Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Alicia2u schreef:Wat zegt je instructrice ervan?
Anandi_ schreef:Ik denk dat je te vaak hetzelfde hebt gedaan, waardoor ze het idd saai vindt. Op buitenrit is ze wel ineens heel voorwaarts, maar in de bak niet. Dat komt ergens door. En als je altijd na een halfuur gaat crossen, wordt dat ook gewoon en niet meer zo leuk. Als alles zo voorspelbaar is, is er voor je paard ook geen uitdaging meer. En een overgang meer of minder maakt dan ook niet meer uit.
Ik denk dat je veel meer afwisseling in de training moet creëren. Verras je paard, doe net iets anders dan dat zij verwacht. Probeer vaker naar buiten te gaan, desnoods met een ander (rustiger) paard als ze te druk is. Als je in de bak rijdt, ga dan wat vaker springen. Wil je niet springen, leg dan balkjes neer, pionnetjes of een stuk zeil. Doe lekker wat anders, maak het rijden ook voor haar weer spannend.
Probeer verder wel heel consequent te zijn, als jij wil dat ze voorwaarts is, moet dat ook. Je moet haar ook niet haar zin geven als je denkt dat ze er even geen zin in heeft. Je mag best een keer gewoon heel rustig aan doen, maar als je haar aan het werk zet, moet je dat ook écht doen. Let idd ook goed op jezelf, klem je teveel of geef je continue been, tja, daar gaat je paard ook niet harder van lopen.
Neem goed les, zorg voor veel afwisseling en wat je doet, doe dat dan goed. En desnoods een spoortje erbij, maar alleen als je zeker weet dat jouw eigen (been)houding en -gebruik niet de oorzaak is van het niet meer vooruit willen.
Succes ermee!
Lisannos schreef:Neem dan iig een ervaren en rustig paard mee, als je van te voren al weet dat jij wat minder zeker in je schoenen staat om die weg op te gaan. Probeer zelf rustig te blijven, je paard voelt het gelijk als jij heel zenuwachtig gaat lopen doen, en past zich daarop aan. Je kan ook proberen om met de trailer die weg over te gaan, of juist ergens anders (op de hei of in een bos) te gaan rijden. Desnoods kun je een trailer lenen of een paardentaxi huren. Maar ik zou zeker een ander paard meenemen, dat geeft jou én je paard ws. wat rustDat idee heb ik inderdaad ook.
Hartstikke bedankt, ik ga er wat mee doen.
Ik wil ook wel graag weer op buitenrit, maar ik durf het niet zo goed meer.
Tenminste, niet alleen met een vriendin langs mijn weg.
Ik woon namelijk aan een heel drukke weg, en daar moeten we sowieso langs willen we op buitenrit.
En ik ben bang dat ze dan heen en weer gaat dansen, en op de weg belandt.
Anandi_ schreef:Lisannos schreef:Neem dan iig een ervaren en rustig paard mee, als je van te voren al weet dat jij wat minder zeker in je schoenen staat om die weg op te gaan. Probeer zelf rustig te blijven, je paard voelt het gelijk als jij heel zenuwachtig gaat lopen doen, en past zich daarop aan. Je kan ook proberen om met de trailer die weg over te gaan, of juist ergens anders (op de hei of in een bos) te gaan rijden. Desnoods kun je een trailer lenen of een paardentaxi huren. Maar ik zou zeker een ander paard meenemen, dat geeft jou én je paard ws. wat rustDat idee heb ik inderdaad ook.
Hartstikke bedankt, ik ga er wat mee doen.
Ik wil ook wel graag weer op buitenrit, maar ik durf het niet zo goed meer.
Tenminste, niet alleen met een vriendin langs mijn weg.
Ik woon namelijk aan een heel drukke weg, en daar moeten we sowieso langs willen we op buitenrit.
En ik ben bang dat ze dan heen en weer gaat dansen, en op de weg belandt.