linsim26 schreef:en is je pony nog kreupel of lees is er langs op?
Ja, morgen komt de DA,
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HouvanPonys schreef:Maak je niet druk, geen aandacht aan besteden, dat is zo'n iemand die aan 25 berichten moet komen
Heb je al besloten wat je gaat doen TS? Heb je al wat aan onze aanwijzingen gehad?
phormicola schreef:Geen antwoord gekregen op de vraag of je die rijtijden gaat veranderen. Echt inkorten en idd goede instructie zoeken. Ga je het doen of gaan we hier eeuwig over discusseren?
phormicola schreef:Ik denk dat elke goede instructeur je hetzelfde antwoord gaat geven: 4x per week een half uurtje a drie kwartier. Als je iets anders te horen krijgt zou ik hard wegrennen.
1 pk hard genoeg?
slimmerik schreef:Je opent regelmatig dergelijke topics zie ik. In maart sprong je al met hem en keer op keer kreeg je het advies kalm aan te doen met het dier en niet zo veel te rijden en al zeker niet te springen.
Zo te lezen leg je dus al het advies naast je neer, keer op keer. Dus wat ga je nu doen met het advies?
phormicola schreef:Ik denk dat elke goede instructeur je hetzelfde antwoord gaat geven: 4x per week een half uurtje a drie kwartier. Als je iets anders te horen krijgt zou ik hard wegrennen.
Dat kan nog best lang duren namelijk, is soms best lastig om iemand te vinden. Vind je het dan zelf niet slimmer om het rijden te minderen, dus max 4x in de week een halfuur/3kwartier. Ik weet ook zeker dat elke goede instructeur zal zeggen dat wat je nu doet teveel is en schadelijk voor je dier. Waarom dan toch doorgaan?
M_D_H schreef:phormicola schreef:Ik denk dat elke goede instructeur je hetzelfde antwoord gaat geven: 4x per week een half uurtje a drie kwartier. Als je iets anders te horen krijgt zou ik hard wegrennen.
ik denk dat dat heel erg verschil per paard...
mijn pony ben ik met 3 jaar op aanrijden van mijn instructrice juist meer gaan rijden...
eerstreed ik hem 3 a 4 x ine week een half uurtje,
daarna op aanraden van haar 6 a 7 xin de week een half uurtje,
en toen hij 3,5 was reed ik hem al ongeveer 1 uur 6 dagen in de week...
soms zelfs 7...
waarom?
hij is behoolijk temperamentvol, als we hem minder reden, was hij gewoon niet te handle, voor niemand niet...
hij kon het makkelijk aan, gaf zelfs aan dat hij meer wilde en langer wilde rijden...
had een super conditie, en was na 1 uur rijden nog niet moe...
ik vind dat je het per paard moet bekijken, en ee goede instructrice zie wat het beste is voor jou paard...