paard blijft ontzettend heet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: paard blijft ontzettend heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:14

Hoezo een balans?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:15

Ja, ik vroeg het me ook al af, maar ik dacht, ik wacht even af :=

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:28

Sorry het staat er helemaal verkeerd! had een heel verhaaltje getypt komt alleen dat woordje er te staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:29

Hahaha kan gebeuren :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:03

je schrijft ergens dat dit geen normale voorwaartse drang meer is..
als een paard zo jong is zit er nog geen duidelijk verschil in tussen voor waarts en heel voorwaarts zolang je paard naar voren wil moet je dat denk ik alleen maar positief gebruiken.. probeer hem anders eens een aantal keren echt naar voren te rijden maak het hem wat moeilijker daar in maar hou wel dat tempo aan ik neem aan dat als hij een aantla keren goed naar voren gezet word je hem ook weer makkelijker terug kan nemen.. die rem komt nog wel maar mijn ervaring een rem zet je er makkelijker op dan het gas en je kunt beter gebruiken wat je nu hebt inplaats van eerst willen wat je niet hebt! succes er mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:05

Het gas zit er aardig op... Ik hoef mijn been maar iets aan te leggen en ze gaat, dus dat is echt het probleem niet!

En buiten is een rem wel zo handig ;)

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:22

ik heb ook een heet paard. door andere manier van rijden is die nu super sloom. recht gericht rijden help super!!! manier van antoine de bodt. paarden zijn heet omdat ze vallen. dus buigen ze niet maar gaan ze rennen. richt je paard recht en het is over... voor meer info kan je me prive bericht sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:23

Hahaha, grappig dat je dit post zeg ;)

Toevallig is dat 1 van de dingen waar we nu het meest mee bezig zijn, en voorlopig ook nog wel blijven ;)

Alleen doe ik het absoluut niet op de manier van AdB!

Dankjewel!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:49

Als ze heel vlug is op je been kan het ook voortkomen uit bangheid/onwennigheid voor je been en daarbij onbalans. Ga dan vooral niet je been afsteken om haar te kalmeren, dat maakt het alleen maar erger, houd je been er altijd goed aan, ze moet er gewoon aan wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:01

Jeps, daar was ik me al van bewust! Laat mijn been gewoon lekker hangen waar ie hangt :)

Bedankt voor de tip!

Ik heb vandaag gelongeerd, heel veel tempowisselingen gemaakt, en veel overgangen!
Op het laatst draafde ze echt superfijn op een normaal tempo :)