Misschien moet jij eens mee om te schrijven, Pava

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Fitzroy schreef:Uiteraard verdient paard 1 meer punten dan paard 2 + 3, maar even goed krijgt men commentaar op het protocol over het achter de loodlijn lopen.
Fitzroy schreef:Uiteraard verdient paard 1 meer punten dan paard 2 + 3, maar even goed krijgt men commentaar op het protocol over het achter de loodlijn lopen.
Fitzroy schreef:Ik trek toch bij ieder onderdeel een punt af, hoor Kawa! Maar als je bv. een 7 had kunnen scoren, krijg je dan een 6 en een 5 bij het gereden zijn in het algemeen met een opmerking dat het zonde is van het te diep lopen. Ligt er natuurlijk ook aan in welke mate. Vaak ben je als paarden heel erg veel te diep lopen al blij als ze eens een onderdeel minder diep lopen en zie je dat dan door de vingers
Prima schreef:een paard loopt voor mij prachtig als het zijn bewegingen laat zien op een (voor hem) begrijpelijke, gehoorzame en ongedwongen manier. en of je dit bereikt door het paard wel of niet soms achter de loodlijn te trainen (doe ik ook trouwens hoor), op de LRD manier, of op welke manier dan ook, dat doet er niet veel toe. feit is wel, dat als je wedstrijden wilt rijden, je aan regeltjes moet houden.Algemene conclusie: Wanneer loopt een paard 'prachtig'?
astridh schreef:Ben ik nou de enige die het ook ec ht mooier vind om een paard te zien (even uitgaande van wedstrijdsituatie en de hogere klasse's) waarin het paard met het neusje op of net voor de loodlijn loopt. Ik vind het voor mijn gevoel horen bij het beeld van lichtheid en ongedwongenheid wat ik graag in een wedstrijdring zie en wat ik graag als ideaalbeeld voor ogen hou als 'eindresultaat' van mijn training.
Citaat:de jury heeft regels en die moeten ze naleven. als ze dat doen, dan geldt voor iedere wedstrijd hetzelfde: ietsje voor de loodlijn.
kattebeest schreef:ik gebruik enkel deze momentopnames om beelden te laten zien van hoe het er goed uitziet / slecht uitziet.
1/ het hoofd dient voor de loodlijn te zijn!
2/ in een africhtingsmoment is het echter niet erg als het hoofd tijdelijk achter de loodlijn komt, mits het paard niet achter het bit, aan de teugel en actief blijft lopen!
dit heb ik gekopieerd uit vorige reacties in de topic 'de loodlijn'