Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silence schreef:Ten eerste: Begin met het afdoen van je sporen. Als sporen ergens niet voor gemaakt zijn, dan is het om je paard voorwaarts te krijgen. Iets waar jij ze dus nu wel voor gebruikt. Als je je paardje sneller wilt maken, dan zul je het rijtechnisch op moeten lossen.
Kijk eens kritisch naar jouw manier van rijden en bespreek dit in de les. Als je die niet hebt, kan ik je aanraden, om op zoek te gaan naar een hele goede instructrice, blijf hier niet langer zelf mee aanmodderen. Uiteindelijk raakt je paard volledig afgestompt en dan krijg je er niet eens meer een stap in.
Je geeft aan, dat je paardje is nagekeken op alle gebieden, dan ga ik er vanuit dat dat ook echt zo is.
Wat betreft het allemaal niet willen. Breng je wel genoeg variatie aan in het werken met je paard.?
Is het wel interessant genoeg voor je paardje om met jou aan het werk te moeten?
Zeker ook, omdat deze heeft aangegeven het saai te vinden.
Ik heb ook een paardje waar weinig meer mee kon. Ik heb toen het rijden helemaal op 0 gezet en ben allerlei andere dingen gaan doen. Dingen die hij leuk vind. Lekker samen spelen in de bak, wandelen enz.
Dit ben ik gaan uitbreiden met grondwerk. Echt even uitzoeken wat het beste werkte.
En vanaf dat moment had ik een ander paardje. En waarom.....omdat we dingen deden die HIJ leuk vond.
Hij werd veel openener en zijn hele uitstraling werd blijer. Hij kreeg veel meer zin, om iets samen te doen.
Pas nu, ruime 3 maanden later ga ik pas weer nadenken over het rijden.
Ik vond het niet altijd even leuk, maar mijn paardje wel.
En dat is ook heel belangrijk. Dat jij iets niet leuk vind, betekend niet, dat je paardje dat ook niet vind.
Probeer niet altijd alleen maar naar jezelf te kijken, maar het ook je paardje zo aangenaam mogelijk te maken.
Wij zijn nu bezig mijn verzorgpaard (van 8 die (uiteraard) al zadelmak is) voor de kar te beleren. Een hele uitdaging voor ons en het paard! Ik zou proberen om 2 dagen iets anders te doen dan een dag te rijden. Misschien is het ook iets om af en toe gewoon lekker zonder zadel eens 10 minuutjes in de bak stappen, zodat je paard van het idee afkomt dat jij op hem rijden automatisch werken betekent?
Kuggur schreef:Misschien is het gewoon een luie donder, komt voor...
atlar schreef:misschien is t voer van je pony niet in balans en mist hij de nodige energie stoffen, laat daar eens naar kijken en als dat niets uit haalt probeer dan eens uit te zoeken of sinds hij verhuisd is naar een andere stal misschien negatieve straling om zich heen heeft op de nieuwe stal, ja lach maar, wij hebben t ooit mee gemaakt dat een goed functioneerend paard werd verhuisd en ook heel sloom en triest werd. na lang zoeken zei iemand ons dat de stal op een negatieve aard straal stond en dat dit paard er niet tegen kon, somige hebben er geen last van maar die had t wel. we hebben hem voor te proberen verhuisd want je doet tenslotte alles als je paard wegkwijnt, en binnen drie weken was hij al weer bijna de oude. dus probeer t eens uit te zoeken. succes gr atlar