Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

splash1999 schreef:heb je er een foto van hoe het paard loopt en stand is
ikenindi schreef:als je zegt dat de voorhand slap is, de achterhand sterk zou hij juist op de achterhand gaan lopen omdat dat makkelijker voor hem is, dus ik denk dat je je vergist. misschien lijkt het zo dat de voorhand slap is omdat je paard nog in de groei is en daarom slungelig?
.
femmefatale1 schreef:ik denk dat ik je osteo gelijk geef: geef hem gewoon wat tijd om uit te groeien..ikenindi schreef:als je zegt dat de voorhand slap is, de achterhand sterk zou hij juist op de achterhand gaan lopen omdat dat makkelijker voor hem is, dus ik denk dat je je vergist. misschien lijkt het zo dat de voorhand slap is omdat je paard nog in de groei is en daarom slungelig?
Dat klopt, hij is ook in de groei en zijn achterhand is verder ontwikkeld..
Daarom vroeg ik me af wat ik er zelf aankan doen om zijn voorhand wat meer te laten ontwikkelen..
En em dus ook sneller weg te krijgen van voren.. zodat het achterbeen ruimte heeft..
De osteopaat heeft hem nagekeken, en zegt dat het een kwestie is van tijd, maar dat langzaam aan het besef van lichaam moet komen, waardoor hij meer in evenwicht komt..

crossmonster schreef:balkjes zijn ook om de coordinatie te verbeteren
Echt sterk worden ze er niet van, balkjes lopen leren ze vooral van opletten waar ze hun slungelige poten neerzetten

ikenindi schreef:wat dacht je door groei;) niet te snel willen...

ikenindi schreef:meer weidegang zodat ie zoveel kan bewegen als ie zelf wil?
femmefatale1 schreef:Zijn er manieren om die voorhand te trainen en sterker te maken?
Of zou een ijzertje wellicht een optie zijn?
Sommige jonge paarden gaan juist aan de voorkant beter lopen door een ijzertje.. (en ik wil geen NB ers die zeggen dat het slecht is voor de voeten, dat weten we inmiddels wel, het gaat nu om zijn beweging)..
Graag jullie meningen...
(oeps; mocht ik niet zeggen geloof ik...)
crossmonster schreef:Zoals ik al zei, de hoefsmid kan de voorhoef rollender maken , door de toon wat ronder te maken en niet te lang te laten