Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

marie08 schreef:ik ken het probleem. reed een pony die het super leuk vind om te springen, toen we hier net mee begonnen ging die ook pijlsnel levenslink omdat die telkens bijna uitgleed.
wij zijn begonnen met gewoon dressuurmatig te rijden zonder te springen terwijl er wel allemaal hindernissen in de bak stonden, aanhet begin trok die wel naar die hindernissen, maar we dwongen hem om te luisteren, toen die niet meer zo opgefokt was gingen we sporadisch tussen het dressuurrijden door een hindernisje meenemen (op een volte oid) ging die rennen sprongen we de rest van de tijd niet meer.
verder reden we parcoursen in draf of in stap, inderdaad gaat ie dan versnellen wat volgens mij niet heel erg is zolang die maar niet te veel versnelt.
ondertussen loopt 't beestje rustig door een parcour en kunnen zelfs beginners veilig een wedstrijd lopen met hem.
belangrijkste is gewoon dat jij je paard in de hand houdt en als dat betekend dat je in stap aanrijd omdat je hem dan na de hindernis makkelijker terugneemt lijkt mij dat niet verkeerd.
aanrijden en vlak voor de hindernis afwenden leert idd weigeren aan doe dat dus ook niet, maar laat hem ook niet springen als ie loopt te racen.
hoop dat je hier wat aan hebt, succes en mss is af en toe les nemen wel verstandig.
marie08 schreef:dat doe je dan dus ook als jij zelf vlak voor de hindernis bijdrijft, sorry had ik erbij moeten zeggen
Richting na de sprong doe ik met hand en zit. Lielle schreef:waarom geef je been als hij moet afzetten? Ik heb graag dat mijn paard dat zelf bedenkt.