Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus ik lees ook even mee!
roodje schreef:Bij mij op de manege heeft een paard dat ook.. die heeft gewoon het hele uur dat ze rijd haar tong uit d'r mond.. volgens mij is dat ook gewoon een gewoonte van haar
! Udo2001 schreef:Mijn paard wil het ook wel eens doen, vooral als hij druk wordt of wanneer hij iets moeilijk vindt. Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen eruit gooien en over het bit gooien van de tong (daarbij heb je geen aanleuning) Lastig probleem. op dit moment negeer ik het gewoon dan stopt het vanzelf.
midgie schreef:Udo2001 schreef:Mijn paard wil het ook wel eens doen, vooral als hij druk wordt of wanneer hij iets moeilijk vindt. Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen eruit gooien en over het bit gooien van de tong (daarbij heb je geen aanleuning) Lastig probleem. op dit moment negeer ik het gewoon dan stopt het vanzelf.
Jammer dat je het negeert, zoek de oorzaak zou ik zeggen,
Als jij ergens last van hebt ga je toch ook zoeken waarom je pijn hebt, of als je schoenen te klein zijn koop je toch ook grotere , dat kun je toch niet negeren, ja bij een paard wel , want dat voel je zelf niet , helaas zijn dit de dingen waarom het paard zijn tong eruit gooit, of zijn tong over het bit legt, dingen die door mensen worden genegeerd en vrolijk verder rijden op een paard dat aangeeft dat zijn schoenen te klein zijn of ergens anders pijn heeft,
Als ruiter ben je verantwoordelijk voor het paard waar je op zit en naar mijn idee als je met dieren bezig ben wil je niet dat ze pijn hebben of zich ongemakkelijk voelen, tenminste ik niet ik ben dol op mijn paarden en zal ze nooit negeren in iets wat ze mijn proberen te vertellen, het is namelijk de enigste manier om iets duidelijk te maken, ze kunnen helaas niet praten , dus ja wat doe je dan je steekt je tong uit,of geeft een bok, dat ik hun manier van communiseren en aan ons de taak daar op te letten, maar dat moet je eerst wel leren en ik vind dat les 1 in omgaan met paarden.,