Mijn paard gooit me minimaal 5m de lucht in.
Nu zal ik je een gouden tip geven die misschien werkt

Even pb-tje en ik geef je uitleg

Snap je probleem ook wel,hoor het wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_likepink_ schreef:Zoals ik zie,heeft het paard nog geen ontspanning.
mooney1 schreef:die gouden tip hoef je toch niet prive te doen?
iedereen heeft er misschien baat bij_likepink_ schreef:Zoals ik zie,heeft het paard nog geen ontspanning.

Lees maar eens goed door
) Dus eigenlijk lag het probleem gewoon bij het oefenen. Ik ging elke dag 10-15 min doorzitten. Of ik nou 1 meter de lucht in stuiterde of niet. Ik moest mijn gevoel zien te vinden op mijn paard als ik ging doorzitten. Na een week stuiterde ik nog steeds wel en vond ik het moeilijk mijn evenwicht te bewaren, maar ik zat er niet echt meer tegenop om te gaan doorzitten. Dat kwam omdat ik dacht, ach ik laat het gewoon gebeuren en dan zien we wel verder. En zo deed ik dat elke keer als ik ging rijden. Eerst liet ik mijn paard draven op een tempo waar ik mooi kon blijven zitten. Als dat lukte gaf ik mijn paard soms been om een paar pasjes naar voren te gaan (en dat hoeft niet gelijk middendraf te zijn.) en daarna weer op het tempo dat ik fijn vindt. Zo leerde ik been geven tijdens het doorzitten, tempocontrole/bepalen, doorzitten, evenwicht bewaren, en mijn paard werd er sterker van in zijn achterhand. Want door tempowisselingen te rijden moet hij steeds afzetten met zijn achterhand = billen/achterbenen. Na een maand oefenen (lijkt heel lang) gaat het steeds beter. Ik blijf prima doorzitten en in een paar pasjes middendraf lukt het me ook al aardig om te blijven zitten. Ik zou zeggen, neem de tijd ervoor, denk niet meteen ik moet het kunnen. Heel veel succes en leer ze! Je leert het juist door veel te oefenen en te doen. Zo heb je er later met wedstrijden alleen maar meer plezier van!