Staken en protest.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:37

Anoniem schreef:
Ik en met mij denk ik veel andere in dit topic zijn wel blij dat je onze adviezen heb opgevolgd :)

Daar ben ik zeker blij om!
En ik denk Wolferus zelf ook (hoop ik)? ;)

Een nieuw, of in ieder geval een ander, goed passend zadel kopen, lijkt mij ook een goed plan.
Je kunt de boom wel verwisselen, waardoor er meer ruimte aan de voorkant ontstaat, maar je verandert er ook de algehele ligging van het zadel mee. En hierdoor kunnen weer op andere plekken drukkingen op de rug ontstaan.

Neem de tijd om een goed passend zadel te vinden en doe dit niet op eigen houtje (maar dat had je vast zelf ook al besloten), maar mbv de zadelmaker.
Tot die tijd kun je je paard op de grond trainen, lekker aan de hand wandelen, grondwerk doen, etc. En dat komt ook weer ten goede aan jullie onderlinge band!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:17

De zadelmaker kan dus pas over 3 weken om ander zadel te passen enzo, dus dat wordt wachten.
Met grondwerk enz ben ik niet heel sterk en wordt onze band eigenlijk alleen maar slechter. Op het paard ben ik nooit bang, maar zodra ik ernaast sta veel sneller en vooral met mijn overhypere, ik ruk me even los of ik spring alle kanten op en ben dominant, pony.
En ik heb ook al, met een paar ritjes na de winterstop, een hele tijd niet meer gereden en dat mis ik best wel, niet dat het me daar alleen om gaat, maar ik ben toch een echte ruiter.
Niet dat ik dat slechte zadel er weer op ga gooien hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als ik niet minstens 3x per week kan rijden heb ik veel minder zin om naar hem toe te gaan en ik kan hem gewoon niet laten staan, daar is hij te druk voor.
Ik kan evt. de net zo drukke a-pony op stal rijden, maar dat zadel vind ik ook niet goed liggen en de eigenaar wil er niet een ander zadel voor halen..

Ik weet nog niet of ik er blij om ben, ik denk dat ik dat pas weet als hij weer lekker loopt :P
Bovendien voel ik niet echt een klik met hem, maar m'n moeder zegt dat ik niet weer een andere pony krijg, dus ik moet het toch maar voor elkaar zien te krijgen met hem.
Hij is trouwens een, naar mijn mening, best wel smalle draver, maar hij moet toch een best grote boom hebben blijkbaar :')

ZoZenn

Re: Staken en protest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:39

Aangezien we toch een nieuw zadel moeten hebben we er voor gekozen een boomloos zadel te kopen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:32

Wolferus schreef:
Aangezien we toch een nieuw zadel moeten hebben we er voor gekozen een boomloos zadel te kopen :P

Een boomloos zadel moet ook gepast worden. Dat past namelijk ook niet altijd!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:45

M'n ouders vertikken het om nog eens de zadelmaker erbij te halen, dus ik zal zelf maar moeten kijken of het past :+

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:24

Maar al vind je nu een passend zadel, dan is het gedrag van het paard nog niet meteen veranderd hoor... Dikke kans dat je hier alsnog andere goede hulp voor moet zoeken. Het paard heeft dit gedrag nu al aangeleerd en hij heeft ondervonden dat het wel een positief resultaat op kan leveren. Je kan beter nu goed investeren, dan nog tijden zo blijven kwakkelen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 11:32

Dat weet ik, DAAROM HEB IK OOK LES AANGEVRAAGD.
(lees alsjeblieft het topic als je reageert ^^)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:06

Maar dan laat je dat boomloos zadel toch over 3 weken passen als hij toch langskomt? Als je trouwens een heel rond paard hebt, schuift het boomloos zadel heel erg, het ligt niet op elk paard goed.

En tja als jouw ouders niet meer willen betalen voor een zadelmaker dan zul je zelf een spaarpotje moeten beginnen. Want je zult er toch een nodig hebben om de zoveel tijd.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 12:23

Ik heb niet een heel rond paard, hij is een beetje dikke draver met een niet hoge schoft :P

Ik kan geen spaarpotje beginnen, want ik zou niet weten met wat xD Alles wat ik verdien gaat op aan de stalling! Ik zal eerst eens kijken hoe het boomloze zadel gaat liggen enzo en wat met hem aan het werk voor de kar.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:55

Ik heb het topic gelezen, maar heb toch het idee dat je overal wat makkelijk over denkt. Mede omdat je het volgende zadel weer niet wilt laten passen. Maar goed dat je les krijgt, ik hoop dat de problemen dan weer opgelost zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:32

Wolferus schreef:
M'n ouders vertikken het om nog eens de zadelmaker erbij te halen, dus ik zal zelf maar moeten kijken of het past :+

Het eerste: dat vind ik een behoorlijke tekortkoming van je ouders. Lieten ze jou als kind vroeger ook in te kleine schoenen rondlopen?
Het tweede: dat kun jij dus niet, want het huidige zadel - waarvan jij vond dat ie wel pastte - past ook niet.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 17:45

Ik vond niet dat het paste eigenlijk, ik vond al een tijdje dat het raar zat, maar iedereen zei maar dat het wel paste :+
Ik heb een testzadel boomloos en de winkel gaat mee kijken wat goed past, dat vinden m'n ouders goed, jullie nu blij?
Ik wel :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:51

[quote="Wolferus", jullie nu blij?
Ik wel :D[/quote]

doe je het voor ons? of voor jezelf en je paardje?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:30

Ik doe het absoluut zeker voor m'n paardje natuurlijk.
Hij loopt trouwens erg goed met het zadel en hij draaft ineens gewoon aan, niets oren in zijn nek enzo :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:04

dat is iniedergeval wel goed! maar ik ken iemand die dacht ook laat ik een boomloos zadel kopen voor mijn draver omdat die last van zijn rug had.. en uiteindelijk werd het alleen maar erger omdat ze er ook geen prof bij had gehaald.. dus be care full;)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 10:46

Volgens DA enz heeft hij geen last van z'n rug, alleen van z'n andere zadel. En degenen van de winkel zeiden dat het zadel goed past en dat zijn de experts, dus ik denk dat het wel goed is dan :D
Natuurlijk waak ik voor tekenen dat hij pijn heeft.
Ik heb de osteo ook laten komen trouwens, niets aan de hand met hem. Die zegt dat hij waarschijnlijk gewoon pubert en ik wat strenger moet zijn. Heeft ze ook gelijk in, ik ben veel te lief :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:05

Wolferus schreef:
Volgens DA enz heeft hij geen last van z'n rug, alleen van z'n andere zadel. En degenen van de winkel zeiden dat het zadel goed past en dat zijn de experts, dus ik denk dat het wel goed is dan :D
Natuurlijk waak ik voor tekenen dat hij pijn heeft.
Ik heb de osteo ook laten komen trouwens, niets aan de hand met hem. Die zegt dat hij waarschijnlijk gewoon pubert en ik wat strenger moet zijn. Heeft ze ook gelijk in, ik ben veel te lief :+

Je zegt nu dingen "om er maar van af te zijn", heb ik de indruk.

Dat de DA niets aan de rug kan vinden, was al eerder geconcludeerd in dit topic. Daarom zou je een osteopaat laten komen, tenminste, dat schreef je.
Zadelverkopers zijn over het algemeen geen zadelkenners. Ook kan een zadelverkoper niet zeggen of een zadel past zonder het paard ook maar gezien te hebben!

Dat er een osteopaat is geweest, geloof ik eerlijk gezegd helemaal niets van.
Slechts 2 dagen geleden (afgelopen vrijdag 25 juni, het is nu zondag 27 juni) schreef je namelijk dit:
Wolferus schreef:
Osteo toch wel verstandig? Hij lijkt namelijk verder met het lopen/longeren enzo helemaal geen pijn te hebben.

Als jij je op vrijdag afvraagt of een osteo wel verstandig is, maar misschien toch diezelfde dag een afspraak hebt gemaakt, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat die osteo meteen de volgende dag al bij je komt. De meeste osteo's hebben het namelijk hartstikke druk en zitten veelal met een wachttijd van een paar weken.
Dus nee, sorry, maar ik kan je niet meer serieus nemen. Je wilt ons nu gewoon wijsmaken dat er niets aan de hand is met je paard en dat je nieuwe boomloze zadel prima past. Alles weer in orde, topic gesloten? -O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 14:05

Nee dat bedoelde ik niet.
Stalhouder is familie van een osteo en die kwam toch langs voor familiefeestje ofzo dus die wilde mijn paard wel ff bekijken :P
Zadel verkoper heeft het paard trouwens wel gezien :P

Zadel past nog steeds niet perfect nee, maar zadelmaker zei ook al dat dat bij hem ontzettend lastig is en ook omdat hij te dik is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:58

Wolferus schreef:
Nee dat bedoelde ik niet.
Stalhouder is familie van een osteo en die kwam toch langs voor familiefeestje ofzo dus die wilde mijn paard wel ff bekijken :P
Zadel verkoper heeft het paard trouwens wel gezien :P

Zadel past nog steeds niet perfect nee, maar zadelmaker zei ook al dat dat bij hem ontzettend lastig is en ook omdat hij te dik is..

Dan neem ik aan dat je niet(met zadel) rijd? tot hij weer op gewicht is. En je dan nogmaals de zadelmaker laat komen om te zorgen dat het zadel goed past

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 09:15

Ik ga niet niet rijden alleen maar omdat hij te dik is hoor, ik rijd met een zadel dat hem wel past nu hij te dik is, die leen ik, en als hij weer op gewicht is krijg hij een ander zadel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:08

Wolferus schreef:
Ik ga niet niet rijden alleen maar omdat hij te dik is hoor, ik rijd met een zadel dat hem wel past nu hij te dik is, die leen ik, en als hij weer op gewicht is krijg hij een ander zadel :P

Je schreef dat het zadel niet paste(niet perfect liggen is gewoon niet passen). En ik neem aan dat je niet met een zadel gaat rijden dat niet past.

Maargoed als je een leen zadel heb dat perfect ligt. Is er geen probleem

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:43

Het probleem met hem is dat er niets echt perfect op hem ligt. Het past dan wel, maar ligt niet perfect, volgens de zadelmaker dan. Daarom raadde hij een boomloos zadel aan.
Het leen zadel past hem wel vrij goed, nu hij te dik is dan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:17

Wolferus schreef:
Het probleem met hem is dat er niets echt perfect op hem ligt. Het past dan wel, maar ligt niet perfect, volgens de zadelmaker dan. Daarom raadde hij een boomloos zadel aan.
Het leen zadel past hem wel vrij goed, nu hij te dik is dan :P

Voor ieder paard is een perfect zadel te vinden. Dus wat je zadelmaker zegt klopt niet
Boomloos is ook een leuke optie maar heeft veel nadelen.

springen kan niet echt met boomloos(punt druk)
lange ritten maken(met veel draf) is ook niet echt geweldig op een boomloos.
Je moet een zeer goed evenwicht hebben. En je moet lichtrijden vanuit je knie anders heb je ook punt druk.

Dusja boomloos is leuk als je altijd maar 1 uurtje rijd. En niet springt. Maar anders is het geen aanrader.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 11:40

Dat wist ik dan weer niet.
Goed evenwicht heb ik wel en springen doe ik niet veel, maar ben ik wel van plan. Vanuit m'n knie kan een probleem worden, want ik heb soms heel erg pijn aan m'n knie en mag die niet te veel belasten.

Misschien moet ik dan maar een andere zadelmaker hebben, deze zei dat hij een hele moeilijke rug heeft en er eigenlijk geen perfect zadel is voor hem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:19

ben wel benieuwd of de singelnijd nu over is met het boomloze zadel? Mocht je de kans krijgen om wel extra geld in lessen te steken dan zou ik het Balingehof eens mailen of bellen.