Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En dan ook lekker gaan lichtrijden, dan kweek je de juiste spiertjessonjador schreef:bij me oude stal was er ook een meisje die dat niet kon.
en toen had me instructrice haar beugels met strotouwtje aan haar singel vast gemaakt en toen daarna ging het ook een stuk beter.

griebels schreef:Hmm ik kan mijn benen juist niet stil houden met lange beugels...
Ik heb ze dan ook korter
sonjador schreef:bij me oude stal was er ook een meisje die dat niet kon.
en toen had me instructrice haar beugels met strotouwtje aan haar singel vast gemaakt en toen daarna ging het ook een stuk beter.

raylaatje schreef:sonjador schreef:bij me oude stal was er ook een meisje die dat niet kon.
wat gevaarlijk!
wat als het paard onderuit gaat of aan de klettter gaat.
Ts:
leren zitten, zonder beugels rijden
MontyRulezz schreef:Dat probleem heb ik ook. Gelukkig heb ik een vriendin die me er heel goed bij helpt en me ook goeie tips geeft.
Als eerste moet je zelf je balans zien te vinden, dus dat je zelf lekker op het paard kunt zitten, een onafhankelijke zit.
Verder inderdaad je beugels wat korter doen als normaal. Zorg dat je je knieen goed aangesloten houdt, hakken uitdrukken en proberen je kuit aan de buik te houden, of in ieder geval het gedeelte wat kontakt maakt. En daar proberen je been zo stil mogelijk te houden. Het helpt (in ieder geval bij mij) als je er geregeld iemand bij hebt die je er elke keer weer op wijst.
Het is tamelijk moeilijk, ik ben ook al een tijdje aan het oefenen, maar uiteindelijk gaat het steeds beter. Je moet je gewoon heel bewust van je been worden. Bij mij is het probleem het lichtrijden. Elke keer als ik ga staan, steek ik mijn voeten/enkels naar buiten waardoor ik een onrustig been heb. Met doorzitten heb ik dat probleem niet, dus ik ben er hard aan het werken om dat weg te krijgen.