Ja, dat moet ik eigenlijk ook vragen, maarja, ik heb hem net 2 weken en dinsdag is de eerste officiele keer dat ik op haar ga rijden, vorige keer was namelijk een proefles om te kijken of het klikte en zij mij goed genoeg vond rijden, dus ik wil niet gelijk helemaal vertellen wat ik er van vind enzo. Snappie?? Dat ben ik zo.. ja, nouja, je snapt het wel... Crossmonster, ik wil ook aan de privéles, en ik heb ook elke week les, maar dan op manege paarden en niet op haar. Dus om nou 2 lessen in de week te betalen... Maar die manegelessen wil ik wel houden omdat ik denk dat het belangrijk is om op veel verschillende paarden te rijden, voor je houding enzo. Ik rijd al 7 jaar en kan, vind ik dan, best goed rijden, alleen ja dit probleem heb ik nog nooit gehad... En als ik dus privéles wil nemen, wat ik ook wel en ook wel belangrijk vind met een nieuw paard, met een probleem, dan moet ik dus 45 euro per maand voor de manege lessen betalen, en 40 euro per maand aan de eigenaar van mijn verzorgpaard en dan ook nog eens 35 euro per maand voor privé lessen, dat zouden er dan maar 2 per maand zijn, aangezien die 17,50 per stuk zijn..... VEEL GELD! Dus dat kan helaas niet te vaak, daarom wil ik ook graag adviezen om zelf tijdens het vrijrijden toe te passen... Snappie???