreef:

ik zet dit topic er niet neer om belachelijke antwoorden te krijgen het is sirieus bedoeld en ik wil me pony laten bokken maar vroeg me af of er iets kan zijn blokkade etc..?[/quote]

Ik neem aan dat je hier wilt zeggen dat je je pony NIET wilt laten bokken?[/quote]

nee ze wil hem dus WEL laten bokken maar het lukt niet[/quote]

Ik hoop een beetje op een typfout want ik zou het enorm bizar vinden dat je een bokkende pony wilt ;-)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:58

ja dat dacht ik ook maar een aantal reacties terug zegt ze dat echt hoor

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:59

Ik vind het wel raar dat je je paard wil leren bokken?
Waar is dat goed voor?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:59

Ik snap eigenlijk niet dat je serieuze reacties wilt, en ze dan ook nog eens verwacht.

Als een pony veel bokt, gaat men zoeken naar lichamelijke problemen. Als hij niet bokt is er toch niets aan de hand?

Mijn fjord bokt ook nooit. Of ja, vroeger toen ik zelf nog wel eens te enthousiast was. Maar dan nog was het maar
een huppeltje. Maak je niet druk!

niron_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:00

kimmie88 schreef:
Ik snap er ook niks meer van.
Wil je welof niet een bokkende pony?

natuurlijk vind ik het fijn dat hij NieT bokt het ging mij er om of er misschien blokkades konden zitten want hij bokt ook niet in de wei als hij aan het spelen is

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:01

Wat dacht je van het karakter? Het ene paard is nu eenmaal uitbundiger aangelegd dan het ander ;).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:01

Ze bedoelt niet dat ze persé wil bokken!! Ze bedoelt dat ze het idee heeft dat haar pony door één of ander probleem in zijn rug niet KAN bokken - ook niet van vrolijkheid in de wei bijvoorbeeld. Dus ze is bang dat er een blokkade in zijn rug zit en dat hij dus eigenlijk niet in orde is.

Edit: zie dat ze dit zelf ook nog heeft toegelicht.
Laatst bijgewerkt door fargo op 18-08-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

niron_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:01

blitsie schreef:
RM94 schreef:

ik zet dit topic er niet neer om belachelijke antwoorden te krijgen het is sirieus bedoeld en ik wil me pony laten bokken maar vroeg me af of er iets kan zijn blokkade etc..?

nee ze wil hem dus WEL laten bokken maar het lukt niet[/quote]

Ik hoop een beetje op een typfout want ik zou het enorm bizar vinden dat je een bokkende pony wilt ;-)[/quote]

inderdaad typ fout! sorry!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:02

Elk paard is verschillend.

Zo geeft mijn paard uit enthousiasme wel eens een bokje (en nooit naar haar weimaatjes), terwijl het paard van een vriendin van me dat nooit doet. Ik heb die merrie in 5 jaar tijd ook maar 1 of 2 keer zien bokken in de wei. Kortom, helemaal niets om je zorgen om te maken.

En twijfel je toch nog of je paard ergens vastzit: een bezoekje van een goede osteopaat is kostbaar, maar de uitgave zeker waard. Dan weet je zeker dat je het goed doet!

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:02

Dus begrijp ik het goed dat je geen bokkende pony wilt?
Zo ja, ik zou me geen zorgen maken dat je pony niet bokt hoor, zoals andere al gezegd hebben is je pony misschien een beetje te lui om daar zijn energie in te steken.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:03

skyline schreef:
Sjolvir schreef:
Mijn paard bokt ook niet, zijn hoeven zijn te groot voor het toetsenbord en de muis trapt hij plat....

_O- mijne heeft hier ook last van

goh, hier nog zo een :')

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:03

ok duidelijk ik kon het niet meer volgen :D

niron_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:05

rienne schreef:
moet je een beetje van die van mij hebben??

die bokt en terwijl ze in de lucht is doet ze een soort van wokkeldans _O-

nee dankjewel =) ik vroeg me af of er misschien een blokkade kon zitten omdat hij niet bokt ook niet in de wei als hij met zijn vriendjes aan het spelen is

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:07

Als er een blokkade zou zitten zou hij waarschijnlijk juist wel gaan staken of bokken dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:09

Maak je geen zorgen, niet alle Hafjes zijn hetzelfde. Als er lichamelijk iets mis is zal ze dat mss op een andere manier laten zien...dat moet niet altijd bokken of steigeren zijn.
Na enige tijd leer je je Haf beter kennen en merk je automatisch aan zijn lichaamstaal dat er wat scheelt...oren plat, staken, wegrennen, enz...

Zolang je ondervindt dat hij prettig loopt en op je hulpen reageert zal het wel OK zijn.
Vergelijk niet te veel met anderen...elk paard heeft zijn manier van doen en reageren.
Veel plezier nog!

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:10

Denk dat er al vaak zat antwoord is gegeven op je vraag, TS!