Een shet inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thaarrx

Een shet inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:26

Hallo.

Ik heb een vraagje. Bloos Laatst vroeg iemand aan mij of ik misschien een shet kon inrijden. Het leek mij wel wat maar hoe moet je dat doen ?
De shet is al zadelmak en ook al wat gewicht gewend op zijn rug.
Maar hoe ga je dan verder dat hij luistert naar je teugelhulpen en beenhulpen ? Ik zou graag een reactie willen. Lachen

Doei, doei

Sodeletuut

Re: Een shet inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:27

Ik zou daar maar iemand bijhalen die er verstand van heeft, want als je dat zelf doet lijkt het me niet zo slim, ik heb zelf wel alles aan mijn pony geleerd, maar daar was ALTIJD een instructeur bij..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:30

als je dat allemaal niet weet zou ik hulp zoeken bij een ervaren instructeur

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:31

Ja daar dacht ik ook al aan Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:32

Waar woon je? Als je bij groningen in de buurt woont weet ik nog wel een goede instructeur..

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:32

Ehm ik woon in Zuid-Holland in de buurt van Rotterdam. Tong uitsteken

MMH_PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:38

ik heb 5 paarden ingereden , en dat is een stuk moeilijker dan een shet , waarschijnlijk moet je een niet te groot iemand gebruiken voor de shet en iemand erbij hebben die je kan helpen ( eraf vallen zal je toch niet snel want dat zou wel heel blond wezen )

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:09

Waarom is een paard inrijden lastiger dan een shet? Shet moet ook gewoon beleerd worden..

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:43

MMH_PAARDEN schreef:
ik heb 5 paarden ingereden , en dat is een stuk moeilijker dan een shet , waarschijnlijk moet je een niet te groot iemand gebruiken voor de shet en iemand erbij hebben die je kan helpen ( eraf vallen zal je toch niet snel want dat zou wel heel blond wezen )

Jaa daar denk ik ook al aan. En idd dat zal wel heel blond wezen ja Tong uitsteken

MMH_PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:24

want als je er een te groot iemand op zet komt hij/zij vast ook niet met zijn/haar kuiten tegen de buik van de shet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:27

thaarrx schreef:
Hallo.

Ik heb een vraagje. Bloos Laatst vroeg iemand aan mij of ik misschien een shet kon inrijden. Het leek mij wel wat maar hoe moet je dat doen ?
Maar hoe ga je dan verder dat hij luistert naar je teugelhulpen en beenhulpen ? Ik zou graag een reactie willen. Lachen

Doei, doei

Als je niet weet hoe je het moet doen, dan moet je dat gewoon eerlijk tegen de eigenaar zeggen, dan kan die op zoek gaan naar iemand anders die het wel kan. Wel zo eerlijk, toch?

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:15

suleilitha schreef:
thaarrx schreef:
Hallo.

Doei, doei

Als je niet weet hoe je het moet doen, dan moet je dat gewoon eerlijk tegen de eigenaar zeggen, dan kan die op zoek gaan naar iemand anders die het wel kan. Wel zo eerlijk, toch?

Jaa daar zat ik ook al aan de te denken maar ik dacht misschien hebben jullie nog wel goed ideen ofz Huilen van het lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:15

ehhh waarom zou je van een shet minder makkelijk vallen en waarom zou dat blond zijn?
mensen doen alsof shetten zo anders zijn,maar het zijn ook gewoon pony's die op correcte wijze ingereden moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:17

Snoevie schreef:
ehhh waarom zou je van een shet minder makkelijk vallen en waarom zou dat blond zijn?
mensen doen alsof shetten zo anders zijn,maar het zijn ook gewoon pony's die op correcte wijze ingereden moeten worden.

Precies, Snoevie.

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:17

Snoevie schreef:

Nou zo als je weet zijn shetten best wel klein Huilen van het lachen
Dus als je dr af valt is t behoorlijk blond.
Shetten zijn ook anders, want ieder ras is anders en heeft een eigen eigenschap Knipoog
Een shet is bijv. een beetje eigenwijs.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:19

Zoals al aangegeven, als je niet weet hoe en wat. Dan moet je er niet aan gaan beginnen. Elke pony en elk paard moet op een correcte manier worden ingereden.

misschien kun je vragen of je erbij betrokken kunt worden door die gene die het wel gaat doen. Zodat je ziet wat deze persoon doet en je er zelf wat meer ervaring mee krijgt Knipoog

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:20

Goed idee Haha!

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:24

ag joh,, toen ik acht was ging ik ook altijd op de shets van de buren beetje aankloten ik was ook onervaren en had allleen manege lessen gehad. ik kon er gewoon altijd opgaan zitten als als die ging lopen een beetje sturen en op een begeven moment kon ik er zo mee buiten rijden Clown

thaarrx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:26

Haha idd Tong uitsteken
Ik heb ook voor de eerste keer met een shet hier thuis gekloot. En toen vroeg ik aan me moeder of ik een groter pony mocht en ging toen ook lessen op de manege. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:34

thaarrx schreef:
Haha idd Tong uitsteken
Ik heb ook voor de eerste keer met een shet hier thuis gekloot. En toen vroeg ik aan me moeder of ik een groter pony mocht en ging toen ook lessen op de manege. Huilen van het lachen

dus nu denk je dat je goed genoeg bent om een pony in te rijden?

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:05

suleilitha schreef:
thaarrx schreef:
Haha idd Tong uitsteken

dus nu denk je dat je goed genoeg bent om een pony in te rijden?

Tjonge! Dat zegt ze toch helemaal niet! ze opend niet voor niks dit topic! Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:20

Lees dit topic nog even door dan, Ei.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:31

sorry maar ik vind je nogal raar reageren.
waarom is een shet anders als een andere pony(dat bedoelde ik nl,niet dat iedere shet hetzelfde is)
het is niet moeilijker van een shet te vallen dan van een andere pony,mits je natuurlijk klein genoeg bent.
als je te lang bent kan je je benen misschien als zijwieltjes gebruiken,dan val je niet zo makkelijk nee

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:35

Snoevie schreef:

Helemaal mee eens ik ben zo vaak van mijn shetten afgevallen bijvoorbeeld zonder zadel springen als cros pony en dan weigeren. (Dit had ik overigens alleen bij me eigen pony zo eigenwijs als het maar kon)
Ben ik nu dus blond (kwa kleur wel maar kwa karakter?)
Dit vind ik dus totaal niet klopen.
Ik heb ook shetjes ingereden geloof me die zijn soms moeilijker dan een paard!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:35

* Dubbel post
Laatst bijgewerkt door Jespri op 05-06-08 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt