Ik heb een net 4 jarige merrie die ik momenteel aan het inrijden ben. Dit gaat redelijk goed, maar we lopen tegen een groot probleem op. Ze is namelijk niet kakmak
Tijdens het rijden moest ze een keer mesten en tegelijk vloog er achter dr een duif omhoog waar ze ontzettend van schrok. Het gevolg is dat ze nu elke keer bij het mesten ervandoor vliegt als dr poep op dr been komt.
Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien een idee hoe het op te lossen?
* aan de longeerlijn met mesten schrikt ze er niet van, ze staat alleen dan wel wat gespannen
* Ik longeer dr al met de pessoa, en dus zit er dan ook iets aan dr benen en kont, dit gaat prima
* ik probeer zoveel mogelijk door te rijden en dr bezig te houden tijdens het poepen, een figuur of overgang, maar ze blijft te geconcentreerd op dr poep.
Zodra het eruit is is er niks meer aan de hand en schiet ze ook niet meer weg, het is niet dat ze er misbruik van maakt om weg te schieten. Dan zou ze het vaker doen, het is alleen in het begin van het rijden als ze dr poepje kwijt moet.
Zelf denk ik gewoon een kwestie van doorrijden en blijven oefenen, maargoed mocht er iets tegen zijn hoor ik het graag!
doe al jaren of er niets aan de hand is als hij wat doet, maar dan gaat hij een tijd moeilijk lopen totdat hij een keer stil staat om te poepen. Eenmaal aan het poepen is er geen beweging in te krijgen
.

, Maar hij heeft nu 2 x gehad dat hij uit zichzelf stil ging staan om te mesten zonder er vandoor te gaan.