pony gaat stilstaan als hij moet poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knabbel393

pony gaat stilstaan als hij moet poepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:42

hallo
mijn pony gaat stilstaan als hij moet poepen en ook als ik een springconcour heb gaat hij vanuit de galop terug naar stilstand en dan poepen.
weet iemand mischien tips hoe hij door kan lopen met poepen?
groetjes sharon

Isab

Re: pony gaat stilstaan als hij moet poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:45

haha zo een heb ik er ook gehad het grappige was dat hij na het poepen automatisch weer in dezelfde gang ging als voor het poepen...heb er nooit iets aan gedaan omdat ik geen wedstrijden rij

knabbel393

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:46

ja die van mij gaat ook weer fijn terug in galop en weer over de hindernis nee ik heb hem alleen proberen voorruit te drijven maar hij blijft gewoon staan

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:47

Mijn pony ging eerder ook altijd stilstaan, maar met wedstrijden is dat idd nogal lastig. Daarom heb ik telkens als ik voelde dat ze ging poepen haar juist actief gehouden en voor je gevoel flink door laten lopen. Ze zal eerst vanuit de stap gaan poepen, maar later kan ze het dan ook wel in de draf. Een kwestie van geduld dus Knipoog

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:59

Inderdaad proberen om ze actief te houden als je voelt dat ze gaat poepen. Desnoods met een waarschuwings tik dat ze echt door moet blijven lopen. Ze zal waarschijnlijk eerst zeer langzaam gaan lopen, maar ze leert vanzelf dat het ook in galop kan.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:09

vooruit proberen te houden! met alle mogelijkheden hoor, is erg lastig als je dit in het parcours gebeurd

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:32

Mijn bijrijdpaard gaat als ze moet poepen ook altijd stilstaan (en dan ook nog in de hoek waar de kruiwagen staat Tong uitsteken), maar krijg haar nooit vooruit, het begint heel erg irritant te worden..
Maar ik merk wel dat er heel erg veel geduld voor nodig is, en natuurlijk blijven proberen he Knipoog

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:47

mijn paardje doet het ook, en je krijgt hem dan echt niet vooruit hoogstens in stap.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:12

Zodra je voelt dat hij wil gaan poepen aan je been houden en anders bij tikken. Concequent zijn dan leert hij het af.

Ik ken het bij mijn man mocht king altijd stil gaan staan als hij ging rijden, dus dat deed hij bij mij ook en nu probeert hij het nog maar ik ben concequent met mijn kuit en nu gaat het steeds beter. Knipoog Haha!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:15

Die ik rij gaat poepen als hij gespannen wordt of te hard moet werken
ik blijf ff meelezen want ik probeer echt van alles maar hij reageert nergens op.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:16

als je voelt dat hij gaat poepen, been geven en dit blijven doen als hij hier niet op reageert. als je dit concequent blijft doen leert hij het echt wel af. een kwestie van opvoeding is dit

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:45

Idd zoals gezegd, proberen actief te houden..
M'n pony poept trouwens nooit onder t rijden, dat is pas makkelijk Huilen van het lachen

Keizershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:42

Een paard heeft 23 uur per dag de tijd om te poepen, dat ene uurtje dat je hem vraagt om voor jou te werken mag hij dan ook best doorlopen. Probeer hem met je been, spoor of zweep aktief te houden zodra je merkt dat hij vertraagd. Als je dit een paar keer zo doet weet ik zeker dat hij voortaan in draf of galop zijn behoefte zal doen. Dan is het gewoon een kwestie van kuit eraan houden en door rijden.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:55

Het probleem is vaak dat het gewoon een kwestie van opvoeding is. ALs je bedenkt dat als ze op de vlucht zijn voor iets of iemand en ze moeten dan hun behoefte doen zulllen ze nooit stil gaan staan, dan zullen ze hun behoefte gewoon doen vanuit de gang waar ze op dat moment in zitten.
Zoals al regel matig is gezegd actief houden en desnoods je zweepje een keer gebruiken.

Succes ermee!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:57

Ik probeer ze dat al van jongs af aan af te leren. Vanaf een maand of 5, 6 moeten ze al doorlopen als ze moeten poepen, nooit geen problemen mee Haha!
Maar idd, vooral goed voorwaarts houden, dan lukt het vast op n gegeven moment wel Lachen
Groetjes, mij

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:58

Ik vraag me ook af een paard wat het nooit gedaan heeft dus altijd tijdens poepen door loopt.

Opeens wilt ie dat niet meer en stopt ie...ook bijtikken twijfelt ie erg.
Zou er dan medische iets aan de hand kunnen zijn

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:09

denk het niet ,, miss vindt ie het lekkerder om stil te staan nu die dat ontdekt heeft :S en ik kan me wel voorstellen dat zo stilstaan lekkerder vinden Knipoog

Spike47

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:13

Ik heb het ook wel es gehad tijdens de les en mij werd altijd verteld om lekker door te rijden. Actief rijden dus vanaf het begin.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:15

Mijn fjord doet dat ook. Hij doet het zowel voor de wagen en wanneer er iemand opzit.
Ik heb al van alles geprobeert van benen aanleggen tot woordjes en met de zweep.

Van dat laatste werd ik gewoon naar. Sta ik maar met die zweep te slaan en er gebeurd niks. Moet ik dan nog harder gaan slaan???
Dan vond ik maar niks. Paard gaat nu gewoon staan. Ik rijd (nog) geen wedstrijden en als ik dat wel eens ga doen dan zie ik het wel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:08

Ik laat mijn paard altijd gewoon stil staan om te mesten. Heb hem dat nog nooit lopend zien doen.

Daarnaast: behalve mesten kan het soms ook zijn dat hij moet plassen. Ik wil hem liever de gelegenheid geven als dat ik het forceer en hij dus niet meer onder het zadel wil plassen.

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:40

Mijn paardjj doet dat ook altijd (maar nou ga ik nog niet op wedstrijd Tong uitsteken) ik heb de tip gekregen op je paard voor het rijden aan poep te laten ruiken... het klinkt miss wat raar maar sommige paarden gaan dan zelf ook poepen :p en zo hoeven ze onder het rijden verder niet meer .. ik vond het zelf ook raar toen ik het hoorde maar het bleek bij mijn pony echt te werken!

_Cynthiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:57

Als je het erg vervelend vind zou ik je paar goed voorwaarts rijden, maar als je het niet echt erg vind zou ik gewoon laten mesten stilstaand.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:48

Tijdens een springparcours??
Ik zou dan beginnen met tijdens het gewoon rijden je paard al te laten lopen als hij moet mesten..

Ik vind t echt gruwelijk als mijn paard stil gaat staan tijdens het rijden, doet hij nu vrijwel nooit; hij poept gewoon in draf/ stap Lachen Ideaal! Hij heeft soms wel geprobeerd te gaan stilstaan,maar gewoon concequent zijn..
Maar hij poept eigenlijk áltijd voor t rijden, soms ook plassen Vork Maar dat doet ie ook weleens na t rijden.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:54

Zorg ervoor dat je hem leert tijdens gewoon rijden al door te lopen, dan zal het met concours makkelijker gaan.
En als je merkt dat hij gaat poepen of stilstaan meteen actief houden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 07:49

jij gaat toch ook zitten..
Ik laat ze lekker, net als plassen, ik forceer die dingen niet...
dan krijg je paarden die met volle darmen en blazen 6 uur meegan op buitenrit, met alle gevolgen van dien.