midgie schreef:Van rondjes rennen aan de lijn krijgen ze alleen maar een berg conditie en train je een paard niet echt, ik zou zijn energie nuttig gaan gebruiken, door grondwerk te gaan doen, je zegt dat je maar een keer in de week rijd en het is ook nog een erg jong paard, misschien snapt hij soms niet wat je bedoelt en gaat hij er daarom vandoor,heb je ook hulp ?? b.v les van iemand die je kan vertellen wat je goed en fout doet.
Ik zou gewoon proberen aan de hand er rust in te brengen en daar vanuit echt iets nuttigs gaan doen,inplaats van een half uur aan de lijn laten rond rennen en dan op stal en dan een uur rijden, zie daar niet het nut van in, denk dat als je een paar keer in de week 15 min kan trainen en met iets goeds kan afsluiten je veel verder komt.
Een zesjarige is geen jong paard meer, kom op. Zo een moet zich gewoon netjes kunnen gedragen, zonder fratsen, maar wel zijn energie kwijt kunnen natuurlijk. Mijn paard is op de wei ook een lamme tak, die moet je aan de lijn pakken en dan moet al zijn energie eruit, op de wei staat hij alleen wat voor zich uit te kijken. Tuurlijk krijgt hij een berg conditie ervan, maar het gaat erom dat een paard niet zo opgeschroefd van zijn overmaat aan energie het werk in moet dat je een uur tegen zijn gekkigheid moet vechten. Doe alleen een paar keer in de week een kwartiertje grondwerk met mijn paard en ik garandeer je dat je er over vier dagen naast ligt omdat hij simpelweg met zijn energie geen blijf weet. Ik lag vandaag weer, na twee dagen niet werken en eigenwijs niet willen longeren van te voren....
Victorielove, ik kan me heel goed voorstellen dat je het dan moeilijk vindt om weer een nieuwe verzorgster te zoeken. Maar imo is het naar het paard ook niet eerlijk om hem eens in de week te willen rijden en dan te verwachten dat hij luistert en braaf is, desnoods met alle hulpmiddelen eraan. Misschien kun je toch nog eens goed rondvragen voor iemand? Het paard kan niet dichterbij gestald, zodat je zelf kunt komen werken?