Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
lindake schreef:Even doen wat je durft. Als je enkel durft stappen, enkel stappen en dan stilletjes aan opbouwen. je hebt alle tijd.
HorseyDude schreef:lindake schreef:Even doen wat je durft. Als je enkel durft stappen, enkel stappen en dan stilletjes aan opbouwen. je hebt alle tijd.
Draven durf ik ook nog wel, maar bij galopperen sla ik helemaal dicht!
Daarna ben ik aldoor zelf met mijn paard blijven draven omdat ik niet durfde aan te galloperen. Dit heb ik zo een maand of drie gedaan. Ondertussen groeide mijn vertrouwen in mezelf wel weer. En op een gegeven moment reed ik in de bak samen met nog 2 anderen en heb diegenen gevraagd of ze in het midden even wouden stilstaan. Zodat ik niet hoefde te sturen en alleen maar de hoefslag te volgen. En toen heb ik voor het eerst weer aangegallopeerd. Het moment vlak voordat je aangallopeerd is het engste
Maar bij mij was het zo dat toen ik eenmaal in gallop zat de angst bij mij verdwenen was.
Het is niet onmogelijk om dit op te lossen
Geef jezelf rustig de tijd om het vertrouwen weer op te bouwen. En zorg dat je de goede begeleiding daarbij hebt

Terwijl ik al 2 jaar een hele lieve merrie als paard heb. En zij nog nooit een stap verkeerd heeft gezet. Ik ben echt bang dat ik er nooit meer overheen kom en lekker en rengalop weg kan rijden. Al die dingen die hier staan.. Hebben geen effect gehad op mij
HorseyDude schreef:Een paar maanden terug was ik heel erg op mijn schouder gevallen na de galop (uit de kom geraakt enzo, naar fysio en ziekenhuis....) Nu alles weer is geheeld ben ik plots zo bang als wat ervoor geworden! Ik wil wel, maar mijn lijf zegt nee. Wat kan ik daarnaan doen? Ik had het een paar lessen terug nog geprobeerd maar ik maakte er een POTJE van! (Dat wilde jullie liever niet zien!!) Of moet ik gewoon dóórzetten???
je zal er wel over geraken als je dit echt wil !
veel succes!