) van mijn paard gevallen! Dit was voor hem de eerste x dat ik eraf viel en het ging zo snel dat meneer gewoon door ging! Hij had volgens mij niet eens door dat ik eraf was! Hij is opgevangen door 2 mannen en ik ben gewoon weer opgestapt en met lang teugeltje door gereden.Toch heeft dit me wel aan het denken gezet want stel dat die 2 mannen er niet waren geweest????
Dus mijn vraag: hoe kan ik een jong paard leren dat hij stil gaat staan als ik eraf val?
Ik ben overigens niet zo lenig dat op en af springen in de bak een optie is voor mij
!Dus als iemand tips heeft? GRAAG!!!!
! En daar ligt het probleem ook niet want ik kan alles met hem doen!
en zorgen dat hij dan gelijk stilstaat en belonen. Doe het vaak genoeg en je zult wel resultaat zien
! En normaal vanuit galop is HO ook genoeg (ok, als hij in z'n dolle bui is, dan soms niet!). Alleen door die schijnbeweging van hem (vergelijk het met de beweging die je maakt als je in een auto zit en er komt een vogel plotseling op je ruit af / of je wilt een konijntje
omzeilen) die zo snel ging en alles binnen een een halve seconde was gebeurd, heb ik niet aan die HO gedacht
. En toen ik lag, wel maar ja...toen was paardlief al meters verder