Mss eerst gewoon even lang, laag rijden, en vooral op je zit en benen, het zal ook even duren voor ze het vertrouwen in de hand weer terug heeft, tuurlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
love_plaisir schreef:Bij elke letter een kleine volte rijden met een overgang erin, bijv. A volte 10 meter en daarna overgang stap en dan weer volte bij K en weer in draf etc.
Rond de x een kleine volte en op die volte dan weer 4 volte's de andere kant op. Bijv je rijd op de linkerhand de volte, dan rijd je bij elke zijde (om maar zo te zeggen) een kleine volte naar rechts.
Telkens omstellen dus om paard lekker soepel te maken.
Ook kan je ruiten rijden om zo je voltes te verbeteren. Dus stel je rijd weer op links op de 'volte/ruit' bij C dan rijd je dus een schuine wending naar een punt tussen H & E, daaruit wend je weer schuin af naar X en daarna weer naar een punt tussen B & M en daarvanuit weer naar de C.
Dit zijn 3 oefeningen uit mijn hoofd, ik heb ze uit het boek 101 trainingsoefeningen voor paard & ruiter, zeker een goede aanrader(Mocht het nog niet duidelijk zijn kan ik plaatjes inscannen).
zammetje schreef:Ik ben hele leuke maar vooral nuttige oefeningen tegen gekomen. Zijn er nou ook bepaalde oefeningen die er voor zorgen dat het buitenbeen van je paard sterker wordt?