Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Welshcobfan schreef:Waar gaat hij hard? in de bak, of op buitenrit?
MyHorseGirl schreef:zoals andere al zeggen, zet je paard aan het werk, zorg dat hij zich niet verveeld en dus niet de kans krijgt om hard te gaan. als ie hard gaat, kies dan een figuur met veel bogen erin. [voltes en slangevoltes]
__elise__ schreef:Ik rij dus nu een haflinger die ook zo verschrikkelijk eigenwijs is en alleen maar hard wil gaan!
Iets wat bij haar werkt: veel terugzitten met je zit; kruis samentrekken, bovenbenen aanspannen en je navel naar je rug trekken zeg maar.
Reageert het paard hier niet op, dan: terugnemen naar stap zodat ze toch weet dat het iets betekent. Als het goed is, en je hebt dit een paar keer gedaan, luisteren ze hier goed naar, en wordt het rijden een stuk makkelijker! Voor jouw en je paard
Tuc schreef:Veel ophoudingen geven en vooral rustig lichtrijden.
aerdenhout1 schreef:En hoe oud ben jij als ik vragen mag? Een 4 jarige K.W.P.N er hoelang is hij al onder het zadel?
Jeanine84 schreef:Euh heb pas leren lichtrijden toen ik op wedstrijd ging? Dus jij zit altijd door? Goed voor de rug van je paard :s
dus heb geduld.