Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DNIEZE schreef:...op het begin ging het goed en nu gaat die me uitproberen om te kijken tot hoever die kan gaan.
en verder zodra hij in de draf stuurloos word en hard gaat draven terug gaan naar de stap totdat hij weer onder controle is. Zo ga je gewoon door. Probeer kleine stukjes (paar meter) te draven.. bouw deze stukjes uit door steeds langere stukjes te draven.. Kelly_ann schreef:DNIEZE schreef:...op het begin ging het goed en nu gaat die me uitproberen om te kijken tot hoever die kan gaan.
Dat bedoel ik, dan ben je niet consequent genoeg. Consequent heeft niets met streng zijn te maken
saskiamax schreef:miss kun je een goghe (of hie je het ook schrijft kog) gebruiken zo kan hij niet meer omhoog gaan en heb je hem beter in de hand
DNIEZE schreef:saskiamax schreef:miss kun je een goghe (of hie je het ook schrijft kog) gebruiken zo kan hij niet meer omhoog gaan en heb je hem beter in de hand
wat bedoel je met niet meer omhoog gaan?
woordenboek schreef:consequent
[bijvoeglijk naamwoord]
1. steeds op dezelfde manier
2. wat logisch voortvloeit uit wat je eerder gezegd of gedaan hebt
! dat heeft ze
. Hij was onbestuurbaar. Maar ik gaf de moed niet op natuurlijk.
. 5 jaar is nog erg jong en Fjorden zijn paarden met veel eigen initiatief (sommigen noemen dat 'eigenwijs'
). Regelmatig les nemen, consequent zijn, veel oefenen en engelengeduld hebben. Dat is het enige wat werkt....... Die van mij doet het ook allemaal nog niet perfect, hoor, maar ik heb wel gezien dat het de moeite loont. Daarbij vind ik het superbelangrijk dat mijn paard het naar zijn zin heeft tijdens het rijden. Want een strijd met je paard aangaan, ga je onherroepelijk verliezen. Daarbij lijkt me dat ook de bedoeling niet. Daarbij is afwisseling in het werk ook heel belangrijk. Dat houdt ze scherper en meer voorwaarts.
DNIEZE schreef:willeke_nijs@ maar mijn paard die gaat niet omhoog hoor, weet niet waar je dat vandaan heb gehaalt.