Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). 
)
en niet snel kwaad worden. en veel praten tegen je pony. juudje84 schreef:als ie ook degene omver loopt die hem vast heeft zou ik in de stal gaan hangen en op en af stappen en een rondje draaien.
in de stal doen zo normaal niks omdat ze op een bekende plek zitte en een hele kleine omgeving
ik zou zo een beetje gaan oefenen, zo vaak mogelijk in de stal op en afstappen en veeeeeel belonen, en praten
En als hij dat goed vind in de bak!:) RianneH schreef:juudje84 schreef:als ie ook degene omver loopt die hem vast heeft zou ik in de stal gaan hangen en op en af stappen en een rondje draaien.
in de stal doen zo normaal niks omdat ze op een bekende plek zitte en een hele kleine omgeving
ik zou zo een beetje gaan oefenen, zo vaak mogelijk in de stal op en afstappen en veeeeeel belonen, en praten
Juist niet doen. Stel dat die dan uit z'n dak gaat, ben je stukken verder van huis. Eerst stap terug doen, waarom doet hij dit? En dan pas weer verder. Ene paard heeft langer nodig om iets te begrijpen, andere paard heeft langer nodig om iets tot hem door te laten dringen.

Beau_chance schreef:ick rij ook heel vaak jonge pony's en ook vervelende pony's en wat ik altijd doet is oefenen oefenen oefenen al stap je 20 keer op, als je eraf valt gelijk op zn donder geven, en goed ook... als hij bang word van je als je boos word hebbie hem/ haar dn lukt (meestal) alles;) Suc6;)