Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ukkiee schreef:Een gil is een manier om je spanning er uit te laten. Voor ons is het dus goed om te gillen, maar een paard kan daar dan ook weer van schrikken. Eigenlijk is het dus juist goed dat je gilt, voor jezelf dan, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bij elk sprongetje een gil geeft. Dan vind je paardrijden blijkbaar gewoon nog heel spannend allemaal. Misschien een idee om weer even opnieuw te beginnen en rustig aan op te bouwen?
Maanling schreef:Misschien moet je om je 'gilreflex' onder de duim te krijgen gaan oefenen door enge films te gaan kijken.

pimmela schreef:ik heb hier ook last van. en nee dit is niet omdat ik bang ben maar dit "zit nu eenmaal in me". en dat krijg je er neit zo makkelijk uit.
je moet proberen om op het moment dat je schrikt aan iets anders te denken. je kunt bv een en dezelfde gedachte gaan programmeren. op deze manier leid je jezelf als het ware af. maar nogmaals, makkelijker gezegd dan gedaan.

) en probeer idd te ontspannen, want als je gespannen zit en er is ineens iets, kun je idd 'n gil geven in jouwn geval..