maaikelhorse schreef:Ik heb al eerder een shetlander merrie ingereden, dat was met ervaring, daar zijn we heel ver gekomen, ze liep bij de eerste keer dat ik er op reed al een beetje aan de teugel. daarna werd het steeds beter
waarom vroeg je dan hoe je een pony moet inrijden als je dat al eerder hebt gedaan? ;O
En heb je die merrie ook met sporen in gereden? En de eerste keer is het echt niet belangrijk als die pony de eerste keer aan de teugel loopt!
[/quote]
die is niet met sporen ingereden, en aan de teugel lopen deed ze zelf[/quote]
Een pony moet eerst alle andere dingen leren! De 'neppe' krul in de nek is vaak niet gezond! Jij denkt misschien wel, oh, wat mooi, zo'n krul in z'n nekkie! Maar als ie z'n rugspieren overdreven aanspant, z'n achterbenen niet gebruikt die ergens achter het lijf zwabberen en je hebt er helemaal geen ervaring mee en je blijft maar doorvragen totdat die lieve pony met z'n neus tussen z'n benen loopt, DAT IS ECHT NIET GEZOND! En al helemaal niet voor een jonge pony, hij moet eerst leren op z'n eigen benen te lopen en vooral z'n achterbenen te gebruiken!
Ik hoop dat je er wat mee doet, als je er de eerste keer op hebt gezeten plaats je maar wat foto's