Ouder paard amper in te rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ouder paard amper in te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:09

Reken maar, en ik heb een nieuwe telefoon die hele goeie filmpjes maakt alleen krijg ik die krengen niet op de pc...

Blaze1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:13

Doe je het via de meegeleverde software?

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:15

Tja en als Gert of Herman het niet redden, dan gaan we gewoon lekker BBQen bij jou Sul :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:19

Er zat geen software bij, Blaze maar ik zoek het nog wel even uit.
Precies, Devaney, even lekker een vorkje prikken :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:04

Als je hem naar Gert zou brengen, dan kun je bij mij efkes een koppie koffie komen doen.... en dan wil ik wel met je mee om te kijken hoe Gert deze dame onder handen neemt :D

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:52

suleilitha schreef:
Over de hormonen heb ik ook al na zitten denken tot en met mogelijke lendenpijn bij hengstigheid. Maar tot op heden hebben we haar niet hengstig gezien, heel vreemd eigenlijk...

Dan zou het goed mogelijk kunnen zijn dat de merrie cystes heeft op de eierstokken. En dat verklaard dan ook haar gedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:37

#
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-09-23 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:23

misschien is verandering van omgeving ook iets, misschien op haar oude stal zetten en kijken wat daar gebeurd?
of, maar ik denk dat dat te link is, het paard mee naar buiten nemen, samen met een ander paard?
misschien bouwt ze in de bak stress op, je zegt dat ze flegmatiek is, die stress blijft dan inwendig, en hoopt zich op tot de emmer vol is en ze ontploft.
misschien is dat buiten niet zo?
omdat ze wel voor de sleep wil en alles?
maar ja, het risico om er in het bos af te stuiteren is groot natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:17

Marigold, ze staat al vijf jaar op dezelfde plek, ik denk niet dat het iets uithaalt om haar terug te brengen naar de fokker ;)
Verder peins ik er voorlopig niet over om deze dame mee naar buiten te nemen, ik wil graag gezond oud worden :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:32

o haha ik dacht dat ze nu bij jou stond, vandaar!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:37

suleilitha schreef:
Hihi, ik HEB haar gelukkig niet Anneliesdj, als dit mijn eigen was verkocht ik haar nog liever gisteren dan vandaag :D
Verder vraag ik me af of het mogelijk is, dat een merrie niet hengstig wordt als ze een laat veulen heeft en dan nog schiet me te binnen dat er ook zogenaamd "stille hengstigheid" bestaat...

Hoeft niet eens met laat veulen te maken hebben.
Sommige merries worden tijdens het zogen van een veulen niet meer hengstig na de eerste veulenhengstigheid. Dat is ook de reden dat sommige fokkers er voor kiezen om die hengstigheid direct weer te gebruiken om te insemineren. En zeker bij paarden, waarvan de fokker weet, dat de hengstigheid tijdens de lactatie ophoudt na de veulenhengstigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:43

Dat vermoedde ik dus al Polly, dat dit het geval kon zijn. Vrouwen die borstvoeding geven, menstrueren in die periode ook niet.
Van dit paard weten we het dus niet zeker of het zo is, want het is haar eerste nakomeling pas.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:49

suleilitha schreef:
Met flapdingesen durf ik bij deze niet aan, maar er gaat in elk geval volgende week wel een nep-Sul in het zadel :D

breek me de bek niet op :Y) mijn vorige hengst is uiteindelijk ook ingereden door een opgeblazen sex pop := _O- en nadat hij een beetje door gereden was was hij weer het makste schaap van stal!

ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:49

Die hormonenkwestie is het in elk geval wel waard om uitgezocht te worden. :j
Zeker omdat ze in de omgang en in het aangespannen werk wel normaal gedrag vertoont en dit het enige is wat nog niet nagekeken is.
Is er trouwens al eens een goede osteopaat bij geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:50

Ja, daar ga ik nog wel even werk van maken.
Er is geen ostheopaat op zich bij geweest maar de beste fysio van de hele wijde omgeving en die kon niks vinden...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:51

Ben wel benieuwd wat er uit dat onderzoek komt dan. Dat zou het inderdaad wel kunnen verklaren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:54

Als medisch alles uitgesloten is, en het toch niet lukt, weet ik maar een 'goede' :(:) optie voor dit paard. :roll:
Als dit paard niet betrouwbaar is als rijpaard, zou ik deze ook niet verkopen/gebruiken als menpaard.
Je zult maar zo'n dier voor je karretje hebben (en in het verkeer zijn), en ze flipt dan...
Dat wil je niet meemaken. Daar zou ik als (oud-)eigenaar niet verantwoordelijk voor willen zijn.... (ook niet 'stiekum')
Een menner is niet minder kwetsbaar dan een ruiter....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:55

volgens mij is sul heel goed in staat zulke beslissingen te maken mocht dat nodig zijn gezien ze die al eerder gemaakt heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:58

Het is mijn eigen paard niet Senna, ik werk veel voor particulieren die óf groene paarden hebben die het een en ander moeten leren, óf apekoppen met een arabiesjjjj gesjjjjreven gebruiksaanwijzing zoals deze ;)
Verder komt het wel vaker voor dat paarden zich onder geen beding laten rijden onder het zadel terwijl ze voor de wagen de braafste zijn die er bestaan, hoor.
Enfin, mijn koffie nog even opdrinken, ik ga zo weer voor paardentemmer spelen :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:07

neem je iemand mee die opnames maakt? :)

succes in elk geval!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:11

succes!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:13

suleilitha schreef:
Verder komt het wel vaker voor dat paarden zich onder geen beding laten rijden onder het zadel terwijl ze voor de wagen de braafste zijn die er bestaan, hoor.
Enfin, mijn koffie nog even opdrinken, ik ga zo weer voor paardentemmer spelen :D

Klopt, en omgekeerd zijn ze er ook. Zoéén hadden wij er een paar jaar terug. Die was voor de wagen levensgevaarlijk, maar heel braaf en lief onder het zadel. Ze is verkocht als rijpaard toen. Via via horen we er soms nog eens wat van en dat zijn enkel goede berichten.
Nu hebben we er ook wel overduidelijk bij vermeld dat ze nooit geschikt gaat worden voor het aangespannen werk en wat voor kunsten ze allemaal heeft om dat te laten zien..
Verder was er met die merrie ook niets mis. Van alles laten nakijken, maar nooit wat uitgekomen.

Succes zometeen! Zorg dat je heel blijft ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:28

Wel even foto's of filmpje, we zijn errug nieuwsgierig naar dit mormel(paard bedoel ik) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:25

Zo, ben weer heelhuids thuisgekomen na een potje longeren. Meer dan dat heb ik vandaag niet gedaan, toen we even een ander paard bij haar uit de wei gingen halen, mepte ze deze zo uit het losse polsje weer eens dwars door het hek heen, erg gezellig dus... daarna voelde ik me niet geroepen om erop te gaan zitten. Met longeren ging alles overigens van een leien dakkie en een opblaasreplika van mij is in de maak :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:33

ze is zeven.......... welk bloed zit erachter?

wel weer een leukertje dit joh! :)