Steigeraar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Steigeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 06:53

wat een moeilijke situatie.
misschien kan je je paard een tijdje samen rijden met degene die er nu ook op gereden heeft.
dan kan je altijd nog beslissen of het te gek voor je word of dat je het wel weer aandurft.

veel sterkte met je keuze.
aan je paard denken is belangrijk,maar aan jezelf denken is ook minstens zo belangrijk.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:19

het punt wanneer je hem moet aanpakken, ga je vast leren, dat heeft bij mij ook even geduurd.. je gaat het aanvoelen en dan ben je hem voor Knipoog

Wat bij dat paard wat ik reed ook goed hielp, is lekker losgooien, zodat hij even flink kon rennen en bokken, op die manier maken ze hun rug lekker los.. en ze zijn hun ei een beetje kwijt.

Ik hoop dat je er gaat komen, samen met diegene die je paard nu rijdt... heel veel succes.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:44

Nou hoor ik weer heel veel mensen over een ei en over slaan tussen de oren? Ik zie dat nut niet en zoals ts ook al gevraagd heeft waar laat je het ei en hou hou je die heel?

Een paard dat ik eerst altijd reed, ging ook steigeren. Alleen bij deze was het als ze iets niet meer snapte en blokkeerde. Hoe ik dat oploste, zodra ik spanning voelde stoppen met de oefening, wachte tot spanning weg was en reed weer even voorwaarts en toen nog een keer de oefening herhalen. Uit eindelijk heeft het bij mij wel gewerkt. Maar ik denk dat wat jou paardje doet is onder werk proberen uit te komen.
Ik zou niet zo je paardje verkopen, probeer het eerst eens gwoon dat zij hem rijdt en jij longeert en de rest. Komt wel goed.