Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pytje schreef:die kapjes verkopen ze bij de paardendrogist: http://www.paardendrogist.nl Als je zoekt op 'pollen' dan krijg je hem in het lijstje.
.
Snovje schreef:WWisecracker ik volg je nog hoor.![]()
Wat iknu bedacht is heb je wel eens met een dubbele longe gewerkt? Anders ga een met de dubbele longe naar het bos terwijl jij er achter loopt. Vraag haar dan eens te draven. Je zei dat ze een nare ervaring heeft gehad met het zadel in het bos. Als je nu met een dubbele longe en longeersingel werkt in het bos reageert ze misschien anders? Gewoon dingen om uit te proberen.
Heb je nog met een osteopaat gesproken en met je eigen DA?
Succes
WWisecracker schreef:Dus ik heb hem toen een zijpad (weg van huis g) gestuurd en hij begon gelijk te protesteren.
Heel raar, dus dacht zou hij nu echt gewoon al die tijd aan het klooien zijn geweest?!
Skingraphx schreef:Ik heb je topic stiekem even gevolgd maar geen zinnige tips dus mijn mond maar gehouden. Als ik de foto's zo zie en het zijn inderdaad drukplekken kan ik me voorstellen waarom hij zo raar reageert als jij been geeft vooral vanwege de locatie van de drukplekken. Ik hoop voor je dat het inderdaad een medisch probleem is want dat is vaak makkelijker op te lossen dan een dominatieprobleem. Veel succes en ik blijf je even volgen.
ullaatje schreef:Lijkt me dat eens moet kijken of het dekje het niet heeft veroorzaakt door schuiven oid, je zadel lijkt me nog niet zo verkeerd.
Een bontshabrak bied uit uitkomst tegen dit soort drukkingen onder het zadel.
(paard van mijn man heeft dit onlangs ook gehad door een verkeerd en schuivend shabrak ) Opgedroogd zweet wil ook wel irritatie geven op deze manier.
Je paard kan idd koppelen naar deze pijnlijke plekken maar zal toch moeten leren te vertrouwen op nu, een bachremedie kan dan heel goed helpen.
Maar wat jou allegrootste winst in dit verhaal kan een reading bij danae zijn hier op bokt, zij is echt goed!!
.Kendra schreef:Hoewel je paard niet helemaal recht staat op de foto, is mijn eerste indruk toch dat het zadel niet helemaal goed ligt en dat de drukplekken wel kunnen komen van het zadel, volgens mij drukt de wrong tegen de schouder aan de ene kant.
Ik zou trouwens een paar dagen niet rijden met zulke drukplekken, je paard associeert rijden dan met pijn en dat wil je natuurlijk liever niet....Ook bontjes zijn niet altijd de oplossing, je zadel gaat nl. anders liggen en voor hetzelfde krijg je dan weer ergens anders problemen. Een goed zadel hoort gewoon te passen.
Dus het is best lastig. Hij heeft veel energie maar ik wil hem niet overbelasten. Denk dat hij daarom niet echt goed nagevelijk te rijden is omdat hij zo druk is en alleen maar door wil blijven gaan.