wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:12

hoi hoi
ik heb een pony waarvan volgens mij de spier aan de linkerkant vast zit.
of een andere spier kan ook.
ik rij al jaren maar hij komt niet losser
en als ze dus recht een stelling moet lopen gaat ze erg tekeer ze wilt het echt niet
ze doet het uiteindelijk wel braaf maar ze loopt niet lekker.
weten jullie wat dit is het is eerder vervelend voor dan voor mij.
ik rij verder gewoon met haar buiten en dan heeft ze er geen last van
maar met stelling vragen wel.

wie kan mij helpen.
groetjes nikita
Laatst bijgewerkt door dennisje op 13-07-08 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Re: schouder spier zit vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:36

kan niemand mij helpen?

mick75

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:45

Dierenarts erbij roepen mischien? Ligt het zadel wel goed? Is het zadel wel in goede staat?

Heeft er al eens iemand anders naar gekeken behalve jijzelf?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:48

DA, fysio, osteo............ Mogelijkheden zat!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:50

mick75 schreef:
Dierenarts erbij roepen mischien? Ligt het zadel wel goed? Is het zadel wel in goede staat?

Heeft er al eens iemand anders naar gekeken behalve jijzelf?

ja ik rij altijd met iemand samen en die zegt het ook van de spier en het is mijn verzorg pony en je hoeft echt niet tegen de eigenaar te zeggen dat de dierenarts moet komen hij zal toch niet bellen.
er ligt nu een kiefer munchen op wel een wat oudere maar verder nog goed

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:51

BitchyWitchy schreef:
DA, fysio, osteo............ Mogelijkheden zat!

ja dat snap ik maar het is mijn verzorg pony en de eigennaar gaat dat echt niet regelen en vandaar dat ik tips vraag aan jullie

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:56

Dat zijn de enige tips....... Niemand kan vanachter de pc beoordelen wat nu precies het probleem is. Daarvoor moet je het paard zien en voelen.

Het zadel kan inderdaad voor problemen zorgen, dus daar zou ook naar gekeken moeten worden.

En als de eigenaar niet bereid is om er iemand naar te laten kijken, is hij/zij geen enkel dier waard. Het enige wat die eigenaar waard is is een enorme schop onder zijn/haar donder!!! Dieren hebben net zo goed recht op medische behandeling als de eigenaar zelf.

Daarbij komt, als jij denkt dat ie ergens last van heeft zou ik er niet eens meer opstappen voordat er naar gekeken is.....

Ik begrijp dat je als verzorgster niet veel te zeggen hebt over wel of geen DA, maar je hebt in mijn ogen wel de verantwoordelijkheid om alles te proberen zodat er toch naar gekeken wordt. Ondertussen zou ik hem dus ook niet rijden. Wie weet wat voor schade je aanricht op die manier.........
Laatst bijgewerkt door HummerTime op 13-07-08 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:58

Welke kan wil ze niet buigen? Want dan zit het meestal aan de andere kant vast, dan willen ze die kant ontlopen door daar stelling en buiging te geven, en de andere kant wordt dan 'stijver' en willen ze vaker niet buigen.

Een osteophaat erbij halen wil ook nog eens helpen. Succes.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:09

wij kunnen je niet helpen. als een spier vast zit zou er toch echt een fhyshio of wat dan ook moeten komen.
wrm bel jij of je ouders niet ipv de eigenaar?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:15

cally schreef:
wij kunnen je niet helpen. als een spier vast zit zou er toch echt een fhyshio of wat dan ook moeten komen.

Denk omdat dat ze dan ook voor de rekening opdraaien Knipoog

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:20

ja dat is waar.
nu heb ik eigen pony's, maar als ik een verzorpony had en die had iets en de eigenaar wil geen da bellen. dan bellen we zelf wel 1 en betalen wij de rekening.. Tong uitsteken

maar dat is ook maar net weer idd of je dat wil of niet Tong uitsteken

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:26

cally schreef:

Of kan betalen...... Knipoog We kunnen niet in de knip van TS kijken.

Wel super dat jij in ieder geval wel op die manier de zaken oplost OK dan!

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:30

oohjaa dat is natuurlijk ook wel handig Tong uitsteken en idd daar kunnen we niet inkijken nee , maar dt hoeft ook niet Knipoog

Haha Dankje Knipoog bij ons thuis is het meestal gewoon zo de paarden gaan voor. moet er een da komen dn komt er een dierenarts Cool

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:53

Je hebt mensen met paarden, Boos! en je hebt paarden mensen, Pling dat is vaak het verschil. Huilen

Valeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:19

Mijn oude pony had dat ook, is er een ostiopaat bij geweest en na een poosje liep die weer perfect. Zat gewoon iets niet lekker.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:44

BitchyWitchy schreef:
Dat zijn de enige tips....... Niemand kan vanachter de pc beoordelen wat nu precies het probleem is. Daarvoor moet je het paard zien en voelen.

Het zadel kan inderdaad voor problemen zorgen, dus daar zou ook naar gekeken moeten worden.

En als de eigenaar niet bereid is om er iemand naar te laten kijken, is hij/zij geen enkel dier waard. Het enige wat die eigenaar waard is is een enorme schop onder zijn/haar donder!!! Dieren hebben net zo goed recht op medische behandeling als de eigenaar zelf.

Daarbij komt, als jij denkt dat ie ergens last van heeft zou ik er niet eens meer opstappen voordat er naar gekeken is.....

Ik begrijp dat je als verzorgster niet veel te zeggen hebt over wel of geen DA, maar je hebt in mijn ogen wel de verantwoordelijkheid om alles te proberen zodat er toch naar gekeken wordt. Ondertussen zou ik hem dus ook niet rijden. Wie weet wat voor schade je aanricht op die manier.........

ik zeg dat ook dat hij geen dieren waard is de hoefsmit is pas geweest na 2 jaar de shetjes liepen met scheve hoevfjes zo erg was het al. maar hij denkt alles beter te weten en ik heb niks voor het zeggen hij had zelf ook geen passend tuig daar heb ik zelf maar voot gezorgt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:45

cally schreef:

en mijn ouders gaan dat betalen voor een paard van een ander doen ze echt niet.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:46

cally schreef:
ja dat is waar.
nu heb ik eigen pony's, maar als ik een verzorpony had en die had iets en de eigenaar wil geen da bellen. dan bellen we zelf wel 1 en betalen wij de rekening.. Tong uitsteken

ik wil het wel betalen maar ik betaal alles al voer anders heeft ze dat niet goed passend tuig noem het maar op en dan ook nog zo`n rekening dr bij vind ik zelf een beetje te ver gaan het is zijn paard

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:48

BitchyWitchy schreef:
cally schreef:

Of kan betalen...... Knipoog We kunnen niet in de knip van TS kijken.

Wel super dat jij in ieder geval wel op die manier de zaken oplost OK dan!

ik kan het wel betalen maar vind het gewoon onzin dat ik ervoor op moet draaien ik moet dat beestje 4 keer per week rijden en ik wil het wel betalen maar dan koop ik haar eerst zelf wel dat gaat waarschijnlijk toch gebeuren want ze is ook veels te mager en dan ook echt mager ik voer haar van alles bij maar ze komt niet aan. sommige mensen moeten geen dieren hebben laatst kreeg ik op n sodemieter waarom ik de paarden geen extra water had gegeven. er zat noggenoeg in maar hij zei als je voor de paarden wilt zorgen moet je het goed doen toen dacht ik bij mezelf ik zorg er goed voor alleen jij niet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:37

Jij wilt dat paardje, dat dus overduidelijk pijn heeft, gewoon pijn laten lijden? Meteen stoppen met erop rijden lijkt me, dan maar een ander paardje zoeken!

Het probleem is dat als jij steeds voor de kosten opdraait de eigenaar nooit zal inzien dat er iets aan de hand is, en het paardje voldoende verzorgt zodat eventueel mishandeling of verwaarlozing ook niet aangetoond kunnen worden, en zo'n eigenaar zou geen dieren mogen houden!

Persoonlijk zou ik trouwens als ik het geld had wel de dierenarts laten komen. In het belang van het paardje.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:46

mick75 schreef:
Jij wilt dat paardje, dat dus overduidelijk pijn heeft, gewoon pijn laten lijden? Meteen stoppen met erop rijden lijkt me, dan maar een ander paardje zoeken!

Het probleem is dat als jij steeds voor de kosten opdraait de eigenaar nooit zal inzien dat er iets aan de hand is, en het paardje voldoende verzorgt zodat eventueel mishandeling of verwaarlozing ook niet aangetoond kunnen worden, en zo'n eigenaar zou geen dieren mogen houden!

Persoonlijk zou ik trouwens als ik het geld had wel de dierenarts laten komen. In het belang van het paardje.

als je het topic goed doorleest dan lees je dat het paard niet echt veel pijn heeft maar moeite heeft met naar rechts buigen. ze loopt verder gewoon goed. en als ik die dingen niet betaald betaalt niemand dat.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:48

nikita_benno schreef:
mick75 schreef:

als je het topic goed doorleest dan lees je dat het paard niet echt veel pijn heeft maar moeite heeft met naar rechts buigen. ze loopt verder gewoon goed. en als ik die dingen niet betaald betaalt niemand dat.

Wie ben jij om te bepalen of het dier pijn heeft??? Als ie zo in verzet komt, dan doet het zeer........

Verder ben ik het met Mick eens!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:50

ik ken dat beest en weet hoe ze is als ze pijn heeft andere mensen hebben er naar gekeken en zeggen dat het alleen is als ik stelling vraag.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:52

nikita_benno schreef:
ik ken dat beest en weet hoe ze is als ze pijn heeft andere mensen hebben er naar gekeken en zeggen dat het alleen is als ik stelling vraag.

En waarom doet ze dat? Omdat ze vast zit.

Als jouw spieren of wervels vastzitten (je weet immers niet wat er precies vast zit) en iemand dwint je toch een bepaalde houding aan te nemen dan doet dat zeer......... sorry, kan er niks anders van maken......

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:55

ik dwing haar niet ik vraag het en als ze niet wilt hoeft ze het niet ik ben niet zoals de meeste ruiters ik dwing haar niet ze hoeft ook niet aan de teugel. enik weet hoe ze reageerd als ze pijn heeft. ze loopt verder goed alleen met de stelling niet