Boos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:30

Ik zou maar eens snel iemand zoeken die je enorm op je donder geeft als jij zo doet tegen je paard..de fouten die veroorzaakt worden worden altijd, altijd!, door de ruiter veroorzaakt. Het beestje begrijpt je niet omdat je niet duidelijk bent en wil best doen wat je vraagt en wordt dan opeens gestraft. Dat is best een groot probleem wat je hebt en daar moet je op zo'n moment op worden gewezen want het ligt aan jou. Je instelling moet dus veranderen, het ligt aan jou dat hij het niet doet. Ga dus in je hoofd na wat je fout kan doen en ga dat verbeteren. Anders stap je af en ren je een paar rondjes om de bak of je geeft jezelf een trap.

ietjepietje

Re: Boos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:35

ik doe niks meert egen mijn paard maar tegen hem wa's nou beter tegen mijn pony of tegen hem

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:10

geen van beide!
Boos zijn schiet je niks mee op zoals we al pagina's lang proberen te zeggen. Heel erg balen dat het niet klikt met je instructeur maar ik geloof niet dat hij zich altijd al zo gedraagt omdat hij je toevallig haat ofzo. Je zal het er echt wel enigzins zelf naar gemaakt hebben. Die paar lessen nog uitzitten en de lol in het paardrijden houden. Verder toch proberen te luisteren, misschien heeft hij wel heel erg gelijk! Alles maar afschuiven op dat hij je gewoon haat en niks goed is, is echt onzin. Probeer te luisteren en te kijken of hij toch niet mogelijk gelijk kan hebben! Je bent nog maar 12 meisje, je weet nog zo weinig op die leeftijd!

Wel typisch trouwens, ik vraag je om wat punten en hoofdletters te gebruiken en vervolgens quote je mij en typt weer een verhaal zonder..... het is echt lastig leesbaar hoor! We zeggen het niet om je te pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:04

ietjepietje schreef:
ik krijg geen aanda8zouden julleidat willen dan iedereen krijgt de hele les door aandacht en het enigst wat hij tegen mij zegt is stappen en aan de teugel

Wss neem jij niets van hem aan. Of je doet dat nog niet goed. Of hij is bang dat je je anders weer afreageert op je paard (en dat is niet ondenkbaar, toch? ;) )

Ik geef hem gelijk dat hij zijn energie aan anderen besteedt, die wel willen leren :j De les draait tenslotte niet alleen om jou :)
Jij doet alleen maar vervelend in de les, en als hij jou als gevolg daarvan negeert, voel je je nog achteruitgezet ook. Da's niet makkelijk om mee om te gaan :n
Misschien zou je je eens kunnen proberen te verplaatsen in je instructeur, en begrijpen waarom hij zo reageert op je. Dat is erg leerzaam en kan je veel opleveren :) Je zou ook kunnen kijken hoe je je gedrag zou kunnen veranderen, zodat je niet meer tegen deze problemen aan loopt. Het probleem ligt bij jou, en eigenlijk is dat heel positief: jij hebt alle mogelijkheden om de situatie te veranderen *\o/* Maak er gebruik van, zou ik zeggen.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:29

ik luister naar hem als hij wat zegt maar hij zegt alleen stappen niet doen en aan de teugel en bij hem in de les reageerde ik me nooit af op mijn pony dit was alleen als ik alleen was. maar dit is nu dus over. en ik wil leren maar hij zegt niks tegen mij dan is het nogal moeilijk om te leren en ik heb hem nog nooit wat gedaan. ik kwam er voor de eerste keer in de les en toen meteen deed hij dit al ik heb me nog nooit afgereageerd op hem echt nog nooit van mijn leven normaal ben ik juist heel verlegen dus zou ik dat nooit doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:34

Dan ga je vragen stellen. Vragen om uitleg, vragen om figuren te rijden :)

Doe je best ook om te leren :)

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:36

doe ik ook ik wil heel graag wat leren maar ik mag alleen maar op de binnenhoefslag stappen ik vraag of ik figuren mag k vraag of ik draven mag ik vraag waarom ik niet mag draven en het enigste wat hij zegt is jah wacht ik ben bezig met iemand anders of omdat dat gewoon niet mag

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:42

ietjepietje schreef:
ik doe niks meert egen mijn paard maar tegen hem wa's nou beter tegen mijn pony of tegen hem

Doe wat tegen jezelf: Wees eerlijk naar je paard toe, wees niet zo ontzettend eigenwijs wat betreft je instructeur en doe nou eens wat aan je taal. Is het nou zo moeilijk om iets langzamer te typen, leestekens en hoofdletters te gebruiken en te laten zien dat je nog wel een beetje in je mars hebt?
Je taal ziet er echt verschrikkelijk uit, doe er eens wat aan. Anders ga je niet ver komen in het leven. :n

Eerlijk gezegd kan ik me een lichte voorstelling maken van jouw instructeur, gezien je hele houding. Ik heb ook wel eens kinderen les gegeven en eerlijk gezegd zou ik iemand met zo'n houding als die jij hier tentoonstelt, direct weigeren les te geven. :j
Er klopt gewoon iets niet aan je houding en dat zul je moeten veranderen.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:44

Als ik alleen maar stap wat kan ik dan mis doen ik zeg nooit wat klaag nooit vraag nooit wat en hij negeerd me
En jah ik weet dat ik wat eraan moet doen maar ik ga vlug tyen omdat ik gewoon zoo boos ben

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:45

Ik ken Absoluut je probleem! ik heb het ook gehad.
maar tot 10 tellen! en handen naar voren, evt andere kant op kijken en teugels los laten. of ff een rondje gallopperen. of als ht niet leukt wat anders gaan doen of afstappen.! dan denk je miss vn ja k had z'n zin maar je voorkomt ruzie. en je paard wint het Absoluut van je hoor!

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:48

ik mag niet galloperen en al helemaal niet van mijn pony afkomen en het gaat nu alleen over de instructeur het probleem met mijn paard is al opgelost door jullie tips

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:48

Ach, ik zie genoeg kinderen alleen maar stappen en dan heel wat fouten maken. ;)
Ik zou zeggen; stap gewoon eens naar die instructeur toe en praat met hem. Je bent 12 jaar, dan kun je toch best even overleggen met hem? Op bokt je boosheid uiten, lost weinig op in elk geval.
En door je boosheid te snel typen en daardoor zoveel fouten maken dat je teksten onleesbaar zijn voor anderen, schiet toch ook niets op. Je kunt blijven mokken, je kunt het ook oplossen.... Dat is aan jezelf. Succes!!!

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:51

Maar als ik iets aan hem vraag dan zegt hij ja ga nou maar eerst stappen dan kijken we volgende week wel of je een volte mag rijden of zoiets dergelijks ik heb dit nu al 100000x geprobeerd maar het lukt niet om gewoon contact te vinden en er over te praten hij doet alleen maar negatief naar mij toe. Mijn pony loopt in stap aan de teugel wat moet bij hem en de andere lopen niet aan de teugel en die mogen draven galloperen ect.
(ik zal vanaf nu rustig typen)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:14

Ik denk dat jij even heel goed met je instructeur moet gaan praten.
Want alles hier op bokt zetten, wat 2 mensen van je les/club ook kunnen lezen is niet erg netjes.
Als je problemen met hem hebt, vertel het tegen hem, misschien heeft hij heel andere bedoelingen.
Misschien vind hij dat je goed voor jezelf kan rijden, en je prima kan redden.
Of is hij jou inmiddels ook al zat, en heeft geen zin meer om jou te helpen.
Want hier op bokt alleen maar over hem gaan klagen helpt ook niets.

En, ik vind nog steeds dat je iets aan je typ kunsten moet doen. Dat van mij is ook niet geweldig, maar wel leesbaar.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:28

Als hij me niet meer zou willen, dan zou hij dit niet al vanaf het begin hebben gedaan. En als ik zoo goed kon rijden in zijn ogen dan zou ik ook wel mogen galloperen en draven en figuren rijden. Alleen maar stappen komop zeg ik rijd nu al weer bijna 5 jaar dan kan ik toch wel draven.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:36

Wanneer heb je weer les?
Ik denk dat je dan gewoon met de rest van de les mee moet doen, hij verteld toch niet om en om wat je moet gaan doen?
Ik wil je niet op het slechte spoor zetten, maar ik heb ook zoiets gehad.
We hadden een invaller, en meneer mocht mijn tinker niet.
Dat vertelde hij ook gewoon.
Ik ben toen de bak uit gegaan, en heb verteld dat de eerste de beste keer dat ik nog van hem les zou krijgen, ik weg zou gaan.
gelukkig was het een invaller.
Gewoon praten met hem, als het niet helpt weg gaan.

marique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:39

ik bedoel positief denken zo hea:
negatief: stomme instrecteur ik doe het op mn eigen manier want die van jou werkt toch niet bij mijn pony.
positief: bedankt instrecteur ik zal het proberen, maar ik denk niet dat hij echt goed erop reageerd.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:55

Okee maar hij zegt niets tegen mij dus ik kan niet zeggen okee dat doe ik wel as hij niks tegen mij zget en me negeerd kan ik ook niet weten wat ik moet doen om het voor hem goed te doen hea.. En als ik uit de bak ga dan kan ik wel gedag zeggen tegen mijn pony maar ik ben het donderdag wel van plan

xPINOLOVERx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:05

Ja, ik snap het aan de ene kant wel. Maar probeer je frustratie niet op je paard af te reageren, hij doet zijn best en jij waarschijnlijk ook maar als iets niet lukt, dan lukt het niet. Blijven proberen en je geduld niet verliezen. je paard is al zo lief dat je op hem mag rijden, dan moet je niet boos worden als hij 1 foutje maakt. Zodra je boos of een beetje gefrustreerd raakt, ga dan eventjes ontspannen uitstappen of iets anders proberen. Maar aan de teugels trekken is geen optie, maar dat geef je zelf al aan..

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:10

jah dat doe ik gellukig ook al niet meer..
Ik heb nu du alleen nog prolemen met de instructeur
maar eindelij kweer eens iemand di me wel begrijpt

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:24

ik zou als jouw instructrice zoiets hebben van: wat is dit nou weer?!
je blijft maar zeuren en zeuren en je zit maar te drammen dat je echt wel kan draven enzo.
nou is dat de ene kant, maar ik denk ook dat die instructeur ook ongelijk heeft
dat hij je nog niet heeft laten draven (of heb je dat wel al gedaan?).
de lol is juist dat je dingen doet zodat je lessen leuk blijven, niet dat de stap helemaal perfect wordt
om dan eens een keer te draven en daar een paar kindjes te hebben die een paard in de stap alles kunnen laten doen, maar
nog niet kunnen lichtrijden (ik zeg niet dat dat bij jou zo is, dit is ook een beetje overdreven).

en als ik in de les zo iemand zou hebben, zou ik hem ook negeren. terecht.
zoals ik het hier hoor zit je alleen maar om aandacht te schreeuwen en die instructeur af te kraken.
de mensen bij ons zijn heel lief en kunnen rijden en les geven, maar dat zouden ze niet pikken.

sorry als ik je heel erg beledigd heb ofzo, maar ik werd echt pisnijdig toen je zo zat te schrijven
over je problemen, eerst met je paard en toen ook nog eens over je instructeur!
het kan ook zijn dat ik het hele verhaal van de verkeerde kant bekijk, maar zo zag ik het.

en als je nu al 5 jaar rijdt, maar nog niet hebt gedraafd, moet je dat aan je ouders of aan de staleigenaar
zeggen. desnoods ga je naar een andere stal en als het daar nog steeds zo is, ligt het toch echt helemaal aan jou.

je moet echt even proberen om niet zo veel te eisen, anderen gaan je dan juist tegenwerken en iedereen raakt daar geirriteerd van.
sorry, maar ik moest mn mening even uitschrijven.

van wie heb je les en wat rijdt hij zelf? of heeft ie alleen maar een papiertje op zak?
misschien ken ik zn naam.

en hoezo iemand die je WEL begrijpt???
begrijp je wel waar je mee bezig bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:26

Twiggy2008 schreef:
Ach, ik zie genoeg kinderen alleen maar stappen en dan heel wat fouten maken. ;)
Ik zou zeggen; stap gewoon eens naar die instructeur toe en praat met hem. Je bent 12 jaar, dan kun je toch best even overleggen met hem? Op bokt je boosheid uiten, lost weinig op in elk geval.
En door je boosheid te snel typen en daardoor zoveel fouten maken dat je teksten onleesbaar zijn voor anderen, schiet toch ook niets op. Je kunt blijven mokken, je kunt het ook oplossen.... Dat is aan jezelf. Succes!!!

Stappend kun je idd heel veel leren. Prettig is dat je echt de tijd hebt om te werken aan je zit, je ademhaling, je benen, je zithulpen, de inwerking van je binnen- en buitenhand....... sommige ruiters zou je meer moeten laten stappen, da's echt goed.
ietjepietje schreef:
jah dat doe ik gellukig ook al niet meer..
Ik heb nu du alleen nog prolemen met de instructeur
maar eindelij kweer eens iemand di me wel begrijpt

Er zijn meer mensen die je begrijpen dan je denkt, hoor ;)

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:47

ik vraag het maar 1 x per les is dat veell..!!!!!
En de andere kinderen zeuren meer de hele les gaat het zoo gaan we springen gaan we buitenrijden gaan we samen rijden? en ook daar wordt hij bijhoorlij kkwaad om maar ik vraag haast niks ik stap maar gewoon de hele les braaf en zeg maar niks want ik weet wat er kan gebeuren als dit wel gebeurt nou daar wil je niet bij zijn dus ik laat het maar zo en wacht rustig af tot het kwartaal is afgelopen

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:21

Dit zal wel gemeen over komen, maar zo bedoel ik het helemaal niet:
Meid, je moet leren je te beheersen. Niet alleen op het paard of tegen je instructeur, maar ook tegen ons. Je hebt op alles een weerwoord. Het is goed dat je voor jezelf op komt, maar probeer alles wat hier gezegd wordt als tip op te vatten. Je zegt dat je er wat mee doet, maar vervolgens roep je weer dat het ergens anders aan ligt. In al je berichten ben je negatief over iets. Probeer dit van je af te zetten en het gewoon rustig te lezen en rustig op te reageren. Doe je dit op bokt, thuis, school etc. Dan zul je het ook makkelijker kunnen op het paard en in de les.

Probeer overal een leer moment uit te halen en bekijk dingen wat positiever. Dan is het een stuk leuker.. Je bent verdorie nog maar 12 jaar, je moet LOL hebben op het paard en niet zoveel zorgen over alles maken.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:24

laat ook maar..
Ik luister naar jullie en reageer me niet meer af.
Het probleem is nu nog niet opgelost..