Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:22

Heerlijk dat het paard nu bij jou staat zeg! En dat 'gemene' plan van je klinkt mij ontzettend goed in de oren.... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:24

Oh, je weet nog niet half hoe evil ik ben Haha!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:34

haha houden zo toch Knipoog maar ik denk ook niet dat er een andere manier is om ook maar een kleeeeein beetje bij dat krenige kind door te dringen..... :p

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:52

Zilfstar schreef:
Beetje off topic (hoewel). Ik las eerst steeds positieve dingen over Parelli, maar de laatste tijd lees ik op Bokt eigenlijk steeds meer dat die touwhalsters dus inderdaad heel scherp inwerken. Is dat met al die touwhalsters zo? (Lijkt me logisch dat dit voor dit paard niks is inderdaad. Lekker bij jou: Rust aan haar kop... zowel fysiek als geestelijk!)

ach, gaat men nu parelli al lopen afzeiken op de touwhalsters Ziek
Mensen die Parelli kennen begrijpen het beter. Ooit al eens parelli gezien? er word altijd met een los touwtje gewerkt. 't beest heeft er geen last van en men zit ook niet te snokken aan dat touwhalster.
En parelli brengt juist rust in de kop.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:03

Dorienn schreef:
Zilfstar schreef:
Beetje off topic (hoewel). Ik las eerst steeds positieve dingen over Parelli, maar de laatste tijd lees ik op Bokt eigenlijk steeds meer dat die touwhalsters dus inderdaad heel scherp inwerken. Is dat met al die touwhalsters zo? (Lijkt me logisch dat dit voor dit paard niks is inderdaad. Lekker bij jou: Rust aan haar kop... zowel fysiek als geestelijk!)

ach, gaat men nu parelli al lopen afzeiken op de touwhalsters Ziek
Mensen die Parelli kennen begrijpen het beter. Ooit al eens parelli gezien? er word altijd met een los touwtje gewerkt. 't beest heeft er geen last van en men zit ook niet te snokken aan dat touwhalster.
En parelli brengt juist rust in de kop.

Daar gaat het hier toch helemaal niet om?
Elke methode, elk middel kan kwaad in de handen van personen die niet weten hoe hiermee om te gaan. En aangezien die meid al geen respect heeft voor dr paard of de hulp die ze krijgt, denk ik niet dat zij de aangewezen persoon is om parelli te gaan doen..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:06

Ook de parelli-methode kan levensgevaarlijk zijn in de handen van iemand die totaal niks met paarden kan... bovendien is een touwhalster in de handen van iemand zonder enig paardengevoel net zo gevaarlijk als een baby met een scheermes.
Met parelli is dit paard niet geholpen, echt niet. Bovendien is het niet nodig. Beestje moet gewoon even haar vertrouwen hervinden en tot nu toe lukt dat mij meer dan ik had verwacht.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:11

Tja, als dat meisje al niet met een touwhalster mag werken, dan zou ik ze zeker geen paard onder haar kont geven.
Suleilitha, leuk dat het paard jou begint te vertrouwen Knipoog , maar het allerbelangrijkste is toch imo dat het paard zijn eigenaresse vertrouwt, en dat kan prima met parelli bereikt worden. Zeker als die meid de handleiding erbij koopt, dan zal ze snel respect voor het paard krijgen Lachen
maar idd, de parelli-methode is 'gevaarlijk' als je niet weet waar je mee bezig bent, zoals bv te snel van een fase 1 naar een fase 4 gaan, boos worden, niet eerst wachten tot je paard 'juist' denkt voor je begint ..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:16

Dorienn schreef:
Tja, als dat meisje al niet met een touwhalster mag werken, dan zou ik ze zeker geen paard onder haar kont geven.
Suleilitha, leuk dat het paard jou begint te vertrouwen Knipoog , maar het allerbelangrijkste is toch imo dat het paard zijn eigenaresse vertrouwt, en dat kan prima met parelli bereikt worden. Zeker als die meid de handleiding erbij koopt, dan zal ze snel respect voor het paard krijgen Lachen
maar idd, de parelli-methode is 'gevaarlijk' als je niet weet waar je mee bezig bent, zoals bv te snel van een fase 1 naar een fase 4 gaan, boos worden, niet eerst wachten tot je paard 'juist' denkt voor je begint ..

en dit is dus waaromik denk dat parelli niet voor dat meisje geschikt is Knipoog als ze al niet eens op stal normaal een hoofdstel in kan doen en normaal kan dressuuren (hoeft niet st.prix niveau te zijn maar gewoon op een paardvriendelijke manier Knipoog) dan heeft parelli ook geen zin voor der!

En het paard moet eerst vertrouwen krijgen in suleilitha want dan is hij al beter te beleren en gaat ze zichzelf ook vertrouwen, het meisje word toch wel aangepakt door sul, ze heeft al een idee Knipoog hhaha

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:22

Chantal2309 schreef:
en dit is dus waaromik denk dat parelli niet voor dat meisje geschikt is Knipoog als ze al niet eens op stal normaal een hoofdstel in kan doen en normaal kan dressuuren (hoeft niet st.prix niveau te zijn maar gewoon op een paardvriendelijke manier Knipoog) dan heeft parelli ook geen zin voor der!

En het paard moet eerst vertrouwen krijgen in suleilitha want dan is hij al beter te beleren en gaat ze zichzelf ook vertrouwen, het meisje word toch wel aangepakt door sul, ze heeft al een idee Knipoog hhaha

ach ja, ik denk net van wel Bloos maar dat ben ik ook weer he ..
Door de pockets en dvd's van parelli zal ze er meermaals op gedrukt worden dat deze dingen niet kunnen. Ik moet bekennen dat ik vroeger voor ik met parelli begon ook wel eens boos werd op mijn paard, maar nu zit ik zelfs bij zijn meest idiote acties met een grijns op mijn gezicht Lachen
Ik heb dit meisje nog niet zien rijden, of hoe ze omgaat met haar paard. Het kan zijn dat ze voor geen meter kan rijden, maar wel respect voor haar paard heeft. Of het er tenminste wel goed mee voorheeft. Van daaruit groeit de rest lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:27

Eerst maar eens bewust worden van het wezen paard zou ik zeggen.
En geloof me, ook ik heb geleerd van paarden en natuurlijk heb ik het niet altijd goed gedaan!
In de paarden ben ik opgevoed door pa. Hij was er altijd, aan de zijlijn en de ponies en paarden die ik kreeg waren in den beginne allemaal al lang en breed ingereden maar stuk voor stuk de grootste rotzakken die je kon bedenken en het was echt niet altijd leuk. (hoewel het wel een kroon op je werk is als een paard wat te boek staat als rotzak na een paar maanden braaf en vrolijk zijn werk doet)
Ik kreeg mijn beloning pas toen ik een jaar of 23 was. Een tweejarige KWPNer (tuiger) die niet was verpest. Daar mocht ik mee aan de gang, weliswaar met een paar altijd loerende ogen vanonder de pet achter een stalraam.
Toegegeven, ik heb een keiharde leerschool gehad, ben talloze keren afgeworpen, gebeten, getrapt maar als je echt een liefhebber bent ga je door en schrikt zelfs dat je niet af.

Over het meisje in kwestie, ze kan niet luisteren of wil niet luisteren. Niet naar mensen en ook niet naar paarden.
Ik heb met haar in één en dezelfde les gezeten toen zij een ander paard reed. Als de instructrice zei dat we allemaal op de linkerhand moesten rijden ging zij spookrijden op de rechterhand. Echt ik heb wel peuken gescheten als ze weer eens recht op me af kwam en dankte de Here op mijn blote knieeen dat mijn prachtige machtige driejarige, die een bijna dodelijke blessure heeft overleefd, ongeschonden was gebleven.
Hoe kan iemand die niet eens de discipline kan opbrengen om naar een instructrice te luisteren, inhaken op de taal van het paard?????

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:32

ik zeg: voorlopig alleen onder toezicht laten borstelen... hopelijk gaat ze dan het paard leuk en intressant vinden en wíl ze er meer over leren! En dan borstel je gewoon mee en doe je gezellig..... dan staat ze ook al meer voor je open... denk ik... ik ken der natuurlijk niet personnlijk Knipoog

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:36

suleilitha schreef:
Eerst maar eens bewust worden van het wezen paard zou ik zeggen.
En geloof me, ook ik heb geleerd van paarden en natuurlijk heb ik het niet altijd goed gedaan!
In de paarden ben ik opgevoed door pa. Hij was er altijd, aan de zijlijn en de ponies en paarden die ik kreeg waren in den beginne allemaal al lang en breed ingereden maar stuk voor stuk de grootste rotzakken die je kon bedenken en het was echt niet altijd leuk. (hoewel het wel een kroon op je werk is als een paard wat te boek staat als rotzak na een paar maanden braaf en vrolijk zijn werk doet)
Ik kreeg mijn beloning pas toen ik een jaar of 23 was. Een tweejarige KWPNer (tuiger) die niet was verpest. Daar mocht ik mee aan de gang, weliswaar met een paar altijd loerende ogen vanonder de pet achter een stalraam.
Toegegeven, ik heb een keiharde leerschool gehad, ben talloze keren afgeworpen, gebeten, getrapt maar als je echt een liefhebber bent ga je door en schrikt zelfs dat je niet af.

Over het meisje in kwestie, ze kan niet luisteren of wil niet luisteren. Niet naar mensen en ook niet naar paarden.
Ik heb met haar in één en dezelfde les gezeten toen zij een ander paard reed. Als de instructrice zei dat we allemaal op de linkerhand moesten rijden ging zij spookrijden op de rechterhand. Echt ik heb wel peuken gescheten als ze weer eens recht op me af kwam en dankte de Here op mijn blote knieeen dat mijn prachtige machtige driejarige, die een bijna dodelijke blessure heeft overleefd, ongeschonden was gebleven.
Hoe kan iemand die niet eens de discipline kan opbrengen om naar een instructrice te luisteren, inhaken op de taal van het paard?????

dus niemand heeft over dat kind iets te zeggen? zo iemand die gewoon paardrijd niet voor het paard, maar voor haar ego ??
geef ze eens een goede rammeling Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:40

Morgen weer een dag voor wat betreft de merrie en haar baasje.
De merrie is nog even buiten in de paddock, kan ze even lopen voor ze vannacht in een vreemde box moet overnachten. Ze heeft wel al haar voer opgegeten en momenteel is ze met mijn vriend aan het dollen met een skippybal. Echt een scheet van een dier en zo te zien vindt ze het wel best.
We laten vannacht wel een lichtje aan in de schuur, en de radio blijft daar ook aan.
Zó leuk, ik riep het dier net even, en ze hinnikte gelijk naar me.

De berichten over mijn hufterige ruin die even verplicht elders logeert zijn iets minder, ook hij is buiten geweest maar dan wel onder het zadel, mijn bijrijdster vond het beter om hem even aan het werk te zetten waardoor de kans groter is dat hij zich vannacht gedeisd zal houden.
Hij heeft al ruzie gehad met een ander paard daar, hij wilde meteen even de macht overnemen, de dondersteen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:41

Ja Dorienn, dat zou ik wel willen maar dan pakken ze mij op, ga ik de bak in en zitten jullie zonder mij Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:43

suleilitha schreef:

Niet. Als ze niet wil luisteren/leren is een dier geen goede "hobby", dan kan ze beter een boksbal krijgen (of een hobbelpaard) die krijgen niks van een gebruiker die niet luisterd.
En met deze uitleg is het mij ook geheel duidelijk waarom je Parelli voor dit meisje niks vindt. Ben het er dan ook geheel mee eens. (Daarnaast als zij een paar dvd's van marktplaats heeft gehaald zijn dat waarschijnlijk copieën en ontbreekt dus de helft van het lesmateriaal.)

In de hersenen van een puber veranderd helaas nogal veel en dat geeft soms dit soort ellende, hopelijk kan ze over een jaartje ofwat wel luisteren. Zeker met ouders die wel kunnen nadenken kan het nog wel (ooit eens) goed komen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:45

Dorienn schreef:
Suleilitha, leuk dat het paard jou begint te vertrouwen , maar het allerbelangrijkste is toch imo dat het paard zijn eigenaresse vertrouwt, en dat kan prima met parelli bereikt worden. Zeker als die meid de handleiding erbij koopt, dan zal ze snel respect voor het paard krijgen

Ik denk dat je het even niet begrijpt, gezien je reactie.
Tuurlijk moet het paard op de eigenaar gaan vertrouwen, maar het paard vertrouwt momenteel zichzelf nieteens, wat ook logisch is door de nare en pijnlijke ervaringen.
Dáár is suleilitha mee bezig, om het paard vertrouwen in zichzelf te geven (om te kunnen ontspannen), en dat daardoor ook het vertrouwen in de ruiter terug komt.

Hierin zie ik geen heil in parelli.. dat is immers niet het probleem.
Bovendien denk ik niet dat die snotneus er een boek bij gaat kopen, ze weet immers alles al Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:51

Er is verder geen probleem. Goed het beest is een zenuwlijer maar dat is niet vreemd en dat gaat wel over!
Ik lach me nu kapot de hele tijd, ze is nog steeds buiten met mijn vent, die niet veel paardenhersens heeft en ze zijn als gekken aan het voetballen.
Hij zat met zijn hoofd in de emmer waarin hij haar een handje brok had gegeven en ze trok hem eruit aan zijn haren.
Wát een heerlijk dier is dit eigenlijk! Ze had wat brok gehad buiten, in de emmer, als een stukje stimulans en toen ze het op had pakte hij de emmer en deed zijn hoofd erin. Humor!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:53

femmefatale1 schreef:
Ik denk dat je het even niet begrijpt, gezien je reactie.
Tuurlijk moet het paard op de eigenaar gaan vertrouwen, maar het paard vertrouwt momenteel zichzelf nieteens, wat ook logisch is door de nare en pijnlijke ervaringen.
Dáár is suleilitha mee bezig, om het paard vertrouwen in zichzelf te geven (om te kunnen ontspannen), en dat daardoor ook het vertrouwen in de ruiter terug komt.

Hierin zie ik geen heil in parelli.. dat is immers niet het probleem.
Bovendien denk ik niet dat die snotneus er een boek bij gaat kopen, ze weet immers alles al Clown

ben nu even in de war Clown , het probleem is toch dat het meisje geen respect heeft? of is het nu dat het paard geen vertrouwen heeft in een ruiter?
Maar, ik bedoelde ook voor later, in het geval dat dat kind het paard wil houden. suleilitha is goed bezig, het paard kent haar en weet wat het aan haar heeft.
en echt hoor, parelli is ook voor vertrouwen in de ruiter terug te krijgen, maar dan wel met de nodige handleidingen. iets wat deze penny waarschijnlijk niet nodig zal hebben, want idd ze weet alles al Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:56

Jammer de bammer is deze wanne be ruiter ook met Parelli niet meer te redden.
Ik heb meegekregen dat ze een paardenopleiding wil doen, ik weet een enig stage adres voor haar!
http://www.paralelli.eu/

Ik ben al meer dan twintig jaar een grote fan van Lotje Moerdijk!

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:01

Ik vind dit een heel interressant verhaal en wil het even blijven volgen.
Pubers en jonge "groene" paarden, vaak een slechte combinatie.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:06

suleilitha schreef:
Jammer de bammer is deze wanne be ruiter ook met Parelli niet meer te redden.
Ik heb meegekregen dat ze een paardenopleiding wil doen, ik weet een enig stage adres voor haar!
http://www.paralelli.eu/

Ik ben al meer dan twintig jaar een grote fan van Lotje Moerdijk!

ik niet, maar dat had je wel verwacht zeker.
Dus jij zou dit meisje, zonder respect voor een levend wezen even zeggen dat ze haar paard een trap mag verkopen..

http://www.pnh.be/
ik ben eerder voor deze stageplaats, heel lieve mensen, en zij hebben me laten kennismaken met parelli Lachen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:06

pfoe suleilitha, petje af hoor voor je doorzettingsvermogen aangaande de eigenaresse van t diertje! En toppie dat je het diertje nu zelf op stal hebt kunnen krijgen!

Ligt het aan mij of komen er steeds meer van dit soort projecten voor?
Ik bedoel, momenteel heb ik er zelf ook weer eentje staan, al is die inmiddels 10...
Zo jammer dat er kennelijk steeds meer mensen met zoveel geld komen die van gekkigheid niet weten wat ze er mee moeten en dan een paar boeken en een paard kopen en denken dat ze het allemaal wel ff zelf kunnen doen.........
Overigens niet netjes dat deze mensen je niet verteld hebben dat je nr 3 bent die er mee bezig is...Zo ben ik al eens lelijk op de koffie gekomen.....

Ik kan niet anders als je veel succes wensen met de wannabe paris hilton en met het paard komt het vast en zeker goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:10

Dorienn, een trap verkopen mag, mits het paard erom vraagt.
Lotje Moerdijk heeft een grote realiteitszin in de omgang met paarden en buiten dat een staat van dienst in bijna alle disciplines.

Inkepink, ik word er soms moe van, er zijn tegenwoordig inderdaad steeds meer mensen met paarden dan paardenmensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:12

ik lees ook mee vind het erg intressant. En suleilitha ik vind jou aan pak met het paard erg goed en met haar eigenaaresje trouwens ook ^^

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:14

Een trap verkopen mag, maar moet niet. Maar dat is imo ieder zijn waarheid.tja, die 45 methode gaat niet bij ieder paard werken Lachen bij bange paarden bv. je gaat ze toch geen trap verkopen omdat ze iets niet vertrouwen?? En ik ben er ook niet voor om een paard een trap te verkopen.
maarja, nogal vrij off-topic.
Het paard zal goedkomen in jou handen, en heeft het blijkbaar zeer naar zijn zin bij je man Lachen het meisje heeft eerder baat bij die 45 methode van lotje moerdijk lijkt me.