Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Thats_Me schreef:Wat vind je instructie er van? Die kent jou paard het beste en kan je ook advies geven of een Thiedemann (of andere hulpteugel) zal helpen.
Is het trouwens de enigste reden dat je, je paard met behulp van een hulpteugel rond wil krijgen? Want dat is meer iets wat je rijtechnisch moet oplossen door goed voorwaarts te rijden en dan voor op te vangen. Want als hij alleen maar een beetje met z'n neus eruit komt dan denk ik niet dat deze hulpteugel veel nut gaat hebben.
plutolover schreef:Voordat ik heel bokt over me heen krijgt. Wil ik eerst het volgende uitleggen.
Ik zit er over na te denken om er 1 aan te schaffen. Niet om hem rondt te dwingen maar meer om het hem te leren. Mijn hafje kan keurig rond staan als hij stilstaat. Maar zodra ik been geef dan drukt hij erg zijn neus eruit. Hij wilt dat laaste beetje niet mee geven. Ook ben ik van plan om de tiedemann goed op te bouwen en dus niet alltijd mee te rijden. dus affwisselend de ene keer de thiedenman de andere keer gewoone teugel.
Slof heb ik een keer geprobeerd maar dat is echt niks voor mij. Heb 3x geprobeerd met instrucice en ik kan er gewoon niet mee overweg. Daarom wil een thiedemann proberen. Maar eerst wil ik graag wat meningen over hebben. Ik hoef niet te horen hoe slecht het wel niet is voor je paard!.
Ik wil gewoon meningen hoe jij er overdenkt. Dus wat zijn jouw argumenten om er wel 1 of niet te gebruiken?
Ik longeer nu regelmatig met een pessoa en dat helpt m echt om van achter naar voor te lopen
Helaas zijn er maar weinig ruiters die dat perfect lukt...
linky schreef:Je kunt beter (tijdelijk) je pony met een Thiedemann rijden dan dat je hem met z'n rug weggedrukt en/of te hoog hoofd laat lopen; rijd de eerste keer wel even onder begeleiding, dat er toegekeken wordt of hij inderdaad goed afgesteld staat.
Het heet niet voor niks "hulpteugel", als je het nodig hebt, gebruik het dan. Maar vergeet niet dat het gebruik altijd tijdelijk moet zijn, niet standaard bij je rij-uitrusting. Liever een Thiedemann dan de slof, die vereist een zeer snelle reaktie van de ruiter om op het juiste moment na te geven. Succes!
Citaat:Met een Thiedemann kun je helemaal niet nageven, lijkt me een slof nog steeds beter, onder goede begeleiding.
Thats_Me schreef:Wat vind je instructie er van? Die kent jou paard het beste en kan je ook advies geven of een Thiedemann (of andere hulpteugel) zal helpen.
Is het trouwens de enigste reden dat je, je paard met behulp van een hulpteugel rond wil krijgen? Want dat is meer iets wat je rijtechnisch moet oplossen door goed voorwaarts te rijden en dan voor op te vangen. Want als hij alleen maar een beetje met z'n neus eruit komt dan denk ik niet dat deze hulpteugel veel nut gaat hebben.