Ik wou al vragen of je paard een merrie is, maar ik lees net al dat je het een keer over 'meneer' hebt. Mijn jonge merrie heeft ook kort deze kuren vertoond. Zodra je been gaf en met name de hulp om aan te springen in galop sloeg ze eigenlijk naar mijn been. Dit zijn wel een beetje merrie-streken. Het blijf-van-mijn-lijf verhaal zeg maar. Ik ben ook absoluut niet van het afrossen als je deze reactie van je paard krijgt. Maar het is wel belangrijk dat jij het laatste woord hebt. Anders kan het op den duur nog wel eens gevaarlijk worden. Zodra mijn merrie dit deed galoppeerde ik goed naar voren, beetje middengalop idee. Misschien heb je hier ook wat aan bij jouw paard. Succes in ieder geval!
Wat een bekend verhaal. Dit vertoonde mijn paard namelijk ook. Het begon met hoofd zwaaien en na een tijdje kon hij geen druk meer verdragen van mn benen. Ik had m toen pas 2 maanden in mijn bezit. Laten onderzoeken door fysio en daar kwam uit dat hij totaal vast zat in zn bekken. Daar had hij zoveel last van dat dit doorstraalde richting zn rug. Ook hij heeft heel erg lang een verkeerd zadel gehad + hij is heel beroerd bereden. Ik ken nlk de vorige eigenaren goed. Een verkeerd zadel maakt zoveel kapot.. Hoe belangrijk een goed passend zadel is wordt echt té erg onderschat. Inmiddels is hij nog steeds onder behandeling van fysio en zijn we al bijna weer een jaar verder. Rijden is hij nog steeds niet aan toe.