Help!!!!!! mijn paard staat steeds stil, hulpeloos!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:31

Russel, Lammert werkt vanuit het paard naar totale ontspanning, ik geloof dat je zijn missie niet helemaal door hebt ;)
De meeste attributen kun je zelf makkelijk namaken.
Toch vind ik hem voor beginners die weinig tot geen kennis hebben, echt heel goed, en heel duidelijk.
Overigens heb ik van Haanstra meer gezien dan een clinicje ;)

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:32

en natuurlijk neem ik jullie adviezen mee en doe het rustig aan met geduld en plezier. IK ga zo offline IK MOET NAAR BEDJE TOE :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:50

+:)+ Super dat je een stapje terug doet met je mooie paardje en het heel rustig aan gaat doen!
Mochten jullie een keer hulp nodig hebben met grondwerken oid dan mag je gerust een berichtje sturen, ik woon redelijk bij je in de regio en wil je best een keertje komen helpen als het nodig is.

Welterusten voor zometeen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:51

suleilitha schreef:
Russel, Lammert werkt vanuit het paard naar totale ontspanning, ik geloof dat je zijn missie niet helemaal door hebt ;)
De meeste attributen kun je zelf makkelijk namaken.
Toch vind ik hem voor beginners die weinig tot geen kennis hebben, echt heel goed, en heel duidelijk.
Overigens heb ik van Haanstra meer gezien dan een clinicje ;)

Ik was van zijn hele verhaal niet erg onder de indruk. Idd heb ik het touwtjes-idee ook zelf gemaakt, maar we werden wel voor de pauze even attent gemaakt voor zijn touwtjes.

En zijn missie heb ik wel door hoor, overigens als je de touwtjes te strak zet, is er geen ontspanning meer bij het paard. Ik zelf ben meer van de pessoateugel, daar zitten catrollen aan waardoor er meer beweging is voor het paard, maar dat is kwestie van smaak, denk ik dan maar weer.

Anoniem

Re: Help!!!!!! mijn paard staat steeds stil, hulpeloos!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:07

Wat leuk, ik ken jouw paard wel, die is gefokt door een kennis van mij :). Doe wat de ervaren mensen zeggen: doe zo min mogelijk en zoek begeleiding.

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:18

Lovely schreef:
Wat leuk, ik ken jouw paard wel, die is gefokt door een kennis van mij :). Doe wat de ervaren mensen zeggen: doe zo min mogelijk en zoek begeleiding.

hoe bedoel je ik ken jou paard wel?

hoewel je zo<n dikke lieverd ook niet snel vergeet natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:32

Hij heeft bij ons op stal gestaan, zo bedoel ik dat :).

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:07

Lovely schreef:

waar dan??

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:56

Fenno schreef:
Lovely schreef:

waar dan??

Hoe heet die stal dan waar dugan heeft gestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:55

En weet je al of de Bokker je komt helpen? Zo ja, wel even over vertellen in een topic bij VVDD he? :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:09

bewuste bokker heeft het momenteel errug druk...

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:36

De TS of Sul?
Ik weet inderdaad dat de 2e het érg druk heeft op dit moment met haar...'project'. Ik lees dat topic ook :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:43

Sul, heeft het idd errug druk met haar projectje!

Heartu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:26

Dit probleem had ik ook met mijn 4 jarige welsh. Handen vooruit en gewoon naar vooren duwen, Dit duurde bij mij een jaar en op geen gegevenmoment liep ze achter uit en ja toen ging ze maar een heel rondje achteruit lopen na 2 weken was het over hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:54

Heartu schreef:
Dit probleem had ik ook met mijn 4 jarige welsh. Handen vooruit en gewoon naar vooren duwen, Dit duurde bij mij een jaar en op geen gegevenmoment liep ze achter uit en ja toen ging ze maar een heel rondje achteruit lopen na 2 weken was het over hoor :P

Meis, het paard van de TS is nog geen drie jaar, en nog niet uitgegroeid!!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:40

russel schreef:
LH doet alles met zijn touwtjes die je vervolgens voor veel geld bij hem kan kopen. Hetzelfde draad kost bij de welkoop een schijntje..spreek uit ervaring.
Vervolgens kun je alleen verantwoord longeren als je zijn tuig neemt. Idd vind ik wel die dubbele lijn van hem goed, maar zijn longeersingel? Zo bijzonder is die niet, alleen heel erg duur.

Haha... ik kwam erachter waarom je ZIJN singel moet kopen bij de Dubbele longe.............omdat de musketonhaken zo groot zijn dat ze niet door een normale singel passen.... >;) en wel door de ringen van ZIJN singel...............slim hoor :roll:

Ontopic: TS, super dat je rustig aan gaat doen!
Mag ik per pb weten waar je je tinker vandaan hebt (ik heb namelijk een vermoeden.....ik hoor dit vaker, dat van te vroeg inrijden...)....

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:17

En Fenno, hoe gaat het nu? Vooral lekker wandelen met je paardje? Het is er nu wel het weer voor :)

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 19:20

Het gaat goed, vandaag heeft hij zo'n 2 uur in de Grote buitenbak gestaan met nog 3 paarden, dat vond ie wel leuk!

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 19:21

ik wil geen slechte reclame maken voor de mensen waar hij vandaan komt, dat verdienen ze niet...

Fenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 19:21

dus vandaar dat ik niet zeg waar hij vandaan komt...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:59

Is heel lief van je, maar als je enkel zegt wat er is gebeurt (ingereden op 2.5 jaar) en verder niet zegt dat het rotmensen zijn ofzo maak je toch geen slechte reclame maar vertel je alleen maar wat de feiten zijn??
Ik vind het in elk geval echt balen voor jullie dat je niet zo geweldig bent voorgelicht (understatement..) maar vind het heel gaaf dat je niet blind doorzet maar andere opties overweegt!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:02

Ja de beste tip is al gegeven, laat het dier nog een half jaar of liever een jaar staan, het is echt nog een baby, die je kapot rijd als je door blijft gaan, hij is nog niet uit gegroeit, denk aan de groeischijven , dat zou je moeder moeten weten,
Als je echt gek ben op dit paard dan ga je er niet opzitten.

Snap zo ie zo niet waarom je een pony hebt gekocht van 2.5 jaar , iedereen weet dat je daar nog niet op kan, de handelaar heeft je gewoon vals voorgelicht, wat zo vaak voorkomt bij de verkoop aan onervaren mensen en vooral bij tinkers.
Neem eens les in het grondwerk, maar blijf van die rug, ik weet niet hoeveel jaar je dit dier wil hebben, maar ik ga er vanuit voor het leven, dus waarom die haast om erop te zitten.
Ik zou ook wel eens willen weten welke handelaar het is geweest, ik vermoed wel welke , je mag het ook via pb sturen, eigenlijk zou zo iemand eens gestopt moeten worden, dit gebeurd gewoon te vaak, ten kosten van de dieren.

Maar nu ben jij de eigenaar en wil je het beste toch?
Ga dan niet uit een boekje lopen klooien , maar haal er iemand bij en niet de dierenarts die zegt dat je langszaam kan beginnen, want dan kun je ook beter een andere DA nemen.
Als je echt wil rijden, kun je beter deze terug naar de handelaar brengen, bij de meeste heb je een proeftijd en ook ben je vals voorgelicht, koop dan beter een 10 jarige , die is uitgegroiet in zijn koppie af, maar dat betekend nog niet dat je zomaar op zijn rug kan zitten en weg kan rijden, als je wil rijden doe het dan ook verantwoord, erg moeilijk als je 14 ben om dit allemaal te horen, maar laat het anders even door je moeder lezen wat hier door iedereen vertelt/geadviseerd word.

Het dier geeft aan dat hij er nog niet aan toe is, hij staakt, als je zo Monty achtig bezig wil gaan, kun je ook lezen dat 2.5 te jong is en een stakend paard zijn verhaal vertelt.
Zou eerder met het Voest systeem beginnen , daar leer je meer op dit moment dan het boek van Monty nadoen, nogmaals neem les en leer wat een paard is en niet zomaar een vervoersmiddel.

Tobeysplace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:41

Ook ik denk dat het dually niks voor jullie is.
Eerlijk gezegt wordt ik wel wat boos bij de antwoorden .Er worden zeer goed adviezen gegeven.Maar jij wil volgens mij horen:pak hem aan ,rij gewoon door.
IK vind het erg onkundig.Jouw paard is een levend wezen,en geen machine.
Hij is overbouwd en nog een baby.
IK heb net een 4,5 jarige ruin gekocht.(begley duncan)Ik heb er nog niet eens opgezeten,wij zijn vanaf de grond een band aan het opbouwen.En het gaat zo goed.Meneer loopt als een hondje achter mij aan.
Eerst het grondwerk goed en daarna het rijden.Je paard leerd jou te vertrouwen,en zo doet hij ook meer voor je.
IK snap best dat je wilt rijden,maar gun hem de tijd om uit te groeien. :D Zo heb jij straks een echte vriend die met geduld een boel voor je doet.
En jouw geduld wordt zo beloond.Ik wens je veel geluk met je mooie tinker.
Groetjes esther

Tobeysplace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:44

Laat mij raden waar hij vandaan komt....Ben ook ergens geweest.Daar werden de paarden ook jong ingereden....
Groetjes esther