Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)ga er niet aan plukken, zeker niet bij loperige paarden!
Dan gaan ze nl met jou aan het werk, snap je?
LaFunkyJazz schreef:Mijn paard is ontzettend sensibel, en ga je boem-is-ho-en-wel-nu proberen kun je het wel vergeten. Een sensibel paard reageerd op je zit, en pakt je op je fouten.
Helemaal bij zo een jong beest, waarom moet hij na 2 keer reageren als hij "iets onder je vandaan loopt". Rustig terug gaan zitten en ik door er bijna vergif op in te nemen dat hij wel luisterd. Misschien niet "op de letter". Maar dat is ook niet nodig.
KiWiKo schreef:de rust erin bewaren![]()
![]()
altijd boelkloedig blijven, wat voor een gekkigheid hij ook uithaald......
Bij alles wat "fout" gaat eerst de fout bij jezelf zoeken, MAARRRRR let op dat je paard dit niet als uitnodiging gaat zien om voor zichzelf te beginnen.....
Daarnaast rij er niet teveel aan...... en daarmee bedoel ik niet dat je niet moet rijden aan het paard.... maar dat je niet teveel rommelt, dat je het niet te goed wil doen![]()
en verder go with the flow........ wat het paard die dag aanbied is goed genoeg, neemt niet weg dat je soms ook door mag vragen, maar ken je grenzen daarin
succes!
LaFunkyJazz schreef:waarom moet hij na 2 keer reageren als hij "iets onder je vandaan loopt". Rustig terug gaan zitten en ik door er bijna vergif op in te nemen dat hij wel luisterd. Misschien niet "op de letter". Maar dat is ook niet nodig.
Detour schreef:en consequent durven zijn, , stoicijns, net doen alsof je gek bent, laat je niet intimederen waardoor je passief wordt want dan is het einde ver te zoeken. Dan gaan ze nl met jou aan het werk, snap je?
LaFunkyJazz schreef:Dat verschilt dan per paard. Ho-stop-nu consequent is anders dan terugrijden en de tijd nemen consequent. TS zegt dat haar paard nog zo groen als gras is. Van mij mogen ze dan even de tijd nemen om het te snappen hoor!
En met de ho-stop-nu mentaliteit kom je met mijn paard niet ver! (trust me, heb het geprobeerd haha)

Emmaa_ schreef:Ik vind wel dat ho gewoon stoppen is.
Of je nou een jong sensibel paard hebt of een ouder paard wat het allemaal al wat beter kent.
Consequent moet je in ieder geval wel zijn lijkt mij.
detour schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind wel dat ho gewoon stoppen is.
Of je nou een jong sensibel paard hebt of een ouder paard wat het allemaal al wat beter kent.
Consequent moet je in ieder geval wel zijn lijkt mij.
Misschien zou je eens met Anky kunnen gaan praten. Salinero snapt het nl nog niet helemaal.
. Waar slaat die opmerking nou weer op?
.
, maar meer in de zin van: Misschien zou zij die consequentie meer kunnen toepassen zodat dat dier op dat hoge nivo eens kan stil staan.
LaFunkyJazz schreef:Dit verschilt per paard. Kunnen we een lange of korte discussie over voeren.
Mijn paard is vanaf haar 3e gepobeerd in te rijden. Niet gelukt. Rennen, steigeren e.d. Groen gebleven en veulens gefokt. Vanaf haar 11e zijn wij met haar begonnen. Rustig en de tijd genomen. Wij zijn nu (2 jaar later) pas op het punt dat ho echt ho is.
Daarom zijn toen ook de proeven veranderd. FAK overgang stap ipv tussen AK.
Met mijn paard moet je compromissen sluiten, pas als je haar door en door kent, en zij weet wat ze aan jou hebt, kun je eizen stellen. Doe je dat eerder steekt ze figuurlijk de middelvinger naar je op.