Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marchador schreef:Les nemen
Dat is het enige advies wat ik voor je heb nu.

Unique_ schreef:Maar je pony heeft duidelijk ergens last van, of echt te weinig respect voor je.
ponyfee schreef:ja die les komt er vanaf volgende week
Vroeg me dus af of dat sterk maken te maken had met een rijtechnisch probleem (ik doe iets niet goed) of eigenwijs of iets met de pony zelf aan de hand.
Of kan het ook aan het bit liggen, voorheen lag er een dunner bitje in, nu een erg dik bit.
)
Dit is nu afgelopen maar nog steeds is alles spannend, het liefst loopt ze de hele weg in uitgestrekte draf (probeer dat maar eens uit te zitten) Ik probeer haar zo min mogelijk in dr mond te zitten..ik praat met dr, ze luisterd dan wel naar me (ene oortje gaat naar achter, zo van ik hoor je wel hoor) Ik probeer haar te vertrouwen, door haar lekker te laten galloperen..en dan gaan we dus ook stukjes in rengalop..na een tijdje probeer ik haar op te vangen dmv van een ophouding en met dr te praten 'hooo maar, braaf paard!' Ik merk dat we op deze manier goed met elkaar uit de voeten kunnen haha, ik ga een stukje met haar mee maar daarna is het ook weer gewoon een stuk mijn tempo
Probeer je pony dus niet iedere keer tegen te houden want dan bouw je alleen maar spanning op! Ik snap wel dat dat je eerst reactie is..maar probeer zelf ontspannen te blijven..probeer hem het vertrouwen te geven!