Nikitah86 schreef:Ik heb opnieuw leren lichtrijden, een jaartje terug ongeveer en heb het toen als volgt geleerd:
Begin met verlichte zit, eerst een klein stukje en dan steeds een stukje langer zodat je je benen traint en het steeds langer kan uithouden.. Ga vervolgens vanuit die verlichte zit lichtrijden, zorg dat je jezelf niet voelt neerploffen.. Je moet dus niet in het zadel gaan zitten maar het zadel zeg maar net aan raken... Je begint weer met kleine stukjes, telkens als je voelt dat je iets te hard in het zadel komt begin je weer opnieuw vanuit de verlichtte zit.. Wanneer je het lichtrijden onder de knie heb (neem daar alle tijd voor!) begin je jezelf rustig aan, steeds kleine stukjes op te richten totdat je helemaal rechtop zit, blijf hierbij opletten dat je niet in het zadel gaat zitten maar het zadel slechts lichtjes raakt... Gaat het niet goed, ga weer een stapje terug en van daaruit weer naar het oprichten toe...
Het was voor mij een hele omschakelijk maar daardoor is mijn rijden en beenligging stukken verbeterd en raak je automatisch je stoelzit kwijt (in ieder geval, dat was bij mij het geval)..
Succes
Dit vindt ik een hele goede oefening!
Wat vaak ook meespeelt is dat de coordinatie/ sturing in je buik en rugspieren niet helemaal goed is waardoor je te weinig stabiliteit in je bekken hebt en je benen dus alle kanten op kunnen gaan.....