Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jeanine84 schreef:Rij na de hindernis eens een volte..of leg er een balk achter dan kan ie niet wegrennen! En anders zet hem maar eens op de noodrem na de hindernis!
Succes
Maar ook al doet ie het uit plezier je mag dit niet van hem accepteren..hij moet op jou wachten! Met een balk erachter bedoel ik een in-uitje..evt. een drafbalk voor en na de hindernis! Dan moet ie dus wel terug komen aangezien er nog een balk achteraan komt!
) en na de sprong het contact direct weer terug te nemen en een volte te draaien. LovesGitana schreef:een volte voor de hindernis is heel goed. zorg dan dat je niet recht op de hindernis af gaat in het begin, maar schuin, en dan steeds rechter eropaf zonder te springen. de noodrem is inderdaad wel goed om te doen, hij mag niet als een gek ervandoor gaan, dat is gevaarlijk. zet hem desnoods in een hoek als je hem niet vanzelf stil krijgt. ook is het handig om te beginnen met hele lage sprongen, maar misschien doe je dit al.
sterkte!
Runn_love_ schreef:met de noodrem ben ik het niet eens :S
kan je hem beter in een volte gooien en die steeds kleiner maken... om hem nou in de mond te trekken (straffen) omdat hij over enthousiast wordt is oneerlijk
Lielle schreef:met alle respect, wedstrijdniveau zegt me niets in dit verband. En te werklustig is leuk, maar hij mag gewoon niet wegrennen als jij meegeeft en stoppen op een 'te lage' hindernis mag al helemaal niet. Dus toch maar eens terug naar je dressuurbasis. Want als hij niet wegrent als jij meegeeft, is het ook niet eng meer om mee te geven.
Mijn ervaring is dat je er met springen pas achter komt dat het toch wat minder goed is dan je zelf dacht. Saskiaatje schreef:Lielle schreef:met alle respect, wedstrijdniveau zegt me niets in dit verband. En te werklustig is leuk, maar hij mag gewoon niet wegrennen als jij meegeeft en stoppen op een 'te lage' hindernis mag al helemaal niet. Dus toch maar eens terug naar je dressuurbasis. Want als hij niet wegrent als jij meegeeft, is het ook niet eng meer om mee te geven.
Zoals ik al zei, met onze dressuur is niets aan de hand. Dan kan ik wel terug naar de dressuurbasis, maar daar gaat het allemaal prima. Ook werklustig, maar braaf. Waarschijnlijk voelt hij mijn angst boven de hindernis, waardoor hij alsnog gaat rennen. Ik denk dat hij nu niet meer zal gaan rennen als ik meegeef, maar doordat hij dat vroeger wel deed, vind ik dat lastig.
Philadelphia schreef:gewoon meegeven en als je terug gaat zitten neem je de teugels terug..
ik heb ook een heethoofd heb het ook zo opgelost
ook diep gaan zitten.
anders een martigaal of idd een balk
(volte raad ik niet aan mijn vriendin is goed op haar (bek) gegaan
en bovendien heb ik wat gevraagd. Jeanine84 schreef:Rij na de hindernis eens een volte..of leg er een balk achter dan kan ie niet wegrennen! En anders zet hem maar eens op de noodrem na de hindernis!