Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ikenindi schreef:duppelpost. kik tem

Dit help trouwens ook heel goed om spieren op de bouwen. Bij een paard van een vriendin van mij werkte het ook heel goed. 
Up_to_Date schreef:Krijgt ie wel voldoende voer waar ie de energie uit kan halen?
Misschien wat haver geven?
Heb je wel eens met een zweepje gereden? Zodat je hem bij kan tikken als ie niet op je been reageert.
Hoe oud is ie?
Heeft ie wel voldoende conditie?
Wat doet ie zoal in een week?
Lys_ schreef:wat je ook niet moet krijgen is van.. wil je niet lieffiej dan doe je dat toch niet?? zo ging ik ook een tijdje met een pony om, uiteindelijk na een paar lessen van een instructeur die de hele tijd zei Lys 2x geen reactie tikje! en het ging beter! hij reageerde mooi en werd ook actiever maar aangezien die van jou ook '' medisch'' geneuzel heeft geen idee of dat helpt? miss kleine sporen ( kleine stompjes) om net iets meer door te kunnen drukken??
Angel99 schreef:Ik heb een tijdje gehad dat mijn paard wat futloos was en toen wat slecht op mijn hulpen reageerde heb toen power en plus mix (van havens of pavo geloof ik) gegeven, hij ging weer als een raketDit help trouwens ook heel goed om spieren op de bouwen. Bij een paard van een vriendin van mij werkte het ook heel goed.
mariska_emke schreef:ik heb het ook met mijn paard
ik geef meestal een tikje, niet hard maar even dat ze weet dat z door moet lopen. het gaat nu alweer een stuk beter dan eerst. iets meer biks ofzo erbij kan ook helpen.
als je dat met een zweepje doet moet je wel opletten dat ze de hele tijd door loopt en niet laten vertragen en dan niets doen als ze langzaam gaat.
ik heb er ook een klein spoortje bij, dat helpt wel..
amnesia schreef:Angel99 schreef:Ik heb een tijdje gehad dat mijn paard wat futloos was en toen wat slecht op mijn hulpen reageerde heb toen power en plus mix (van havens of pavo geloof ik) gegeven, hij ging weer als een raketDit help trouwens ook heel goed om spieren op de bouwen. Bij een paard van een vriendin van mij werkte het ook heel goed.
wauw...dat klinkt als muziek in de oren...maar dat is zeker duur spul..en moet dat van te vorenof na rijden...

amnesia schreef:Up_to_Date schreef:Wat doet ie zoal in een week?
ik doe maandag longeren...dinsdag dressuur of springen, woensdag dressuur of springen, donderdag soms rust, vrijdag half uur dressuur les...zaterdag buiten rit zondag buitenrit...

Abrahams schreef:Ik heb zelf ook zo'n slome duikelaar. Hoe ik hem weer scherp heb gekregen is door het volgende te doen:
Niet teveel drijven maar mooi je been laten afhangen. Als je reactie wil, geef je been. Reageert hij dan niet, dan kom je scherper in desnoods met behulp van een tik met de zweep. Zodra hij voorwaarts gaat dan gelijk weer been stil en niet door blijven drukken met je benen en vooral mooi meegaan met je hand zodat je hem niet belemmerd voorwaarts te gaan. Het maakt dan ook niet uit in welke gang hij voorwaarts gaat, als hij ineens aanspring in galop is dit ook de juiste reactie en moet je dit belonen. Je wil immers een voorwaartse reactie. Hoe meer je gaat zitten drijven, des te afgestompter raakt je paard. Hierin moet je elke keer dat je gaat rijden goed consequent in blijven. Anders heeft het geen nut en zal het zeker ook niet helpen.