Een schat van een beest, met een behoorlijke krachtige achterhand en hele ruime gangen.
Ik kom van jarenlang ponies gereden te hebben, dus het is voor mij echt wennen!
En daarom soms bijzonder moeilijk om mij echt te concentreren op mijn zit. Mijn benen leiden momenteel echt een eigen leven (komt ook ik heb voor het eerst dressuurzadel) en de krachtige achterhand, jeetje! Ik krijg soms een acceleratie! Zo!
Maar goed, nu het probleem. Mijn paard loopt het liefst achter de loodlijn, krult het allerliefst. Rijtechnisch probeer ik het echt op te lossen, voorwaarts rijden, veel overgangen, goed op het been houden. Echt van achter oplossen.
Zelfs als hij krult, volledig druk eraf halen, maar hij hangt niet, dus bereik ik daar ook niks mee.
Ik breng mijn teugels wel eens verder naar voren of meer boven de schoft, dat wil ook nog weleens helpen.
Ikzelf rijd vaak met lichte druk. Ik houd niet van gesjor en een stevige hand. Nou merk ik, als ik wat strenger wordt (vooral in mijn buitenhand, maar ook de binnenhand wat meer opnemen maar wel toestaan (dus niet te streng)) dat hij hogerop begint te lopen.
Ik zal een paar foto's van de slechtste momenten neerzetten. Dus even voor de duidelijkheid hij loopt niet continue zo, maar dan kun je de momenten zien waar ik hem dus weer uit rijd.
Misschien is het ook nog wennen, of een ander bitje/hoofdstel proberen.
En misschien hebben jullie nog tips.
Dit zijn foto's van de eerste dag dat ik op hem reed bij ons op stal (toen ik hem echt net had). Dus ik moest wennen aan hem en aan mijn leenzadel, hij aan mij en de omgeving. Dus mijn houding laat te wensen over..
Hier begint hij (en ja mijn handen naar voren en dragen
)
Maar het kan nog erger!

En het gekke is? Mijn beginnende vriend stapt erop, en hij krult niet!
Natuurlijk vraagt mijn vriend ook niks, maar misschien heeft hij ook meer druk?

Valescus wordt gereden met een dubbel gebroken bitje. Speelt hier graag mee.
Kritiek mbt houding, dan graag opbouwend, ik krijg les van gediplomeerde instructrice voor haar betaal ik voor OPBOUWENDE kritiek!

zo hard was het zadel, vandaar dat ik soms echt een hele beroerde houding heb.