Als ik aan het inrijden ben is die lekker voorwaarts,
maar in de proef zakt ie helemaal weg,
ik rijd M1 dus moet zonder zweep rijden,
ik rij met zweep meestal in.
Wie heeft een tip?
Zonder zweep losrijden ga ik proberen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik denk dat dat het beste is.

Xsander schreef:Bedankt allemaal hier heb k wat aan
ja dat doe ik met inrijden, dan ga ik hem extra voorwaarts rijden, maar dan denk ik altijd tja ik meot niet teveel doen, en dan denk ik na de proef tja heb ik toch teveel gedaan? dat ie moe is geworden. Maar hij moet het vol kunnen houden. want 2 springparcoursen springt ie ook zo, zonder moe te worden

het is een beetje uitvinden allemaal
Elienee schreef:sporen ?
WickedSanty schreef:ik heb het zelfde probleem gehad, dan was hij met losrijden super aan het sjouwen, en alsof de batterij ineens leeg was in de proef begon hij traag aan mijn been te zijn zodra ik binnen kwam.
ik heb een paar keertjes vlak voordat ik de baan in ging andere sporen omgedaan.. van kleine knopspoortjes naar zachte wielspoortjes..dit is maar drie keer bodig geweest,
toen gaf ij zelf aan dat hij het niet meer nodig vond en dat hij het zelf wel weer kon

gizmo_lover schreef:Het is vast al gezegt maar toch: Hij moet reageren op je benen dus als hij niet genoeg reageert tikje erbij. En ik zeg niet dat je het doet maar de meeste "sport" ruiters gebruiken vaak een zweepje bij de training en gebruiken die dan verkeerd. Als je meer impuls wilt enz. moet je dat niet met een zweepje oplossen. Dat is natuurlijk wel makkelijk maar helemaal op langer termijn krijg je een averechts effect.

.
.